2021-11-14, 21:01
Medlem
Tänker mig att det nog finns en del likasinnade och mer erfarna här som kan ge synpunkter och råd. Samt vill jag uppmuntra till allmän diskussion om ämnet.

Tjejen och jag har gett oss på No Pussy November, och även pratat om att fortsätta vara AO (Anal only) fram till nyår om vi får det att funka. För dem som inte känner till så innebär det alltså att man helt ersätter vanliga samlag med analsex. För oss är det ingen fetishgrej utan det handlar om att maxa njutning och minimera stress och trassel. I övrigt har vi ett normalt förhållande och mycket ömhet (ganska nyligen träffats.)

För det mesta har det gått bra och varit skönt, men det har blivit lite svårare senaste tiden. Det är två saker som krånglar, och det blir inte lättare av att vi båda varit extra kåta och otåliga sen vi började med AO.

1. Som de flesta har vi svårt med anpassningen, rent fysiskt. På senaste tiden har hon blivit ganska öm. Ingen sveda eller värk, men tillräckligt öm för att det oftast ska göra ont om vi försöker igen samma eller nästa dag. Och då slutar vi förstås. På olika håll har vi hört att det är bra att vila upp sig några dagar mellan varje samlag, och raka motsatsen att det är bättre att köra ofta även om det är obekvämt. Vi har hållit oss på säkra sidan, men är det bättre att satsa på kvantitet över kvalitet tills vidare?

2 Osäkerhet. Hon älskar analsex och har fått helt otroliga orgasmer sen vi började med AO, men hon skäms lite över det. Nyligen sa hon också att hon känner sig mindre kvinnlig av analt. Hon säger att det mest är stigma, men hon har svårt att släppa det. Mycket tror jag beror på att hon berättade lite om vårt experiment för en kvinna på hennes jobb, som förstås ville få det till att handla om kvinnoförtryck och kom dragandes med trötta gamla myter om hur farligt och dåligt det skulle vara med analsex.

Vårt mål är att få det att gå så lätt att vi kan välja att ha en AO-period här och där, och att då kunna knulla dagligen eller varannan dag utan problem. Både av praktiska skäl och för romantiken och variation.
Så alla tips och synpunkter från folk som lyckats få till regelbundet analsex eftersökes.
Citera
2021-11-14, 21:18
Moderator
Maviels avatar
Varför om man får fråga?

Har ingen erfarenhet av att helt byta ut vaginalt mot analt, men om man får ont efter analt är det väl en god idé att låta det hela läka ordentligt emellan?

Använder ni rikligt med glidmedel och är ni försiktiga?
Citera
2021-11-14, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maviel
Varför om man får fråga?

Dels pga ängslighet angående oavsiktlig befruktning. Hon blir irriterad i fittan av kondomer, får dåliga symptom av piller, och är tillräckligt ängsligt lagd för att inte lita på de där 99.5% säkerheten som nämns på förpackningen.

Dels för att vi tycker det är skönare. Hon vill åt de där dunderorgasmerna som hon bara får på den vägen. Plus att hela samlaget är mer intensivt och vi kan avsluta med sprut inuti utan oro.

Dels för att det känns romantiskt och kinky att göra det här ett tag. Tror hon går igång på det där lite undergivna också.

Citat:
Har ingen erfarenhet av att helt byta ut vaginalt mot analt, men om man får ont efter analt är det väl en god idé att låta det hela läka ordentligt emellan?

Ja, det är så vi har tänkt också. Men sen är det ingen skada gjord, så det handlar inte om att läka. Bara ömhet i musklerna eller ligamenten eller vad det nu är.

Citat:
Använder ni rikligt med glidmedel och är ni försiktiga?

Yes, och vi har nästa bara långsamma samlag nu. Det har aldrig varit problem med analt förut, det är bara mängden/frekvensen som gör det till en utmaning.
Citera
2021-11-14, 21:43
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Filling
Dels pga ängslighet angående oavsiktlig befruktning. Hon blir irriterad i fittan av kondomer, får dåliga symptom av piller, och är tillräckligt ängsligt lagd för att inte lita på de där 99.5% säkerheten som nämns på förpackningen.

Dels för att vi tycker det är skönare. Hon vill åt de där dunderorgasmerna som hon bara får på den vägen. Plus att hela samlaget är mer intensivt och vi kan avsluta med sprut inuti utan oro.

Dels för att det känns romantiskt och kinky att göra det här ett tag. Tror hon går igång på det där lite undergivna också.

Ja, det är så vi har tänkt också. Men sen är det ingen skada gjord, så det handlar inte om att läka. Bara ömhet i musklerna eller ligamenten eller vad det nu är.

Yes, och vi har nästa bara långsamma samlag nu. Det har aldrig varit problem med analt förut, det är bara mängden/frekvensen som gör det till en utmaning.

Nja det är ju slemhinnor och självklart kan slemhinnor skadas av det, en god tumregel med allt man gör är väl att låta det läkas emellan.
Citera
2021-11-14, 22:15
Medlem
Citat:
Nja det är ju slemhinnor och självklart kan slemhinnor skadas av det, en god tumregel med allt man gör är väl att låta det läkas emellan.

Förvisso. Men när man skadar slemhinnorna svider det också. Det minns jag av erfarenhet från ungdomens nyfikna och dumma dagar. När det bara ömmar lite är det mest musklerna som jag förstått det. Precis som när man får träningsvärk och DOMS efter gymmet/löprundan/yogan.
Citera
2021-11-14, 22:17
Medlem
handtralalas avatar
Jag (kille) har haft relationer som varit kanske inte 100% analt men nära. Min erfarenhet är att för vissa tjejer funkar det utan problem att ha analsex varje dag. Finns också förvånansvärt nog en del som inte ens behöver använda glidmedel utan det räcker med det naturliga glidet i röven. För andra är det som för din flickvän, att man blir öm/spänd efteråt, och kräver någon eller några dagars paus. Jag vet personligen inget sätt att komma förbi det, utan det handlar om anatomi. Sen har jag heller aldrig försökt få någon som blir öm av analt att försöka lösa det, vi har stannat där.

Dvs, det kanske är så att enbart analt inte funkar för dig och din tjej, och då får du nog bara gilla läget och omväxla med annat sex emellanåt.
Senast redigerad av handtralala 2021-11-14 kl. 22:25.
Citera
2021-11-14, 22:24
Medlem
handtralalas avatar
Citat:
Förvisso. Men när man skadar slemhinnorna svider det också. Det minns jag av erfarenhet från ungdomens nyfikna och dumma dagar. När det bara ömmar lite är det mest musklerna som jag förstått det. Precis som när man får träningsvärk och DOMS efter gymmet/löprundan/yogan.

Jag tror du förenklar lite för mycket här. Det är ju långtifrån bara muskler eller skadade slemhinnor som kan vara problemet. Du stöter ju till och trycker runt en hel del av den omkringliggande vävnaden och organen, och beroende på hur hon är ”formad” rent anatomiskt så kanske du stöter på ställen som blir ömma.

Det som jag möjligen kan tänka mig skulle hjälpa är att testa olika positioner. Den som normalt är mest skonsam för henne som mottagare är skeden, där hon drar upp sina ben mot överkroppen, då rätas kolon ut och blir mindre som man kan stöta till. Men, exakt vad som är rätt för henne får ni i så fall själva utforska er till.

En sista fundering är hur mycket hon vill detta och hur mycket du vill detta? Om det är så att du vill detta i högre grad än hon har du kanske halva svaret på varför redan där.
Citera
2021-11-14, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av handtralala
Min erfarenhet är att för vissa tjejer funkar det utan problem att ha analsex varje dag. Finns också förvånansvärt nog en del som inte ens behöver använda glidmedel utan det räcker med det naturliga glidet i röven. För andra är det som för din flickvän, att man blir öm/spänd efteråt, och kräver någon eller några dagars paus. Jag vet personligen inget sätt att komma förbi det, utan det handlar om anatomi.

Använde de kvinnorna pluggar eller leksaker mellan varven för att hålla sig avslappnade, eller var de så naturligt

Grejen är att både den här tjejen och min exfru stämmer in på båda de kategorier du beskrev. Det har varierat från gång till gång. Det är även därför jag är säker på att det är nånting vi gör rätt ibland och fel ibland men bara inte vet just vad det är.

Citat:
Sen har jag heller aldrig försökt få någon som blir öm av analt att försöka lösa det, vi har stannat där.

Det är så vi gör också. Stannar och väntar tills det slutat ömma, provar några dagar senare.
Själva sessionerna brukar inte vara något problem, det är senare som det känns.

Citat:
Dvs, det kanske är så att enbart analt inte funkar för dig och din tjej, och då får du nog bara gilla läget och omväxla med annat sex emellanåt.

Vi gör mycket annat också. Det är bara just kuk-i-fitta som bytts ut mot analt.

Citat:
Du stöter ju till och trycker runt en hel del av den omkringliggande vävnaden och organen, och beroende på hur hon är ”formad” rent anatomiskt så kanske du stöter på ställen som blir ömma.

Mycket möjligt. Hon beskriver det som att det är i själva röven.

Citat:
Det som jag möjligen kan tänka mig skulle hjälpa är att testa olika positioner.

Det har vi gjort. Funkar oftast bäst när hon är uppepå.

Citat:
En sista fundering är hur mycket hon vill detta och hur mycket du vill detta? Om det är så att du vill detta i högre grad än hon har du kanske halva svaret på varför redan där.

Den biten förklarade jag kanske lite slarvigt i ts. Men det handlar mest om att hon ska slippa noja över graviditet och preventivmedel och sånt, och även att hon njuter mer och kommer mycket lättare och hårdare av analt. För mig är det mest en sexig grej och lite skönare.
Det där med att förlänga perioden till nyår var hennes idé. Hon följer även såna sidor på tumblr och liknande där folk pratar om att de är 100% anal
Citera
2021-11-15, 07:53
Medlem
Citat:
Den biten förklarade jag kanske lite slarvigt i ts. Men det handlar mest om att hon ska slippa noja över graviditet och preventivmedel och sånt, och även att hon njuter mer och kommer mycket lättare och hårdare av analt. För mig är det mest en sexig grej och lite skönare.
Det där med att förlänga perioden till nyår var hennes idé. Hon följer även såna sidor på tumblr och liknande där folk pratar om att de är 100% anal
Om det är oro för graviditet som är största grunden till er önskan om att bara ha analsex, vad kommer skillnaden vara när november är slut eller efter årsskiftet? Vill ni skaffa barn då?

En annan anledning du skrev var för att maxa njutningen, men du skriver samtidigt att hon blir så öm ibland att hon får ont och ni därför får vänta med samlag några dagar och det är ju inte att maxa njutningen.

OM anledningen inte bara är att ni tycker det är en häftig grej utan ni verkligen vill minska risken för graviditet och maxa njutningen så finns det ju smartare sätt att göra det på än att undvika vaginalt sex i 1 eller 2 månader.

Under hennes fertila period i månaden har ni enbart analsex. Under övrig tid varierar ni sexet, men undviker alltid att spruta i vaginan om ni inte använder preventivmedel.

Jag ser det som ett rejält varningstecken att hon känner sig mindre kvinnlig av analt. Hade min sexpartner känt sig mindre manlig av en viss sorts sex så hade jag undvikit att bara ha den typen av sex.
Citera
2021-11-15, 09:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neverhesitate
Om det är oro för graviditet som är största grunden till er önskan om att bara ha analsex, vad kommer skillnaden vara när november är slut eller efter årsskiftet? Vill ni skaffa barn då?

Planen är att vi ska kunna ha återkommande perioder där allt penetrationssex är analt. Perioderna mellan kan ägnas mer åt mjuksex/tantrasex med få samlag.
Hon är den typen som dels har väldigt hög drift, men samtidigt har massa oro och osäkerhet kring sex och inte riktigt kan slappna av vid 'naturligt' sex.

Citat:
En annan anledning du skrev var för att maxa njutningen, men du skriver samtidigt att hon blir så öm ibland att hon får ont och ni därför får vänta med samlag några dagar och det är ju inte att maxa njutningen.

Som tidigare nämnt så njuter vi båda betydligt mer av själva sexet, och det ömma brukar komma efteråt precis som träningsvärk. Det har inte varit mycket smärta medan vi knullar, förutom lite grann första dagarna.
Men ja, det har blivit längre intervall mellan samlagen, det är just det vi försöker komma förbi. Även med de längre intervallen har vi det nog mer njutningsfullt så här redan nu än innan. Inte bara för att hon kommer så mycket bättre, vi gör mer av allt annat, slick och sånt under vilodagarna än nånsin innan.

Citat:
Under hennes fertila period i månaden har ni enbart analsex. Under övrig tid varierar ni sexet, men undviker alltid att spruta i vaginan om ni inte använder preventivmedel.

Den där metoden är rätt bra men har sina brister. Använde den metoden (fast oftast utan den anala biten) med min exfru, och hon blev ändå gravid vid sämsta tänkbara tillfälle. Det var dessutom när jag levde ganska vrakigt och därför hade kassa spermier, vilket innebär att risken är ännu större nu.
Varken tjejen eller jag litar helt på preventivmedel heller, eftersom inga alternativ är felsäkra utom typ hormonspiraler och sånt. Men hon vill inte ha grejer installerade i kroppen.
Enda hundraprocentiga preventivmetoden är att inte ha penis i vagina.

Citat:
Jag ser det som ett rejält varningstecken att hon känner sig mindre kvinnlig av analt. Hade min sexpartner känt sig mindre manlig av en viss sorts sex så hade jag undvikit att bara ha den typen av sex.

Där är jag helt med dig. Vi har bestämt oss för att pausa några dagar och utröna den biten. Det var snarare tvärtom i början, att hon kände sig mer kvnnlig, sa hon i alla fall. Det här andra kom nyligen, och jag tror det är pga hennes kollega som ställde sig väldigt dömande till vårt experiment och försökte få henne att skämmas och noja sig.
Citera
2021-11-15, 09:36
Medlem
empoisonnes avatar
Jag hör till skaran som tycker om analsex och har i perioder ganska mycket analsex. Nu i stort sett varje gång jag ligger, men vi träffas inte så ofta så jag hinner återhämta mig mellan gångerna.

Jag kan förstå grejen med kåthet, olika kinks etc. Men samtidigt så förstår jag inte varför man begränsar sig till en sorts sex om det orsakar fysiskt obehag. Särskilt inte när andra alternativ står till buds. Jag skulle inte begränsa mig till en viss aktivitet om jag eller den jag ligger med skulle få fysiska men av den aktiviteten. Oavsett om det handlade om reguljärsex, analt, händer eller mun.

Om allt annat än analt vore uteslutet så kanske man kan bita ihop och ta en för laget. Men om det bara verkar vara något som görs juz because så förstår jag det inte riktigt.

Och då är jag ändå någon som gillar analt. Men analt kräver förberedelser för att det verkligen ska vara bra. Åtminstone för mig. Särskilt om den jag ligger med har stor kuk, jag vill kunna slappna av ordentligt, byta hål under akten, ATM etc. Den sortens förberedelser orkar man kanske inte med om man ligger typ varje dag?

Men du har väl redan fått de bästa råden redan. Hitta den ställningen som är minst svår för henne.

Och också; jag liksom användare ovan undrar vad skillnaden kommer att vara när månaden eller året är slut. Kommer risken för oönskad graviditet vara borta då? Eller är ni då redo för en oönskad graviditet eller vill ni skaffa barn då? Det argumentet är fett konstigt faktiskt. Då har jag större förståelse för att det är en kink.
Citera
2021-11-15, 11:20
Medlem
Citat:
Planen är att vi ska kunna ha återkommande perioder där allt penetrationssex är analt. Perioderna mellan kan ägnas mer åt mjuksex/tantrasex med få samlag.
Hon är den typen som dels har väldigt hög drift, men samtidigt har massa oro och osäkerhet kring sex och inte riktigt kan slappna av vid 'naturligt' sex.

Som tidigare nämnt så njuter vi båda betydligt mer av själva sexet, och det ömma brukar komma efteråt precis som träningsvärk. Det har inte varit mycket smärta medan vi knullar, förutom lite grann första dagarna.
Men ja, det har blivit längre intervall mellan samlagen, det är just det vi försöker komma förbi. Även med de längre intervallen har vi det nog mer njutningsfullt så här redan nu än innan. Inte bara för att hon kommer så mycket bättre, vi gör mer av allt annat, slick och sånt under vilodagarna än nånsin innan.
Även om det ömma kommer efteråt så gör det ju ont om ni försöker ha analsex då vilket gör att ni får avstå. Men tycker ni att begränsningen med få samlag och att däremellan bara ha mjuksex/tantrasex är optimalt för er så är det ju bara att köra så.

Är det så att ni båda två känner att ni helt vill stryka vaginala samlag så är det ju absolut det säkraste sexet ur befruktningssynpunkt.

Citat:
Den där metoden är rätt bra men har sina brister. Använde den metoden (fast oftast utan den anala biten) med min exfru, och hon blev ändå gravid vid sämsta tänkbara tillfälle. Det var dessutom när jag levde ganska vrakigt och därför hade kassa spermier, vilket innebär att risken är ännu större nu.
Varken tjejen eller jag litar helt på preventivmedel heller, eftersom inga alternativ är felsäkra utom typ hormonspiraler och sånt. Men hon vill inte ha grejer installerade i kroppen.
Enda hundraprocentiga preventivmetoden är att inte ha penis i vagina.
Fanns det p-dator på den tiden, och använde ni det? Rätt använd ska den ge 99% säkerhet.

Jag har själv blivit gravid två gånger trots korrekt intagna p-piller så jag litar inte riktigt på preventivmedel. Men om jag hade velat undvika både hormoner och graviditet så är det där metoden jag hade valt, för jag hade inte velat vara utan vaginalt sex.

Citat:
Där är jag helt med dig. Vi har bestämt oss för att pausa några dagar och utröna den biten. Det var snarare tvärtom i början, att hon kände sig mer kvnnlig, sa hon i alla fall. Det här andra kom nyligen, och jag tror det är pga hennes kollega som ställde sig väldigt dömande till vårt experiment och försökte få henne att skämmas och noja sig.
Det är klokt att tänka till kring det varningstecknet, för oavsett vad anledningen är till att hon känner sig mindre kvinnlig av analt så går det inte att bortse från den känslan. Risken finns att den känslan ökar, och det kan försämra sexlivet rejält.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in