2021-11-18, 23:44
Medlem
Skalle-Per13s avatar
Expressen/amelia har en låst artikel om två kvinnor som uppger att de lever i ofrivilligt celibat. Någon som har premium och kan skärmdumpa hela artikeln?

https://www.expressen.se/amelia/premium/helene-50-och-sofie-41--vi-lever-ofrivilligt-utan-sex/
Citat:
”Sofie”, 41, och ”Helene”, 50, har inte haft sex på många år – trots att de inget hellre vill. Här berättar de om sin längtan efter sex, kärlek och närhet.
– De flesta tror att det är superlätt att få någon som kvinna, om det bara gäller tillfälligt sex, men det stämmer inte alls, säger Sofie.
På nätet samlas kvinnor som lever i ofrivilligt celibat för att stötta varandra, de kallar sig för femcels. Till skillnad från incels är de fredliga, men sorgen och skammen delar de.

Det är en bild tagen bakifrån på en av kvinnorna och vid första anblick så ser det ut som att det enda plagg som inte behover köpas i XXXL är paraply och strumpor. Jag tror att det tillsammans med kräsenhet är orsaken. Vad tror ni andra? Diskutera!
Citera
2021-11-19, 00:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Skalle-Per13
Det är en bild tagen bakifrån på en av kvinnorna och vid första anblick så ser det ut som att det enda plagg som inte behover köpas i XXXL är paraply och strumpor. Jag tror att det tillsammans med kräsenhet är orsaken. Vad tror ni andra? Diskutera!
Ja vad skulle det annars kunna vara...? Fast hon ser ändå inte riktigt smällfet ut.

Nu vet jag inte vem detta är men jag har varit med tjocka djur, och det sexuella traumat vill jag aldrig mer behöva gå igenom.
10 år sedan men fortfarande spyfärdig. Klitorisen stod som en micropenis.
Citera
2021-11-19, 00:04
Medlem
HenrikLarsson99s avatar
Det är jädra skitsnack från deras sida, antingen har dom för höga krav eller ser hon ut som en räfsa
Citera
2021-11-19, 00:23
Medlem
Naknekejsarens avatar
Tänker mig att det inte är världens tragedi att några tjocka medelålders människor inte får sex. Kan i regel sympatisera mer med några unga 20-något som aldrig fått smaka på det där som alla snackar om, det där som är så jävla härligt (även ifall enda meddelandet som jag har att ge dem är "man up!"). Det är klart att man instinktivt ofta ser unga 20-åringar bland männen som losers, men å andra sidan så är tävlingen ganska hård idag och bara för att de inte kan ragga så betyder det inte att de nödvändigtvis saknar kvaliteter som mer konstruktivt skulle komma till användning ifall de inte var så dränkta i ett förlorarnarrativ.

Men 50-åriga flodhästen (man eller kvinna) som inte längre får sex långt efter deras peak...där tar nog min sympati slut.

Men fasta 16-8 tillsammans med lite träning så kan nog de där tanterna få någon gubbe att ragga dem på krogen inom ett par år.
Senast redigerad av Naknekejsaren 2021-11-19 kl. 00:37.
Citera
2021-11-19, 00:58
Medlem
Jordgubbes avatar
Artikeln är helt okej, den handlar om likheter och skillnader mella incels och femcels tex att förstnämnda skyller på samhället, radikaliserats och nedvärderar medan sistnämnda är mer självkritiska och mer intresserade av närhet än sex. Två intervjuas plus en terapeut.
Citera
2021-11-19, 01:20
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jordgubbe
Artikeln är helt okej, den handlar om likheter och skillnader mella incels och femcels tex att förstnämnda skyller på samhället, radikaliserats och nedvärderar medan sistnämnda är mer självkritiska och mer intresserade av närhet än sex. Två intervjuas plus en terapeut.

Unga människor brukar bli mer radikala, tror inte att tjocka gubbar som inte längre har sex heller är särskilt radikala med sitt incelliv. Tänker mig att med åldern kommer acceptans och passivitet inför ens livsöde, medan i ung ålder så vill man se Världen brinna ifall man inte får vara med och leka. Vi känner till samma sak hända med unga arbetslösa män utan utbildning som ofta blir kriminella.

För unga kvinnor är det väl radikalfeminism som blir resultatet av att de inte får någon närhet genom normala relationer, typ så här går det:

http://www.arsinoe.se/man/
Senast redigerad av Naknekejsaren 2021-11-19 kl. 01:57.
Citera
2021-11-19, 01:37
Medlem
Går inte jämföras med manliga incels. Finns säkert många män som t.o.m skulle kunna tänka sig att köpa sex från dessa femcels.
Citera
2021-11-19, 01:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skalle-Per13
Expressen/amelia har en låst artikel om två kvinnor som uppger att de lever i ofrivilligt celibat. Någon som har premium och kan skärmdumpa hela artikeln?

https://www.expressen.se/amelia/premium/helene-50-och-sofie-41--vi-lever-ofrivilligt-utan-sex/

Även om jag ser ut som fan hade jag inte raggat på 200 kg rent fläsk. Sorry, men it goes both ways. Runkar hellre.
Citera
2021-11-19, 01:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jordgubbe
Bilden på kvinnan då? Ger det mersmak?
Citera
2021-11-19, 01:46
Medlem
Ferhs avatar
Om de där kvinnorna går in på nån sida för sexkontakter och skriver "hej jag vill ha sex" så kommer de att få ett hundratal svar från desperata män som gärna ställer upp. Spelar ingen roll ifall de var överviktiga och skitfula för de skulle få obegränsat med sex ändå, även med en del män som såg bättre ut än dem själva.

Så problemet är väl antagligen att de ser ut som skit men kräver att deras sexpartners ska se ut som vältränade fotomodeller och även vara roliga och intressanta och så vidare. Då blir det så klart svårt ifall de heller inte är villiga att betala för sexet.
Citera
2021-11-19, 01:50
Medlem
PC-Dators avatar
Det är allmänt känt sen länge, i flera decennier att det finns massor med kvinnliga incels, men det är ingen (t.ex. media) som pratar om dom.

Vidare så undrar dessa fläskmongon varför ingen stöter på dom, nej vi vill inte hamna i era facebook-flöden med #metoo-hashtaggar. Tvi!
Senast redigerad av PC-Dator 2021-11-19 kl. 01:54.
Citera
2021-11-19, 01:50
Medlem
Rymdstyrelsens avatar
Kan dom inte skapa en app typ Tinder där manliga och kvinnliga incels kan träffa varandra? Oavsett hur man svajpar så blir det matchning!

Att gråta ut på Flashback eller på Expressen leder inte till att man får ligga! Det saknas INITIATIVFÖRMÅGA och DRIV!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in