Citat:
Ursprungligen postat av
harbogum
Jag trodde det var tvärt om; att gamla skribenter som är ogillade helt enkelt straffas och lämnar.
Ja fast grejen är väl att lika regler bör gälla för
alla användare på Flashback oavsett om man är
gammal medlem eller
ny medlem?
Det blir ju annars lite orättvist mot nya användare ifall gamla och mångåriga användare börjar ges positiv särbehandling.
Det går dessutom vända på det och fråga sig
hur gamla och mångåriga användare lyckas att få 6 månaders avstängningar utfärdade?
För har man funnits på Flashback i många år så bör man väl rimligtvis vara betydligt mer insatt och välbekant med regelsystemet
i jämförelse med helt nya användare.
Jag tror för egen del att en del gamla och mångåriga medlemmar kanske möjligen blir lite för bekväma med åren
och börjar ta sig lite för stora friheter och rättigheter och därför kanske lyckas få avstängningar utfärdade.
Citat:
Ursprungligen postat av
harbogum
Det är därför forumet är helt dött och trist nu. Kanske kommer de tillbaka som troll en trollande är inte så roligt.
Vad skulle skillnaden vara? Du menar att moderatorerna skulle ha någon form av fingertoppskänsla?
Jag brukar klicka på fliken för nya inlägg där i översta menyn och jag anser nog att Flashback brukar ha
ganska hög aktivitet med många nya inlägg runtom på forumet.
Och det här med fingertoppskänsla går ju använda som argument för enskilda varningar som kanske
blivit lite för hastigt utdelade.
Dock fungerar det inte lika bra som argument för 6 månaders avstängning för brott emot regel 2.01, Ohörsamhet.
För den typen av långa avstängningar utfärdas inte innan varenda varning först har granskats och kontrollerats
och därefter en omröstning bland moderatorer har genomförts.
Citat:
Ursprungligen postat av
harbogum
Tror jag också. Då ser forumet större ut. Här hänger nog inte ett fyrasiffrigt antal längre en vanlig dag/kväll. Detta har vissa "faktorer" orsakat.
Det får du fråga någon administratör om i sådana fall, fast antalet besökare förefaller i alla fall vara fler nu än förr.
(FB) Svenskarna och internet 2021: Flashback större än Tiktok och Twitter
Det förefaller i alla fall ge en annorlunda bild än den känsla du beskriver här i ditt diskussionsinlägg.