• 1
  • 2
2024-07-14, 19:14
Medlem
Hej gott folk. Tack för alla svar.

Jag har nu försökt få bukt med min sjukdom men har många svåra problem med att bli hälsosam igen.

För att förtydliga så tror jag inte att jag hallucinerar så mycket längre, bara då och då. När jag blir väldigt stressad.

Har försökt göra olika saker som meditation, träning, etc. Men har svårt att komma igång och hålla igång av någon anledning. Hade inte dom bekymren när jag var hälsosam.

Nu vill jag gärna veta av andra som haft psykossjukdom eller schizofreni, som jag har, hur dom klarar sin vardag?
Citera
2024-07-14, 19:27
Medlem
Jag tror att du behöver träna mycket mer än 40 armhävningar varannan dag för att få någon positiv effekt av det. Prova att promenera åtminstone 2 halvtimmar om dagen, varav den ena direkt på morgonen. Är du ung och pigg så lägg in lite jogging efter förmåga. Gör träningen utomhus så du får ljus och frisk luft. Kan inget om psykos men tror att motion och vara utomhus är bra både för kropp och själ.
Lycka till!
Citera
2024-07-14, 19:55
Medlem
Anpassa, lär dig sök lärdom till disciplin, visualisering och realisera. Kropp och sinne hänger ihop, fortsätt ät rätt, bra, sunt och håll i träningen.
Citera
2024-07-15, 06:23
Medlem
Traveller7s avatar
Johannesevangeliet 16:33 SFB98
Detta har jag talat till er, för att ni skall ha frid i mig. I världen får ni lida, men var vid gott mod. Jag har övervunnit världen."

Namnet Jesus frälsa kan. Inget annat namn..

Det kanske är att din fasad börjar rämna. Att du får symptom. Du letar efter sanningen.. det håller inte det du har. Tydligen. Måste ta hjälp utav hjälpen själv. Livet. Han som är. Allt i alla.

Han är sanningen och Livet.
Citera
2024-07-15, 10:22
Medlem
nonameds avatar
Skulle inte rekommendera det med en del schizofrena klarar sig utan medicin.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in