2021-11-17, 06:13
Bannlyst
jag har android 5 som högst tror jag på mina telefoner och plattor.

möjligen att det går att uppdatera till android 6 som är kravet
på vissa av dem genom att flasha och installera nån tredjeparts ROM. men det är innebär ju en viss säkerhetsbrist att göra så tänker jag.

men går det inte att emulera eller fejka androidversion 6 så bank-id appen accepterar mina gamla telefoner? nån som lyckats?

denna är väl lite skum också. menar vad kan det vara för funktion som de inte kan använda pga Intel processorn här?

Citat:
Lenovo Yoga Tablet 2 med Intel-processor. Enheten måste ha ARM-processor.
Citera
2021-11-17, 08:17
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svenskar
jag har android 5 som högst tror jag på mina telefoner och plattor.

möjligen att det går att uppdatera till android 6 som är kravet
på vissa av dem genom att flasha och installera nån tredjeparts ROM. men det är innebär ju en viss säkerhetsbrist att göra så tänker jag.

men går det inte att emulera eller fejka androidversion 6 så bank-id appen accepterar mina gamla telefoner? nån som lyckats?

denna är väl lite skum också. menar vad kan det vara för funktion som de inte kan använda pga Intel processorn här?
Nej mig veterligen går inte att komma runt android 6 kravet. Du får bita i det sura äpplet och köpa en ny mobil på Black Friday rean eller hitta en begagnad (för typ ~400kr)
Senast redigerad av kimdah2002 2021-11-17 kl. 08:19.
Citera
2021-11-17, 08:21
Bannlyst
jag är fattigare än en kyrkråtta.

Citat:
Ursprungligen postat av kimdah2002
Nej mig veterligen går inte att komma runt android 6 kravet.
har du ens försökt? och isf hur menar du att restriktionen ser ut, från app-perspektivet?

sen går det ju att ha "android emulator" på sin pc och boota den nästan som om det vore en lur. frågan är dock om appen känner av detta och stänger ned sig självt.
Senast redigerad av svenskar 2021-11-17 kl. 08:25.
Citera
2021-11-17, 08:26
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
har du ens försökt? och isf hur menar du att restriktionen ser ut, från app-perspektivet?

sen går det ju att ha "android emulator" på sin pc och boota den nästan som om det vore en lur. frågan är dock om appen känner av detta och stänger ned sig självt.
Försök gärna själv och tala om ifall du lyckas. Det finns en lång tråd här på FB som dött ut efter att alla idéer tagit slut om hur att få det att fungera med diverse android emulatorer.

Varför ens lägga tid på det då det finns en superenkel lösning :-) byt ut din ångdrivna mobil från 2013 till en mer modern...
Citera
2021-11-17, 09:05
Medlem
hakro807s avatar
Citat:
jag är fattigare än en kyrkråtta.
Så, flasha en nyare version på din gamla telefon? Det är ju inte som att köra med Android 5 är så vansinnigt mycket säkrare.
Citera
2021-11-17, 09:48
Medlem
Citat:
flasha och installera nån tredjeparts ROM. men det är innebär ju en viss säkerhetsbrist att göra så tänker jag.
Om man vet vad man gör kan du få ett betydligat säkrare system* än du har nu. Alla andra (högst eventuella) lösningar utom att köpa nyare mobil är värre, hur som helst.

*Kolla på XDA efter din modell och se vad som finns:

https://www.xda-developers.com/
Citera
2021-11-17, 12:01
Medlem
Köp ny mobil eller flasha en custom ROM. Fler alternativ har du inte.
Citera
2021-12-16, 14:16
Medlem
Sven.Abdullahssons avatar
Försök ladda ner apk-filen direkt och försök att installera den manuellt på din telefon. Ibland är kontrollen för Android-versionen endast i Google Play Store och appen fungerar bra även på lägre versioner. Annars kan du försöka installera LineageOS i VirtualBox. Eller köp en begagnad Android-telefon eller surfplatta om du är fattig.
Senast redigerad av Sven.Abdullahsson 2021-12-16 kl. 14:30.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in