Citat:
Hej allihop!
Jag har drygt 10K som jag måste betala till klarna såvida jag inte vill hamna hos inkasso. Jag har dock inga ekonomiska förutsättningar för detta. Jag har däremot ett kreditkort från swedbank med gräns på 50K och ränta på 10.95%.
Min plan är att helt enkelt gå till bankomaten och ta ut 10K kontant från mitt kreditkort, därefter på samma automat lägga in dessa 10K till mitt vanliga konto och betala klarna. Känns lite omständigt så bättre förslag tas gärna emot!
Jag har drygt 10K som jag måste betala till klarna såvida jag inte vill hamna hos inkasso. Jag har dock inga ekonomiska förutsättningar för detta. Jag har däremot ett kreditkort från swedbank med gräns på 50K och ränta på 10.95%.
Min plan är att helt enkelt gå till bankomaten och ta ut 10K kontant från mitt kreditkort, därefter på samma automat lägga in dessa 10K till mitt vanliga konto och betala klarna. Känns lite omständigt så bättre förslag tas gärna emot!
Det finns kreditkort som låter dig ta ut pengar räntefritt men de flesta gör det INTE. Så du får nog en ganska hög ränta från första dagen som någon annan också var inne på.
Om du har lyckats få ett kreditkort borde du kunna få en kontokredit. Det funkar på samma sätt som ett kreditkort fast utan kortet. Du får pengar direkt på kontot med en ränta på hela beloppet och som inte räknas för varje dag utan mer tydligt baserat på ett år eller en månad. Räntan från en kontokredit är troligtvis mer skälig än den ränta kreditkort tar för kontantuttag. Men passa dig för sms-lån/högkostnadskrediter! Tänk också på att ibland tar kontokrediter också en avgift för varje uttag så ta bara ett (1st) kontokreditslån på 10k, med lägsta möjliga ränta, betala av din skuld hos klarna och se till du kan betala av din nya skuld med den återbetalningstid du får. Alla storbanker erbjuder kontokrediter så du skulle kunna kolla med den storbank du har ditt lönekonto hos vad du får för ränta.