Är det lagligt att sälja lotter till vem som helst?
Tänkte be en polare som jobbar på ett tryckeri att trycka 10 000st lotter. En lott kommer kosta tio kronor.
Och man kan vinna upp till 100 000:-
Sedan neråt 10 000:- ,5000:-,1000:-,500:-, 100:- och 10:-
Men alla lotter kommer vara nitlotter.
Får jag sålt alla lotter har jag gjort mig en hacka på 100 000:-
Är det lagligt att göra så här?