2021-11-17, 11:07
Medlem
Säg att man bor ihop och delar vardagen. Eller delar vardagen med att resa utomlands i flera veckor. Med olika flickvänner så har det alltid varit så att de de är griniga, tappar humöret och är lättirriterade under perioder. Det blir dålig stämning. Med tjejer man chattat med i flera veckor, så vill de typ göra slut direkt när man ses, men velar och sen börjar de gilla mig, men sen vill de inte ha ha sex, och sen gör vi slut ändå efter att 1 månad resan utomlands är över.

En annan tjej är ett ex från ett annat land. Vi ville testa att bli tillsammans igen. Hon flög halva jordklotet till sverige, bara för att ångra sig efter 2 dar. När vi planerade att leva ihop. Sen hade hon inga pengar för flygbiljetten tillbaka, så hon stannade kvar i 5 månader ändå, och typ efter 2 mån, vart vi tillsammans igen, eller de va lite halvt oklart. Hon ville hålla hand utomhus, men sa att det berodde på att hon lätt ramlar annars...Jag sparade pengar och köpte flygbiljetten så hon kunde åka hem. Sen väl hemma i sitt hemland, ville hon tillbaka till mig igen!!

Varför velar alla tjejer, dåligt humör, så jävla mycket. Vad kan det bero på? Är jag för ointressnat? Har tjejerna för tråkigt? Väljer ja tjejer över min nivå, som ofta då velar?
Senast redigerad av stroganof 2021-11-17 kl. 11:09.
Citera
2021-11-17, 11:18
Avstängd
Med tanke på din uppsjö av inlägg, i princip alla kring relationer och flickvänner, så en enkel fråga - du har aldrig tänkt på att det är du som är märklig i sammanhanget? Att du kanske behöver ändra på saker och ting, för att anpassa dig i relationen, som man gör, man jämkar. Allt är inte perfekt.
Citera
2021-11-17, 11:20
Medlem
maxatdunders avatar
Har du tänkt tanken att tjejen lämnar dig efter 2 dagar kan det vara fel på dig?
Citera
2021-11-17, 11:34
Medlem
Till skillnad från alla simps som svarat i början av tråden - simpandet består i att de automatiskt och enbart ifrågasätter dig och ditt beteende - mannens. Jag brukar säga att "It takes two to tango".

Jag tror att både din och dina partners danssteg slirar. Du dansar säkert bra emellanåt, när och om du hittar rytmen, men du väljer uppenbarligen knepiga, ej kompatibla partners, till fel sorts dans. Tillbaka till kammaren och fundera, öva framför spegeln och visualisera vilken dans du är bra på, och vilken partner som skulle passa.
Senast redigerad av Nunjapiznes 2021-11-17 kl. 11:38.
Citera
2021-11-17, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Med tanke på din uppsjö av inlägg, i princip alla kring relationer och flickvänner, så en enkel fråga - du har aldrig tänkt på att det är du som är märklig i sammanhanget? Att du kanske behöver ändra på saker och ting, för att anpassa dig i relationen, som man gör, man jämkar. Allt är inte perfekt.

Ja jag har kommit till det stadie nu där jag börjar ifrågasätta mig själv. Jag ser ett mönster. Nu senast gjorde ja slut med tjejen för att ja fortsatte prata om ett ämne hon inte ville prata om, sammhällsanalyser, och hon sa att ja inte brydde mig om henne, och hon tyckte ja surfade för mycket på mobilen. De va för jobbig att anpassa sig och lyssna på det hon ville i min värld. Lättare o bara göra slut. En annan gång ville ja göra slut för att tjejen hela tiden va sur, och bara sa mmm, vet inte, orkar inte på allt jag pratade om när vi va ute och reste. Hon hade dålig o grinig attityd under hela resan. Det gjorsde mig förbannad när ja bjöd henne på en resa.
Senast redigerad av stroganof 2021-11-17 kl. 12:15.
Citera
2021-11-17, 12:14
Medlem
Jofs avatar
Ofta är det svårt att veta vem man vill leva med.
Därför ATT det är svårt att veta. Sällan att säger klick och man vet. Och då blir lätt fel senare.

Kanske bäst att överlåta beslutet till släkt och vänner.

Jag velar velade i 8 år innan jag bestämde mig för vilken BIL jag skulle köpa. Då var ändå inte alla mina kriterier för köp uppfyllda.
Citera
2021-11-17, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nunjapiznes
Till skillnad från alla simps som svarat i början av tråden - simpandet består i att de automatiskt och enbart ifrågasätter dig och ditt beteende - mannens. Jag brukar säga att "It takes two to tango".

Jag tror att både din och dina partners danssteg slirar. Du dansar säkert bra emellanåt, när och om du hittar rytmen, men du väljer uppenbarligen knepiga, ej kompatibla partners, till fel sorts dans. Tillbaka till kammaren och fundera, öva framför spegeln och visualisera vilken dans du är bra på, och vilken partner som skulle passa.

Låter rimligt. Jag kan va väldigr bra ibland. Och ibland kass. Beroende på situationen. Sen beror det på vem det gäller.
Tyvärr är ja dålig på att veta vem jag passr ihop med. Men ja blir lite bättre på det
Citera
2021-11-17, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stroganof
Säg att man bor ihop och delar vardagen. Eller delar vardagen med att resa utomlands i flera veckor. Med olika flickvänner så har det alltid varit så att de de är griniga, tappar humöret och är lättirriterade under perioder. Det blir dålig stämning. Med tjejer man chattat med i flera veckor, så vill de typ göra slut direkt när man ses, men velar och sen börjar de gilla mig, men sen vill de inte ha ha sex, och sen gör vi slut ändå efter att 1 månad resan utomlands är över.

En annan tjej är ett ex från ett annat land. Vi ville testa att bli tillsammans igen. Hon flög halva jordklotet till sverige, bara för att ångra sig efter 2 dar. När vi planerade att leva ihop. Sen hade hon inga pengar för flygbiljetten tillbaka, så hon stannade kvar i 5 månader ändå, och typ efter 2 mån, vart vi tillsammans igen, eller de va lite halvt oklart. Hon ville hålla hand utomhus, men sa att det berodde på att hon lätt ramlar annars...Jag sparade pengar och köpte flygbiljetten så hon kunde åka hem. Sen väl hemma i sitt hemland, ville hon tillbaka till mig igen!!

Varför velar alla tjejer, dåligt humör, så jävla mycket. Vad kan det bero på? Är jag för ointressnat? Har tjejerna för tråkigt? Väljer ja tjejer över min nivå, som ofta då velar?

Förmodligen har det med din egna osäkerhet att göra. Kvinnor är känslosamma till sin natur, och om du inte är den förnuftiga så uppstår osäkerhet från den andras sida som resulterar i udda beteenden. Alltså- osäkerheten som de uppvisar är ett resultat av sitt egna beteende.
Citera
2021-11-17, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalleochchokladfabriken
Förmodligen har det med din egna osäkerhet att göra. Kvinnor är känslosamma till sin natur, och om du inte är den förnuftiga så uppstår osäkerhet från den andras sida som resulterar i udda beteenden. Alltså- osäkerheten som de uppvisar är ett resultat av sitt egna beteende.

Okej, så om tjejen märker att jag är osäker wller beter mig svagt så kan det trigga tjejerna att bli griniga utan att de själva fattar varför?

Så kan de absolut va. Jag är ingen dominant kille och är ibland lite av en cuck, utan att jag kan hjälpa det.
Citera
2021-11-17, 12:37
Medlem
Citat:
Okej, så om tjejen märker att jag är osäker wller beter mig svagt så kan det trigga tjejerna att bli griniga utan att de själva fattar varför?

Så kan de absolut va. Jag är ingen dominant kille och är ibland lite av en cuck, utan att jag kan hjälpa det.

Nått i den stilen. Detta sker ju undermedvetet så med all sannolikhet kan inte ens den andre sätta fingret på varför det blir som det blir.

Testa att peka med hela handen och tänk ut vad DU verkligen vill, så kommer du ge uttryck för vad du verkligen vill och på så sätt uppfattas som bestämd och säker.

Jag är inte så mycket för uttryck som ”cuck” och ”alfa”- vad det handlar om är det mest basala och mänskliga- kvinnor respektive män, och våran skiftande genetik som ligger till grund för allt mellanmänskligt samspel.

Fan, kanske borde be om att få bli relationsexpert på Allers eller likande...
Citera
2021-11-17, 12:54
Medlem
Haajibs avatar
Du har en aura av "dread" och "cringe" som skrämmer bort folk
Citera
2021-11-17, 12:58
Medlem
Citat:
Låter rimligt. Jag kan va väldigr bra ibland. Och ibland kass. Beroende på situationen. Sen beror det på vem det gäller.
Tyvärr är ja dålig på att veta vem jag passr ihop med. Men ja blir lite bättre på det
All lycka till, denna resa in i dig själv måste du göra ensam. Vi andra kan bara ge lite hintar. Några tips hittar du här:

(FB) Varför är jag fortfarande ensam?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in