2022-06-24, 09:04
  #601
Medlem
Lisauppsala87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bannad4now
När ska dom mordförsöken skett? Du tänker inte på eym@ns mordförsök mot b@ran och @hmed?

När Eymen och Jose och med flera personer sköt skott mot Arslan och Ahmed och andra personer. Försök till mord. Det var 5 augusti 2020 i Gävle.
Sen stämpling till mord och förberedelse till mord 5 september 2020. Då Aro, Essa och Jose och andra planerade de mot Arslan, Ahmed, Knogis, med flera. De kom aldrig fram till dom dock.

Stämningsansökan på allt det i samma mål:
https://anonfiles.com/ZfN5V1r0y0/G_vle_TR_B_2507-20_Aktbil_367_pdf
Har endast ett tilläggsprotokoll från det målet som annars är på flera tusen sidor. Finns chattar och lite sånt smått och gott i alla fall i den.
https://anonfiles.com/t1P4V0rfy3/G_vle_TR_B_2507-20_Aktbil_653_pdf

Hela fupen finns som sagt på USB-sticka för 150kr, både detta mål och mordmålet.
__________________
Senast redigerad av Lisauppsala87 2022-06-24 kl. 09:08.
Citera
2022-06-24, 09:08
  #602
Medlem
Ja det viskade en fågel i mitt öra om ett kontraktsmord i sthlm som sabanovs ska ha utfört men inte fick en krona själv utan det var andra som tog den slanten. Sen får man spekulera i vilka dom "andra" är.
Om det här stämmer vet jag inte men från källan jag hört det ifrån lät det inte som något påhitt.

Kan tillägga att jag inte vet eller har aning om vilket mord det skulle gälla, eller något exakt datum/namn på den mördade.

Precis som någon skrev, dom riktiga mördarna går fria. Det här är felfödda människor som styrts av än mer felfödda. Håller även med Barzani att det kan mycket väl bli annat straff i hovrätten då bevisen är vaga i ett mordfall
__________________
Senast redigerad av Guovoan 2022-06-24 kl. 09:14.
Citera
2022-06-24, 09:12
  #603
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lisauppsala87
När Eymen och Jose och med flera personer sköt skott mot Arslan och Ahmed och andra personer. Försök till mord. Det var 5 augusti 2020 i Gävle.
Sen stämpling till mord och förberedelse till mord 5 september 2020. Då Aro, Essa och Jose och andra planerade de mot Arslan, Ahmed, Knogis, med flera. De kom aldrig fram till dom dock.

Stämningsansökan på allt det i samma mål:
https://anonfiles.com/ZfN5V1r0y0/G_vle_TR_B_2507-20_Aktbil_367_pdf
Har endast ett tilläggsprotokoll från det målet som annars är på flera tusen sidor. Finns chattar och lite sånt smått och gott i alla fall i den.
https://anonfiles.com/t1P4V0rfy3/G_vle_TR_B_2507-20_Aktbil_653_pdf

Hela fupen finns som sagt på USB-sticka för 150kr, både detta mål och mordmålet.
Okej då är jag med på vad du menade, tänkte först om det var något annat som jag inte viste om!
Tror rättegången mot eymen finns på PrimeCrime, där finns Baran och Ahmeds vittnesmål också!
Citera
2022-06-24, 09:14
  #604
Medlem
Lisauppsala87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bannad4now
Okej då är jag med på vad du menade, tänkte först om det var något annat som jag inte viste om!
Tror rättegången mot eymen finns på PrimeCrime, där finns Baran och Ahmeds vittnesmål också!

Tack för tipset men deras gnäll orkar jag inte lyssna på. Tar hellre en sväng förbi tingis för fupen.
Citera
2022-06-24, 09:16
  #605
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Guovoan
Ja det viskade en fågel i mitt öra om ett kontraktsmord i sthlm som sabanovs ska ha utfört men inte fick en krona själv utan det var andra som tog den slanten. Sen får man spekulera i vilka dom "andra" är.
Om det här stämmer vet jag inte men från källan jag hört det ifrån lät det inte som något påhitt.

Precis som någon skrev, dom riktiga mördarna går fria. Det här är felfödda människor som styrts av än mer felfödda. Håller även med Barzani att det kan mycket väl bli annat straff i hovrätten då bevisen är vaga i ett mordfall

Vet du vem offret i Sthlm är?
Hoppas verkligen inte att dom blir friad, tycker ändå det finns en hel del bevis med patroner i källaren, rester på kläder och händer. Men man vet ju aldrig.

Citat:
Ursprungligen postat av Lisauppsala87
Tack för tipset men deras gnäll orkar jag inte lyssna på. Tar hellre en sväng förbi tingis för fupen.
Det gör du nog rätt i, var inte speciellt intressant att lyssna på faktiskt.
__________________
Senast redigerad av Bannad4now 2022-06-24 kl. 09:18.
Citera
2022-06-24, 09:23
  #606
Medlem
Vet inte mer än det jag skrev. Det lät inte som något påhitt eller att dom som nämnde det skulle hitta på det. Är rätt säker på att många "tyngre" kriminella i Gästrikland känner till detta, jag är själv inte därifrån.Tänker att om jag hört om det i min stad måste fler ha gjort det. Sen ställer man inte frågor i dessa kretsar när man hör en sådan sak.
Citera
2022-06-24, 09:25
  #607
Medlem
Lisauppsala87s avatar
Citat:
Det gör du nog rätt i, var inte speciellt intressant att lyssna på faktiskt.

Hahaha jag misstänkte det, tack för bekräftelsen! Då slipper man det.
Citera
2022-06-24, 10:05
  #608
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Guovoan
Vet inte mer än det jag skrev. Det lät inte som något påhitt eller att dom som nämnde det skulle hitta på det. Är rätt säker på att många "tyngre" kriminella i Gästrikland känner till detta, jag är själv inte därifrån.Tänker att om jag hört om det i min stad måste fler ha gjort det. Sen ställer man inte frågor i dessa kretsar när man hör en sådan sak.
Om jag inte minns fel så har dom någon relation med shottaz så är mycket möjligt att det du hört stämmer.

EDIT:
Citat:
I dag finns inte blå och röd gruppering kvar längre. Den ena falangen har splittrats och nu benämner polisen de tongivande grupperingarna i Gävle som G10, G20 samt G15.
någon som har koll på den ”blåa” grupperingen? Är dom fortfarande aktiv?
__________________
Senast redigerad av Bannad4now 2022-06-24 kl. 10:13.
Citera
2022-06-24, 11:58
  #609
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Guovoan
Ja det viskade en fågel i mitt öra om ett kontraktsmord i sthlm som sabanovs ska ha utfört men inte fick en krona själv utan det var andra som tog den slanten. Sen får man spekulera i vilka dom "andra" är.
Om det här stämmer vet jag inte men från källan jag hört det ifrån lät det inte som något påhitt.

Kan tillägga att jag inte vet eller har aning om vilket mord det skulle gälla, eller något exakt datum/namn på den mördade.

Precis som någon skrev, dom riktiga mördarna går fria. Det här är felfödda människor som styrts av än mer felfödda. Håller även med Barzani att det kan mycket väl bli annat straff i hovrätten då bevisen är vaga i ett mordfall


Där ser man… Vore inte direkt förvånande ändå om det stämmer… Det här är inga smarta grabbar direkt och med knark i blodet så verkar dom kapabla till vad som helst….! Och att Almassri eller den där tomten Hussein får honom att ta ett kontraktsmord för att sen ta pengarna själva verkar ju vara deras melodi…. Att ta andras pengar och hugga vem som helst i ryggen… Det som dock förvånar mig är att då begå ett till mord på deras beställning efter att blivit behandlad så…. Men dom är väl korkade då… Man märker ju hur dom skött allt och hur dom pratar i rätten att det är två vilsna nedknarkade missfoster…. Någon är ju fel i hjärnan på dom och det speglar sig utåt i deras utseende också…!

Sen är jag faktiskt rätt säker på att dessa har utfört mordet och det är mkt som tyder på det och dom har gjort en del ”misstag” men jag tror fortfarande att chansen är väldigt stor att dom blir fria i hovrätten… Kom ihåg att jag skrev det.. Bevisen är allt för vaga för ett mordfall…. Det finns inget som binder just dom till mordplatsen, varken DNA, bilder, utpekande att det är dom eller mobiluppkoppling eller hur man säger… Inget mordvapen finns hittat… Bara samma ammunition som fanns i Sabanovs källare men det är inget bevis på att man gjort det och dom där cyklarna som ska ha setts hos honom… Han kan ju sålt ammunitionen och lånat ut cyklarna eller att dom blivit stulna, det är ju inte omöjligt och även om dom hade motiv eller vad man säger och var mot Baran så finns det trots allt andra som önskat Baran samma öde så alternativa gärningsmän finns nog… Även om det säkert är dessa som gjort det så kommer inte hovrätten fälla dom med denna bevisning… Jag har läst domar om ännu tydligare bevis och saker som talar mot åtalade som blivit frikända i mordfall….

Sen är det mycket som inte stämmer med den där Magomed…. Hela grejen kring honom och hans vittnesmål och handlande innan och efter mordet är så konstigt och det är något som inte stämmer…..
Citera
2022-06-24, 12:51
  #610
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barzanii7
Där ser man… Vore inte direkt förvånande ändå om det stämmer… Det här är inga smarta grabbar direkt och med knark i blodet så verkar dom kapabla till vad som helst….! Och att Almassri eller den där tomten Hussein får honom att ta ett kontraktsmord för att sen ta pengarna själva verkar ju vara deras melodi…. Att ta andras pengar och hugga vem som helst i ryggen… Det som dock förvånar mig är att då begå ett till mord på deras beställning efter att blivit behandlad så…. Men dom är väl korkade då… Man märker ju hur dom skött allt och hur dom pratar i rätten att det är två vilsna nedknarkade missfoster…. Någon är ju fel i hjärnan på dom och det speglar sig utåt i deras utseende också…!

Sen är jag faktiskt rätt säker på att dessa har utfört mordet och det är mkt som tyder på det och dom har gjort en del ”misstag” men jag tror fortfarande att chansen är väldigt stor att dom blir fria i hovrätten… Kom ihåg att jag skrev det.. Bevisen är allt för vaga för ett mordfall…. Det finns inget som binder just dom till mordplatsen, varken DNA, bilder, utpekande att det är dom eller mobiluppkoppling eller hur man säger… Inget mordvapen finns hittat… Bara samma ammunition som fanns i Sabanovs källare men det är inget bevis på att man gjort det och dom där cyklarna som ska ha setts hos honom… Han kan ju sålt ammunitionen och lånat ut cyklarna eller att dom blivit stulna, det är ju inte omöjligt och även om dom hade motiv eller vad man säger och var mot Baran så finns det trots allt andra som önskat Baran samma öde så alternativa gärningsmän finns nog… Även om det säkert är dessa som gjort det så kommer inte hovrätten fälla dom med denna bevisning… Jag har läst domar om ännu tydligare bevis och saker som talar mot åtalade som blivit frikända i mordfall….

Sen är det mycket som inte stämmer med den där Magomed…. Hela grejen kring honom och hans vittnesmål och handlande innan och efter mordet är så konstigt och det är något som inte stämmer…..
Verkligen! Man kan tro att magomed är beställaren eller något, för varför skulle han av alla sitta i en bil parkerad där just när det händer? Han viste nog mycket väl vad som skulle hända! Var det inte någon som påstod att magomed var ”goaren” som ringde ut Baran ?
Citera
2022-06-24, 13:31
  #611
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av User1945
Verkligen! Man kan tro att magomed är beställaren eller något, för varför skulle han av alla sitta i en bil parkerad där just när det händer? Han viste nog mycket väl vad som skulle hända! Var det inte någon som påstod att magomed var ”goaren” som ringde ut Baran ?

Han kör trots att han inte har körkort… Han ska hem till sin tjej och en annan bil full med hans vänner åker samma väg som han trots att dom bor nån helt annanstans…. Han sitter i bilen, råkar se jakten och tycker sig känna igen Baran, ser honom bli skjuten, mördarna cyklar förbi honom och skiter i honom som bevittnat detta, låter alltså ett vittne överleva, han går fram till kroppen men påstår att någon knackar på ett fönster och att han blir rädd att nån ska tro att han är inblandad så han springer därifrån och han påstår sig bli chockad och går till sin tjej som också är ”skärrad” och är där en stund…. och vad gör han sen? Jo han åker tillbaka till festen…. Lite konstigt allting och jävligt konstigt sammanträffande…. Han känner Baran… Och Han känner Almassri bra…. Och notera även att det finns ett vittne i utredningen som hävdat att någon kort efter mordet, i nästan direkt anslutning får fram till offret och som det ser ut som tar en bild på offret (all sannolikhet Magomed)….!

Jag förstår inte hur dom inte kan ha utrett detta bättre eller att han ens inte delgivits en misstanke ens… Och samma med Almassri och Hussein….
Citera
2022-06-24, 13:41
  #612
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lisauppsala87
När Eymen och Jose och med flera personer sköt skott mot Arslan och Ahmed och andra personer. Försök till mord. Det var 5 augusti 2020 i Gävle.
Sen stämpling till mord och förberedelse till mord 5 september 2020. Då Aro, Essa och Jose och andra planerade de mot Arslan, Ahmed, Knogis, med flera. De kom aldrig fram till dom dock.

Stämningsansökan på allt det i samma mål:
https://anonfiles.com/ZfN5V1r0y0/G_vle_TR_B_2507-20_Aktbil_367_pdf
Har endast ett tilläggsprotokoll från det målet som annars är på flera tusen sidor. Finns chattar och lite sånt smått och gott i alla fall i den.
https://anonfiles.com/t1P4V0rfy3/G_vle_TR_B_2507-20_Aktbil_653_pdf

Hela fupen finns som sagt på USB-sticka för 150kr, både detta mål och mordmålet.

Tack för filerna….!
Fint språkbruk dom har 😂 Alla hugger alla i ryggen… Almassris egen kusin (Knogis) ska ha snott pengar och vapen av dom alltså… Baran vill att dom ska släcka Knogis eller ”goa” honom…
Skulle inte förvåna mig om Almassri avslöjat vart han kunde sno sakerna och delat på vinsten och sen haft ytterligare ett motiv till att beställa mord på Baran… Baran ville trots allt se hans kusin släckt som han uttrycker sig och kurder och araber och allt vad dom är så skyddar man sin släkt först. Och Almassri verkar vara den fulaste av de fulaste kriminella om man ska vara ärlig….

Vilket jäkla liv dom lever dom här som är kriminella…. Gör illa folk, lurar varandra, snor av varandra, snackar skit om varandra men är ”bror”…Dödar varandra hur som helst och lockar in varandra i dödsfällor… Dom pratar om respekt och sånt där och heder men dom här människorna vet ju vad varken det ena eller det andra är… Sen är dom så otroligt korkade också 😂 IQ på dessa individer måste ärligt talat vara väldigt lågt… Det är patetiskt att vara kriminell och leva som dom här idividerna… Usch
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in