2021-11-13, 18:12
Medlem
Nihennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flaklypan
Nätverkskabel...
Det är också ett alternativ. Hur som måste jag ner till stan och handla. Om nu inte kabeln som hängde med routern är lång nog men det tror jag inte.
Citera
2021-11-13, 18:37
Medlem
welcometorealitys avatar
Har du WI-FI avstängd, kolla på sidan om det finns en knapp.av och på

https://i1.wp.com/cftv.ru/images/wp-...a-noutbuke.jpg
Senast redigerad av welcometoreality 2021-11-13 kl. 18:41.
Citera
2021-11-13, 18:42
Medlem
Nihennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av welcometoreality
Har du WI-FI avstängd, kolla på sidan om det finns en knapp.av och på

https://i1.wp.com/cftv.ru/images/wp-...a-noutbuke.jpg
Ja, alltså saken är den att jag ser alla andra wifis. Det är bara mitt nya jag inte ser alls.
Citera
2021-11-13, 18:47
Medlem
welcometorealitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nihenna
Ja, alltså saken är den att jag ser alla andra wifis. Det är bara mitt nya jag inte ser alls.

Men du måste aktivera nätverkskortet för att du ska se ditt, köp en dongle usb är väl det enklaste
Citera
2021-11-13, 18:48
Medlem
Nihennas avatar
Citat:
Men du måste aktivera nätverkskortet för att du ska se ditt, köp en dongle usb är väl det enklaste
Jadå, den är igång. Den knappen har jag inte rört sen imorse, när jag fortfarnande hade min gamla router.

Det lutar väl åt det. Hoppas bara det hjälper så man inte slösar 300 kr och samma problem kvarstår >.<
Inte jättesugen med en nätverkskabel som man drar över soffkanten för att den sen ska in i laptopen.
Citera
2021-11-13, 18:53
Medlem
welcometorealitys avatar
Citat:
Jadå, den är igång. Den knappen har jag inte rört sen imorse, när jag fortfarnande hade min gamla router.

Det lutar väl åt det. Hoppas bara det hjälper så man inte slösar 300 kr och samma problem kvarstår >.<
Inte jättesugen med en nätverkskabel som man drar över soffkanten för att den sen ska in i laptopen.

Kolla bara att nätverkskortet är kompatibel till ditt operativsystem, den är bra att ha i reserv ändå.Annars så är det klassiska att man avinstalerar nätverkskortet i enhetshanterarer och sen startar man om datorn bara då hittar den automatiskt detta, men din var ju 10 år gammal, då kanske man behöver hämta drivrutiner själv till nätverkskortet, jag tror att de är där det spökar...
Citera
2021-11-13, 18:59
Medlem
Nihennas avatar
Citat:
Kolla bara att nätverkskortet är kompatibel till ditt operativsystem, den är bra att ha i reserv ändå.Annars så är det klassiska att man avinstalerar nätverkskortet i enhetshanterarer och sen startar man om datorn bara då hittar den automatiskt detta, men din var ju 10 år gammal, då kanske man behöver hämta drivrutiner själv till nätverkskortet, jag tror att de är där det spökar...
Japp, redan provat att installera om drivrutinerna.

Det är så himla märkligt detta... Kompatibelt ska det vara, då det är windows 7 vilket också var det som kom med datorn.
Citera
2021-11-13, 19:04
Medlem
welcometorealitys avatar
Citat:
Japp, redan provat att installera om drivrutinerna.

Det är så himla märkligt detta... Kompatibelt ska det vara, då det är windows 7 vilket också var det som kom med datorn.

Jag såg det nu när jag plöjde igenom tråden, du har gjort allt förutom att du har provat en dongle.
Citera
2021-11-13, 19:09
Medlem
Nihennas avatar
Citat:
Jag såg det nu när jag plöjde igenom tråden, du har gjort allt förutom att du har provat en dongle.
Precis >.<, börjar kännas så.

Är som sagt fundersam över att ett SSID syns utan namn i CMD, men gissar att det inte finns något sätt att forska mer i det.
Citera
2021-11-13, 20:37
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Det är separata namn på nätverket, japp. Mitt 2,4 heter "Knarkarkvarten" och mitt 5GHZ heter "Alkiskvarten" (mogna namn, jag vet...). Andra enheter ser båda nätverken.
Vad kör du för OS på din 10 år gamla laptop?
Citera
2021-11-13, 21:00
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Det är separata namn på nätverket, japp. Mitt 2,4 heter "Knarkarkvarten" och mitt 5GHZ heter "Alkiskvarten" (mogna namn, jag vet...). Andra enheter ser båda nätverken.

Hade precis ett liknande problem på min nya router. Efter separerande av 2.4 och 5ghz så missade jag att aktivera 5 och därmed inaktivera 2.4.

Jag fabriksåterställde, gick in i inställningarna och gjorde allt manuellt, ingen "Quick set up", separerade 2.4 och 5, aktiverade/byte lägen inställningar.

Voila!
Citera
2021-11-13, 21:10
Medlem
Nihennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kimdah2002
Vad kör du för OS på din 10 år gamla laptop?
WIndows 7. För klen för annat tror jag.

Citat:
Ursprungligen postat av 1FF
Hade precis ett liknande problem på min nya router. Efter separerande av 2.4 och 5ghz så missade jag att aktivera 5 och därmed inaktivera 2.4.

Jag fabriksåterställde, gick in i inställningarna och gjorde allt manuellt, ingen "Quick set up", separerade 2.4 och 5, aktiverade/byte lägen inställningar.

Voila!
Får prova det imorgon! Du hade alltså samma problem att du ändå såg, och kunde ansluta, till 2.4GHZ-nätverket från andra enheter?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in