2021-11-14, 21:06
Medlem
Host medger inte förändringning, någon därute som vet?
Citera
2021-11-14, 21:15
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Du får nog vara lite mer utförlig. Är det Photoshop och vad exakt är problemet?

Klistra in felmeddelandet.
Citera
2021-11-14, 21:45
Medlem
ToorMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klem55
Host medger inte förändringning, någon därute som vet?

Är det på en Windows, handlar det om host-filen som ps vill lägga till adobe adresser i.
Har för mig att den ligger i: windows/drives/etc
Har du adminrättigheter på ditt användarkonto?
Citera
2021-11-14, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ToorMan
Är det på en Windows, handlar det om host-filen som ps vill lägga till adobe adresser i.
Har för mig att den ligger i: windows/drives/etc
Har du adminrättigheter på ditt användarkonto?
Det utgick jag ifrån, men blev osäker, hur kollar jag det, har köpt en begagnad dator. Ja, det skall läggas till i windows/drives/etc. Försökte att öppna i notepad lade till # framför filerna, men, ja, fick svar att jag inte var admin. Otroligt glad över att någon kanske kan hjälpa
Citera
2021-11-15, 07:38
Moderator
vhes avatar
Det verkar som om tråden handlar om installation av Photoshop på Windows, så rubrik ändrad från "Installera ps, problem", samt flytt...

Programvara: övriga operativsystem --> Programvara: Windows
/Moderator
Citera
2021-11-15, 09:39
Medlem
Citat:
Det utgick jag ifrån, men blev osäker, hur kollar jag det, har köpt en begagnad dator. Ja, det skall läggas till i windows/drives/etc. Försökte att öppna i notepad lade till # framför filerna, men, ja, fick svar att jag inte var admin. Otroligt glad över att någon kanske kan hjälpa

Handlar möjligen inte om att vara admin eller ej, utan om att filen är skrivskyddad.

Öppna mappen C:\Windows\system32\drivers\etc
Öppna filen hosts i notepad och gör de ändringar du vill ha sparat
Högerklicka på filen hosts i mappen igen och välj Egenskaper
I fönstret som öppnas så kryssa av Skrivskydd och klicka bara på Verkställ
Gå tillbaks till Notepad som har "hosts"-filen öppen och spara
Tillbaks igen till fönstret "Egenskaper" som du öppnade och kryssa i Skrivskydd igen och klicka på OK
Done
Citera
2021-11-15, 11:01
Medlem
ToorMans avatar
Citat:

Dra en kopia av Hostfilen, lägg till den rad du vill ha i den. Spara Hostfilen (utan .endelse)
Kopiera sedan filen till orginalplatsen.
För detta krävs ett adminkonto, kolla vilka rättigheter ditt konto har.

Raden du vill lägga till, får inte börja med #, utan bara det du vill lägga till
Citera
2021-11-15, 14:11
Medlem
Har kontrollerat att jag är admin, men nekas fortfarande tillgång till åtgärden. Kastar snart in handuken och abonnerar på ett program jag inte vill ha. Skall jag ta bort tx. Och bara spara som host? (har ifs prövar utan framgång)
Vad menar du med "dra en kopia..." skall jag kopiera innehållet och klistra in i ett blankt dokument på notepad, klistra in raderna (utan #) och spara som bara host?
Citera
2021-11-15, 15:24
Medlem
1FFs avatar
Citat:

Du behöver ta över rättigheterna över mappen/filen så att du FÅR ändra.

Googla.
Citera
2021-11-15, 15:27
Medlem
Citat:
Har kontrollerat att jag är admin, men nekas fortfarande tillgång till åtgärden. Kastar snart in handuken och abonnerar på ett program jag inte vill ha. Skall jag ta bort tx. Och bara spara som host? (har ifs prövar utan framgång)
Vad menar du med "dra en kopia..." skall jag kopiera innehållet och klistra in i ett blankt dokument på notepad, klistra in raderna (utan #) och spara som bara host?

Så som Plastanjfoliet ovanför beskrev har jag alltid gjort innan också utan problem, kanske inte i samma ordning men typ, har du testat eller?
Citera
2021-11-15, 15:37
Medlem
Tack för hjälp, nu fungerar det, jag bara kollade att jag var admin, men behövde göra det på notepad också

Ämnet utrett
Citera
2021-11-18, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av daTkonshens
Så som Plastanjfoliet ovanför beskrev har jag alltid gjort innan också utan problem, kanske inte i samma ordning men typ, har du testat eller?
Nu fungerar det, men jag får upp ett meddelande varje gång om att provperioden snart gått ut, kan klicka bort det, men vad händer efter 25 dagar? Har jag ändå gjort fel?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in