2021-11-10, 10:20
Medlem
Hej!

Jag har kikat i den stora tråden om studentkort och studentrabatter här på flashback men där skrivs det främst om mecenatkortet och hur man får hem det osv.

Jag tänkte försöka få till en tråd där vi kan tipsa varandra om diverse rabatter som gäller för studenter, med eller utan mecenatkortet, som kanske inte är lika välkända som dom klassiska (t.ex rabatt i kollektivtrafiken)

Mina tips:
Ica student, där får man diverse rabatter om man reggar sig som student
Espresso house, man får en gratis kaffe när man reggar sig som student
Trygg-Hansa, hemförsäkring för studenter till förmånligt pris

Fyll gärna på med tips, har man koll på vilka rabatter som finns så kan man spara ganska väsentliga summor varje år!
Citera
2021-11-10, 10:28
Medlem
Kanske inte studenterbjudande men går man med i Coop-klubben så har man 5 % rabatt på allt man handlar varje tisdag.
Citera
2021-11-10, 10:36
Medlem
GoUoDs avatar
Är väl bara kollektivtrafik som är billigare för studenter? Resten har jag för mig är som ett skämt.
Citera
2021-11-10, 10:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GoUoD
Är väl bara kollektivtrafik som är billigare för studenter? Resten har jag för mig är som ett skämt.

Ofta är det inga höjdarerbjudanden men ibland dyker det faktiskt upp något schysst.
Citera
2021-11-10, 10:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GoUoD

Nja, jag upplever ändå att det finns några bra rabatter. Trygg-Hansas hemförsäkring kostar mig cirka 700 kr per år jämfört med tidigare 2900 kr.

Jag reser även en del och Apollo har tex 1000 kr rabatt på charterresor i sommar, i vanliga fall har dom alltid 800 kr i rabatt för studenter

Många bäckar små!
Citera
2021-11-11, 11:49
Medlem
Mobil-abonnemang brukar vara billigare eller bättre för studenter. Om man tar en action att regga ett sådant kan dom tuffa på i många år och spara pengar till dej varje månad
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in