2021-11-16, 22:34
Medlem
Hej!

Jag ska börja kura igen, tidigare kört Testo E e5d. Men nu när jag börjar igen har jag blivit inspirerad av MPMD kanalen som menar på att man bör och kan ta lägre doser oftare, detta för att bibehålla en hormonell balans i kroppen och undvika peakar & downs av testo under perioden.

Tanken var istället för 250mg e5d köra 50mg varje dag. (Kommer köra med insulinsprutor)

Men jag har blivit mer och mer konfunderad.

Testo E är en långsam ester, tror ni injektion ED fortfarande kommer bidra till mindre hormonella svängningar? (Jag utgår ifrån att det är enanthate han använder, det är väl de vanligaste överallt?)

Testo C, liknande Testo E lite långsammare? Läste även att man kunde ta de i fettet istället?

Testo P brukar man ta ED eller EoD, men jag tvivlar fortfarande på att det är de han använder? Som jag förstått det med snabba estrar är kurtiden även lägre? *Rec 8-10 veckor* medans Enanthate är upp till 16 kanske t.o.m. 20?

Oavsett råd/tips/egna erfarenheter? Ser ut som att majoriteten tar Testo E e5d, men jag hoppas på att ED kan göra kuren marginalt säkrare, och primärt mindre smärtsamt vid injektion.

Däremot hittar jag inte några trådar inlägg som snackar om detta. Kanske av god anledning? 😅

*Länk till videon som diskuterar de jag referar till
https://youtu.be/Aoft44xf6Og*
Senast redigerad av Brexitman 2021-11-16 kl. 22:35. Anledning: Mer konkret rubrik
Citera
2021-11-17, 10:14
Medlem
goofers avatar
Tätare injektioner för stabilare nivåer, tanken är att man då skall slippa ta ai.

Jag har sett många av Dereks videor och de är väldigt bra information (även om de är lite långa att titta på)

Jag är ganska säker på att det ät testo p som är bäst att köra varje dag, typ 20mg varje dag om vi pratar trt/cruise

Det motsvarar 0.2 ml och är perfekt att ta med insulinspruta.

Men det är drygt att sticka varje dag och vid samma tid så jag personligen tycker e eller c ester är bättre och stick varannan dag I stället.

Susta/omnadren eller andra mixar är också fördelaktigt att ta ofta då de innehåller snabba estrar.
Själv provar jag "trinity" från vision första gången nu och det är både e, c och p i mixen.

Så jag sätter ofta 2 till 3 dagar emellan.

Just nu använder jag 27 nål och det är lite grövre än insulin men ändå väldigt fin nål.

Kan sättas varsom.

Det finns stora fördelar med att sätta ofta då det verkar som att de flesta aromatiserar mindre då och kan utesluta ai.

Själv har jag slutat helt med ai och det funkar bra.
Citera
2021-11-17, 10:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goofer
Tätare injektioner för stabilare nivåer, tanken är att man då skall slippa ta ai.

Jag har sett många av Dereks videor och de är väldigt bra information (även om de är lite långa att titta på)

Jag är ganska säker på att det ät testo p som är bäst att köra varje dag, typ 20mg varje dag om vi pratar trt/cruise

Men det är drygt att sticka varje dag och vid samma tid så jag personligen tycker e eller c ester är bättre och stick varannan dag I stället.

Susta/omnadren eller andra mixar är också fördelaktigt att ta ofta då de innehåller snabba estrar.
Själv provar jag "trinity" från vision första gången nu och det är både e, c och p i mixen.

Just nu använder jag 27 nål och det är lite grövre än insulin men ändå väldigt fin nål.

Kan sättas varsom.

Det finns stora fördelar med att sätta ofta då det verkar som att de flesta aromatiserar mindre då och kan utesluta ai.

Jag tar sista 225 mg i veckan uppdelat på 3 ggr i veckan. Mån, onsd, fred. Det känns bra och jag tar inget ai.
Citera
2021-11-18, 08:29
Medlem
Citat:

Kan sättas varsom.

Okej grymt tack för svaret

Skulle du säga att de spelar mindre roll om man kör Testo E eller C? Vissa menar på att C ger lite mindre krut.

Jag kör på varannan dag.

Ni får ursäkta min okunskap men vad står AI för?
Citera
2021-11-18, 08:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejsanHoppsan356
Jag tar sista 225 mg i veckan uppdelat på 3 ggr i veckan. Mån, onsd, fred. Det känns bra och jag tar inget ai.

Testo E då?

Kör du insulinnål?
Citera
2021-11-18, 08:50
Medlem
Har vart on testo länge. Just nu e d låg dos trt modell 250mg/w

När jag blastat så har jag kört ethante every 3 dar.

Blir så tröttsamt att pinna var 3dje dag sedan har jag gått ner till pinna lördag och onsdag.
Har inte heller behövt någon ai. Upplever ingen skillnad på var 3dje dag eller lördag och onsdag.

Håller jag dosen jämn e d inga konstigheter växlar man dos ller byter fabrikat kan d blossa upp lite akne på axlarna speciellt när man bytt vial eller fabrikat.

2ggr i veckan duger väl för jämna nivåer.

kör blå nål, föredrar delts.
Senast redigerad av Bigboi2003 2021-11-18 kl. 08:51. Anledning: la till info
Citera
2021-11-18, 09:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brexitman
Testo E då?

Kör du insulinnål?

Sista skulle vara susta som i sustanon Nej vanliga nålar.
Citera
2021-11-18, 10:46
Medlem
goofers avatar
Vid högre doser behövs ju inte stickas varje dag, det är vid microdosering det är fördelaktigt med att sticka tätt.

C eller E spelar ingen roll, det är samma dos testo men estern skiljer lite.
Har för mig att C har lite längre halveringstid.

AI (aromatise inhibitor) är för att stoppa konvertering av testo till östro.

Skall bara användas där det är absolut nödvändigt, det är bra om man klarar sig utan.
Citera
2021-11-18, 11:01
Medlem
Roidberts avatar
Kör själv 200mg Test Cyp per vecka, fördelat på två injektioner måndag och torsdag. Tycker att det är bekvämare att köra på fasta dagar eftersom det blir tröttsamt I längden att hålla reda på dagarna om man kör t.ex. e3d.

Att gå från e5d till varje dag lär bli en stor omställning i alla fall. Rekommenderar att du testar varannan dag till att börja med, och om du upplever att det funkar bra kan du börja sticka varje dag. Även med insulinnål kan det bli en del slitage om du har ett favoritställe för injektioner (föredrar själv vänster axel).
Citera
2021-11-18, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bigboi2003
Har vart on testo länge. Just nu e d låg dos trt modell 250mg/w

När jag blastat så har jag kört ethante every 3 dar.

Blir så tröttsamt att pinna var 3dje dag sedan har jag gått ner till pinna lördag och onsdag.
Har inte heller behövt någon ai. Upplever ingen skillnad på var 3dje dag eller lördag och onsdag.

Håller jag dosen jämn e d inga konstigheter växlar man dos ller byter fabrikat kan d blossa upp lite akne på axlarna speciellt när man bytt vial eller fabrikat.

2ggr i veckan duger väl för jämna nivåer.

kör blå nål, föredrar delts.

Hur lång tid har du tagit testo?
Citera
2021-11-18, 21:33
Medlem
Citat:
Vid högre doser behövs ju inte stickas varje dag, det är vid microdosering det är fördelaktigt med att sticka tätt.

C eller E spelar ingen roll, det är samma dos testo men estern skiljer lite.
Har för mig att C har lite längre halveringstid.

AI (aromatise inhibitor) är för att stoppa konvertering av testo till östro.

Skall bara användas där det är absolut nödvändigt, det är bra om man klarar sig utan.

Ja okej men fortfarande bra när man går av kuren väl?
Citera
2021-11-18, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roidbert
Kör själv 200mg Test Cyp per vecka, fördelat på två injektioner måndag och torsdag. Tycker att det är bekvämare att köra på fasta dagar eftersom det blir tröttsamt I längden att hålla reda på dagarna om man kör t.ex. e3d.

Att gå från e5d till varje dag lär bli en stor omställning i alla fall. Rekommenderar att du testar varannan dag till att börja med, och om du upplever att det funkar bra kan du börja sticka varje dag. Även med insulinnål kan det bli en del slitage om du har ett favoritställe för injektioner (föredrar själv vänster axel).

Ja okej jag kommer nog ta vänsta och högra låren de känns smidigast där minst fett också (lite därför jag vill köra stick ofta för undvika aromitesering)
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in