2021-11-22, 16:48
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cleovarnamnet
https://instagram.com/upcloseandstyl...dium=copy_link

(Även om ”stylish” är det sista jag associerar hennes klädstil med… 😉 Men uppenbart rik i alla fall! Jag förstår inte hur man inte kan använda alla dessa pengar till vettiga saker, såsom grunda skolor, hjälpa handikappade i länder där välfärd inte finns, bygga vackra bostäder och vara en sjysst hyresvärd i stället för total meningslös lyxkonsumtion och dessutom löpa risk att bli kidnappad för att man vaktar sina miljarder som en girig drake i stället för att förbättra för sina medmänniskor. Är det det eftermäle man vill lämna efter sin stund på jorden? Och börja inte med ”Curt brinner för handikappade”. Är han fortfarande miljardär uppenbarligen inte tillräckligt. Och ja, kalla mig moralkärring om ni vill. Det är helt perverterat och moraliskt förkastligt att ha så mycket i privat förmögenhet.)
De har hur som helst råd med trippelt livvaktsskydd dygnet runt. Förjävligt att samhället ser ut så här, dock. Var inte Sveriges världens tryggaste land för 30 år sen? Finns det något land i världen som så snabbt har nedmonterat ett samhälle där folk litar på sina grannar och vågar släppa barnen ensamma till skolan fastän det är flera kilometer, till att inte ens föräldrarna våga öppna dörren längre? (Även om vissa av DN:s krönikörer förstås har den nedsatta empatin och dåliga smaken att passa på att göra sig lustiga över att folk inte känner sig trygga längre. https://www.dn.se/kultur/kristofer-a...radd-for-allt/ )
Pengar och god smak hör inte överdrivet ofta ihop. Varför måste man visa upp detta på insta? Räcker det inte att använda sakerna? Tyder på dåligt självförtroende.
Inte konstigt att det lockar kriminella.
Citera
2021-11-22, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Charlesbronson-69
Ja arreste(anhållna)

De har suttit i arresten Solna. Ala Bekhit häktades redan igår t.o.m. den 3 december och sitter på häktet Kronoberg. Under dagen idag har det varit en rad häktningsförhandlingar inbokade, men jag har inte hunnit titta något närmare på hur det gick i dem.
Citera
2021-11-22, 18:13
Medlem
gofigurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MiggeO
Hur hamnade hon i detta elände - har du någon misstanke (fel umgänge och lösmynt??)

Hur hamnade Maria ens i Stockholm?
Elkassem Breman, Maria 2000 Åstorps BTK*

Övriga barn har hamnat närmare mamma och pappa.
Tydligen ju längre bort
blir desto grövre brott.

Si mon Wasi m El kassem Bre man
Si mon är förekommande i mål. Ett eller flera ärenden avser brottmål där Si mon åtalats vid en eller flera domstolsinstanser.

Mamman är väldigt ung...
45-årig sjuksköterska (kvinna) i Åstorp
17 år när Si Mon blev till
Senast redigerad av gofigur 2021-11-22 kl. 18:16.
Citera
2021-11-22, 19:00
Medlem
En av de med sekretess som är misstänkta i målet heter Daniel Acaralp, 26 år. Han dömdes senast den 5 maj 2020 för försök till grovt vapenbrott till fängelse i ett år och sex månader.

Tillsammans med Hasan Hassoun, 26 år, dömdes han för att ha hämtat en pistol av märket Tariq med magasin och en pistol av märket Remington Rand med magasin ur en vapengömma. I själva verket hade polisen då redan bytt ut dem mot repliker.

Målet är ett typexempel på hur illa rustat polisväsendet är för att driva den här typen av mål då de utöver endast försök till grovt vapenbrott även friades för innehav av två pistoler av märket Baikal, en kulsprutepistol av märket Sten gun, en pistol av märket Zoraki, ett gevär av märket Husqvarna samt magasin och ammunition.

Är det någon som har bättre kännedom om denne Daniel Acaralp? Dels vad han gjort tidigare, dels varför han nu har fått skyddade personuppgifter?

Svea hovrätt:
Citera
2021-11-22, 19:16
Medlem
Dom är fortfarande under sekretess för dessa har man inte häktat/väckt åtal mot ännu.
Citera
2021-11-22, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Long-Gone-Day
Dom är fortfarande under sekretess för dessa har man inte häktat/väckt åtal mot ännu.

Nej, inte i det här fallet. Tre av de misstänkta personerna i målet har skyddade personuppgifter. Samtliga jag räknat upp har begärts häktade.
Citera
2021-11-22, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan S
Nej, inte i det här fallet. Tre av de misstänkta personerna i målet har skyddade personuppgifter. Samtliga jag räknat upp har begärts häktade.
Jorå, det finns en handfull personer i Sverige som har både namn och adressuppgifter sekretesskyddade. Namnen blir alltid offentliga. Hur hade du tänkt man ska skriva domslut?
Citera
2021-11-22, 20:29
Medlem
Citat:
Jorå, det finns en handfull personer i Sverige som har både namn och adressuppgifter sekretesskyddade. Namnen blir alltid offentliga. Hur hade du tänkt man ska skriva domslut?

Jag förstår i all välmening inte riktigt vad du pratar om.

Tre personer står inte angivna med namn, utan som Sekretess B, G och H i målet. Orsaken till det är i aktuellt fall att personerna har skyddade personuppgifter. Samtliga har begärts häktade. För övriga fem som begärts häktade står namnen klart och tydligt utskrivna.

När du säger "dom är fortfarande under sekretess för dessa har man inte häktat/väckt åtal mot ännu", så stämmer inte det.

Tittar man närmare på deras häktningsframställningar står "NN 6 (Skyddad personuppgift)", "NN 3 (Skyddad personuppgift)" respektive "NN 16 (Skyddad personuppgift)", istället för namn, samt "Skyddade adressuppgifter" för samtliga dessa tre.

Så det är först när exempelvis rådmannen beslutar att sekretess inte längre ska kvarstå som den hävs och kan framgå i handlingar i ett mål.
Citera
2021-11-22, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan S
Jag förstår i all välmening inte riktigt vad du pratar om.

Tre personer står inte angivna med namn, utan som Sekretess B, G och H i målet. Orsaken till det är i aktuellt fall att personerna har skyddade personuppgifter. Samtliga har begärts häktade. För övriga fem som begärts häktade står namnen klart och tydligt utskrivna.

När du säger "dom är fortfarande under sekretess för dessa har man inte häktat/väckt åtal mot ännu", så stämmer inte det.

Tittar man närmare på deras häktningsframställningar står "NN 6 (Skyddad personuppgift)", "NN 3 (Skyddad personuppgift)" respektive "NN 16 (Skyddad personuppgift)", istället för namn, samt "Skyddade adressuppgifter" för samtliga dessa tre.

Så det är först när exempelvis rådmannen beslutar att sekretess inte längre ska kvarstå som den hävs och kan framgå i handlingar i ett mål.

Man väntar nog bara med att släppa namnen. Man kommer knappast benämna dessa som "Sekretess B döms till .. .. .." vid domslut. Skyddad personuppgift brukar till 99% vara adressen, inte namnet.
Citera
2021-11-22, 20:44
Medlem
Citat:
Man väntar nog bara med att släppa namnen. Man kommer knappast benämna dessa som "Sekretess B döms till .. .. .." vid domslut. Skyddad personuppgift brukar till 99% vara adressen, inte namnet.

Du har verkligen noll koll ska du veta

Edit.. Nog, knappast osv.. Tror du det är en jävla gissningstävling eller hur fan tänker du!?
Senast redigerad av brasnyggman 2021-11-22 kl. 20:55.
Citera
2021-11-22, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brasnyggman
Du har verkligen noll koll ska du veta

Edit.. Nog, knappast osv.. Tror du det är en jävla gissningstävling eller hur fan tänker du!?
Förklara gärna för mig hur man skriver en dom på en tilltalad utan att uppge namnet. Målsägande i tex sexualbrott fattar jag, men inte tilltalad.
Citera
2021-11-22, 21:09
Medlem
Citat:
Förklara gärna för mig hur man skriver en dom på en tilltalad utan att uppge namnet. Målsägande i tex sexualbrott fattar jag, men inte tilltalad.

Om en person har skyddad identitet kan jag lova dig att den under inga omständigheter röjs i ett domslut.
Du är fan blåst eller helt jävla ovaccinerad om du tror annat
Senast redigerad av brasnyggman 2021-11-22 kl. 21:12.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in