2021-11-15, 15:31
Medlem
Jag har fått ta del av Nortons antivirusskydd, och använder mig utav det.
Jag har en stilla undran här, nämligen om personen som prenumererar på antivirusprogrammet Norton kan se saker som mina besökta webbplatser, eller se mina lösenord till hemsidor?

Förmodligen är detta obefogade farotankar?
Citera
2021-11-15, 15:42
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CoinsEye
Jag har fått ta del av Nortons antivirusskydd, och använder mig utav det.
Jag har en stilla undran här, nämligen om personen som prenumererar på antivirusprogrammet Norton kan se saker som mina besökta webbplatser, eller se mina lösenord till hemsidor?

Förmodligen är detta obefogade farotankar?

Jag är inte säker på hur det är med Nortons skydd, generellt, men se din historik ska gå om denne är admin och du är användare men inte lösenord.
Citera
2021-11-15, 22:56
Medlem
Den största frågan är väl varför du använder Norton frivilligt när det finns så mycket bättre alternativ som kräver betydligt mindre datorkraft för att fungera.
Citera
2021-11-16, 00:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1FF
Jag är inte säker på hur det är med Nortons skydd, generellt, men se din historik ska gå om denne är admin och du är användare men inte lösenord.

Okej, tack och bock för svar.

Citat:
Ursprungligen postat av komplexare
Den största frågan är väl varför du använder Norton frivilligt när det finns så mycket bättre alternativ som kräver betydligt mindre datorkraft för att fungera.

Vad jag hört så är Norton den bästa vad gäller skydd av datorn?
Citera
2021-11-16, 08:25
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Okej, tack och bock för svar.

Det finns många som är... "bäst" - https://www.av-test.org/en/antivirus/home-windows/.

M.D kan dessutom göras till ett ännu bättre skydd, säkerheten i stort likaså - (FB) Den STORA brandvägg/antivirus/antispyware tråden // Mod
Citera
2021-11-16, 08:29
Moderator
rancors avatar
Så länge du inte angav ett användarnamn och lösenord när du installerade mjukvara så lär den inte vara registrerad mot något konto och därför inte heller kopplad mot någon specifik användaren.

Men ta bort Norton och kör med Windows inbyggda. Det finns ingen anledning längre att betala för detta då Microsoft erbjuder ett riktigt bra skydd redan från början.

// rancor
Citera
2021-11-19, 14:43
Medlem
Citat:
Tro inte på allt du läser på reklamerna på TV.

Det seriösaste idag är att köra Windows Defender som rancor nämner ovan. Kombinera detta med att köra webbläsaren och mediaspelaren i Sandboxie-Plus.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in