2021-11-11, 12:17
Medlem
Bonnatorps avatar
Vad är problemet med att gifta sig om ni älskar varandra?
Vad ska ni pjoska på i en relation som tolvåringar utan att gifta er för?
Citera
2021-11-11, 12:21
Medlem
Pinkfleshs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Captinhero
dags att bli lite av rebell då, yolo eller vad man nu ska säga

Om jag nu var 18 så hade jag gjort det. Men nu är jag inte det. Vill egentligen bara ha en diskussion utan att hon blir arg och ledsen
Citera
2021-11-11, 12:22
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pinkflesh
Fick aldrig vara den tonåringen, att utvecklas och att gör mig hörd eller skapa egna värderingar. Nu har det börjat puttra upp på ytan och tagit på mitt psyke
Ja men då så. Jag har en sax du kan låna. För att kapa banden.

För som sagt, annars kommer du aldrig att bli din egen person.

Citat:
Om jag nu var 18 så hade jag gjort det. Men nu är jag inte det. Vill egentligen bara ha en diskussion utan att hon blir arg och ledsen
Det kommer du aldrig att få. Har du fått det tidigare? Nej, det har du inte och eftersom du snällt har tagit emot vad än dina föräldrar har gett dig, så kommer dom att fortsätta tills du säger ifrån. Och för din egen skull måste du göra det nu.
Citera
2021-11-11, 12:23
Medlem
Pinkfleshs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bonnatorp
Vad är problemet med att gifta sig om ni älskar varandra?
Vad ska ni pjoska på i en relation som tolvåringar utan att gifta er för?

Det är väl lite för tidigt för det? Jag pluggar fortfarande, och vill nog gifta mig senare i livet
Citera
2021-11-11, 12:24
Avslutad
Citat:
hur gammal är du?

15?

tror inte din morsa kommer klippa banden totalt för att du dejtat.

vill hon inte se dig lycklig så verkar hon ju störd.
Citera
2021-11-11, 12:25
Medlem
Pinkfleshs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Ja men då så. Jag har en sax du kan låna. För att kapa banden.

För som sagt, annars kommer du aldrig att bli din egen person.

Det kommer du aldrig att få. Har du fått det tidigare? Nej, det har du inte och eftersom du snällt har tagit emot vad än dina föräldrar har gett dig, så kommer dom att fortsätta tills du säger ifrån. Och för din egen skull måste du göra det nu.

Tack för tipset!
Citera
2021-11-11, 12:27
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Tack för tipset!
Det kommer att bli en shitstorm. För din mamma har ett sjukligt kontrollbehov som hon tar ut över dig.
Citera
2021-11-11, 12:28
Medlem
Bonnatorps avatar
Citat:
Det är väl lite för tidigt för det? Jag pluggar fortfarande, och vill nog gifta mig senare i livet
Jaha?
Jag pluggar fortfarande, jobbar heltid och har fyra barn hemmavid som följde med min sambo vid äktenskapet.

Ska ni prompt skaffa barn så kommer det äta upp all tid, men är det bara ni två så är det väl inget att väga på?
Citera
2021-11-11, 12:30
Medlem
libbens avatar
Strikta päron är oroliga för graviditet och ej slutförda studier. Sedan brukar det finnas massa religöst mumbo jumbo bakom sånt här. Men ni är asiater säger du så det är lite lugnare på den fronten än om du varit från mellanöstern och fått öva balkongflygning.

Värsta som händer är att de inte pratar med dig en period alternativt för evigt. Då kanske det var lika bra att du slipper sådana negativa människor i ditt liv.

Men försök föstå från deras synpunkt. Deras dotter försvinner och blir en helt egen individ och risken för graviditet och ej slutförda studier är nog en väldigt hemsk tanke för dem.
Citera
2021-11-11, 12:32
Medlem
Pinkfleshs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Captinhero
hur gammal är du?

15?

tror inte din morsa kommer klippa banden totalt för att du dejtat.

vill hon inte se dig lycklig så verkar hon ju störd.

Varför är det så intressant med ålder? Jag är 20+, pluggar i en annan ort. Så, nej, jag bor inte med mina föräldrar, men jag bryr mig mycket om deras tycken.
Citera
2021-11-11, 12:33
Medlem
Pinkfleshs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Det kommer att bli en shitstorm. För din mamma har ett sjukligt kontrollbehov som hon tar ut över dig.

Ohja! En shitstorm kommer det att bli!
Citera
2021-11-11, 12:33
Medlem
Citat:
Lättare sagt än gjort? Mina föräldrar är asiater.

Så då har du gett upp med andra ord. Stäng tråden och sluta ta utrymme för viktigare saker och folk som faktiskt vill skapa förändring.

Men att en Kvinna i dagens Feminism beter sig som små barn är du inte ensam om.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in