Citat:
Ursprungligen postat av
Linisen76
Vad för preparat självmedicinerar du med? Om du nu vill dela med dig

Jag vet inte om man bryter mot någon regel nu men jag använder i första hand opioider i form av Oxy och Tram, det är helt magiskt vilken ångestdämpande effekt de har, sedan gräs på kvällarna. Benso till hands vid attacker.
Oftast så är depression eller liknande temporärt, vilket det är i mitt fall pga långvarig sjukdom, och min medicinering är självfallet temporär. Om man har viljestyrka, vilket kan vara oerhört svårt när tankarna tar över, så kan man medicinera med droger utan att fasta. Det är absolut ingen hållbar lösning men det är egentligen inte SSRI heller. Tanken med de är att man medicinerar i kanske ett halvår och sedan trappar ner. Annars är psylocobin helt magiskt mot depression men interagerar tokigt med antidepp. Jag ger alltid sjukvården en chans och har lovat min läkare att testa antidepp under en tid, sedan får vi se vad som händer.
Om man nu skulle fastna i ett beroende så finns det bra vård och hjälp mot det. I min nuvarande hjärnsituation så knaprar jag hellre opioider, annars är risken hög att jag inte kommer att orka mer.
Jag förespråkar inte droganvändning i icke medicinsk syfte, detta är för mig en temporär lösning som gör att jag orkar stiga upp på morgonen.