Citat:
Ursprungligen postat av
AllarN
Hej på er!
Nu är det så att en fiberinstallatör nyligen installerat Fiber hos en granne och tagit sig friheten att gräva upp flera kvadratmeter av min gräsmatta. Troligen för att det förkortade dragningen några meter.
Men detta kan väl inte vara OK? Jag har inte medgivit det eller ens blivit informerad om att något sånt skall ske.
Skadegörelse eller vad kan detta tänkas vara? Det är inte kommunen utan en privat aktör som utfört detta jobb.
En bild, tomtgränsen går vid det vita staketet, min tomt är hitom det vita staketet. Inte den vackraste gräsmattan men något sådant ska man väl inte behöva förvänta sig?
https://www.bildtagg.se/bild/qnj2ess9kobvt2i9ibay6x8
Väldigt dumt eller i alla fall klantigt gjort. Helt nybyggt hus och då är det väl inte omöjligt att du planerar att plantera en häck eller sätta upp ett staket just vid den ytan.
Aja bara vänta tills nästa vår och åka för att handla lite buskar och "råka" gräva (jordfräs ifall du vill vara riktigt jävlig) av den där fibern ifall du inte fått någon information tills dess.
Sedan så ruttna ju "såklart" dina fina nya rullar med gräs bort när du fick vänta med att lägga mattan för att dom var tvungna att åtgärda problemet.
Kanske du får en del av tomten fixas gratis i alla fall.