Hej!
Jag ska börja kura igen, tidigare kört Testo E e5d. Men nu när jag börjar igen har jag blivit inspirerad av MPMD kanalen som menar på att man bör och kan ta lägre doser oftare, detta för att bibehålla en hormonell balans i kroppen och undvika peakar & downs av testo under perioden.
Tanken var istället för 250mg e5d köra 50mg varje dag. (Kommer köra med insulinsprutor)
Men jag har blivit mer och mer konfunderad.
Testo E är en långsam ester, tror ni injektion ED fortfarande kommer bidra till mindre hormonella svängningar? (Jag utgår ifrån att det är enanthate han använder, det är väl de vanligaste överallt?)
Testo C, liknande Testo E lite långsammare? Läste även att man kunde ta de i fettet istället?
Testo P brukar man ta ED eller EoD, men jag tvivlar fortfarande på att det är de han använder? Som jag förstått det med snabba estrar är kurtiden även lägre? *Rec 8-10 veckor* medans Enanthate är upp till 16 kanske t.o.m. 20?
Oavsett råd/tips/egna erfarenheter? Ser ut som att majoriteten tar Testo E e5d, men jag hoppas på att ED kan göra kuren marginalt säkrare, och primärt mindre smärtsamt vid injektion.
Däremot hittar jag inte några trådar inlägg som snackar om detta. Kanske av god anledning? 😅
*Länk till videon som diskuterar de jag referar till
https://youtu.be/Aoft44xf6Og*