2021-11-10, 04:14
Bannlyst
Hej jag r oduglig p Appleprodukter och jag tycker Appleprodukter r odugliga, men jag har iaf en gammal Apple TV 2 box med specs enligt nedan som jag vill Jailbreaka, r det ens mjligt.
Jag har frskt lite men utan framgng.

Modell: A1469
Programvara: 7.8 (8158)

r det ens mjligt och i vilken nde ska jag brja, nergradera Programvaran, och isf hur gr ja, eller har ni andra tips?

Jag har raderat den senaste versionen av Itunes som jag prvade med frst med Ses0npass vilket inte fungerade och nu installerat en gammal version 10.5 I min windows laptop allts, jag har inte tillgng till ngon macdator. ( S blackb0x kan jag ej kra)

Nr jag installerade den gamla Itunes 10.5 s kom jag frbi det felmeddelandet jag fick frst att jag var tvungen att ha Itunes installerat men fastnar nu istllet p nsta felmeddelande...
Seas0npass is unable to retrieve firmware details.....

Tar tacksamt emot frslag p hur jag ska besegra den lilla ckliga TV-boxen.

Edit: Ska frska nergradera till 5.3 nu, se om jag lyckats med det.
Senast redigerad av KAWBOJ 2021-11-10 kl. 04:37.
2021-11-10, 05:29
Bannlyst
OBS: Apple TV 3 Apple TV Gen 3

Det r en Apple TV 3
2021-11-10, 05:46
Medlem
trickydicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KAWBOJ
Hej jag r oduglig p Appleprodukter och jag tycker Appleprodukter r odugliga, men jag har iaf en gammal Apple TV 2 box med specs enligt nedan som jag vill Jailbreaka, r det ens mjligt.
Jag har frskt lite men utan framgng.

Modell: A1469
Programvara: 7.8 (8158)

r det ens mjligt och i vilken nde ska jag brja, nergradera Programvaran, och isf hur gr ja, eller har ni andra tips?

Jag har raderat den senaste versionen av Itunes som jag prvade med frst med Ses0npass vilket inte fungerade och nu installerat en gammal version 10.5 I min windows laptop allts, jag har inte tillgng till ngon macdator. ( S blackb0x kan jag ej kra)

Nr jag installerade den gamla Itunes 10.5 s kom jag frbi det felmeddelandet jag fick frst att jag var tvungen att ha Itunes installerat men fastnar nu istllet p nsta felmeddelande...
Seas0npass is unable to retrieve firmware details.....

Tar tacksamt emot frslag p hur jag ska besegra den lilla ckliga TV-boxen.

Edit: Ska frska nergradera till 5.3 nu, se om jag lyckats med det.

Nej det gr inte att gra, den r frn 2012, allts 9 r gammal och r i princip en chromecast.
2021-11-10, 06:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av trickydick
Nej det gr inte att gra, den r frn 2012, allts 9 r gammal och r i princip en chromecast.

Jag r rtt envis av mig och massor artiklar och youtubeklipp sger att det gr.
r du duktig p Appleprylar eller slngde du ur dig ngot bara?

Edit: Har nu lyckats hitta en signerad IPWS-fil som fungerar med I-tunes s nedgradering av firmware pgr i detta nu.
Senast redigerad av KAWBOJ 2021-11-10 kl. 06:33.
2021-11-10, 16:10
Bannlyst
Jag hll p skert tv timmar med det dr jvla ASET aldrig mer ska jag befatta mig med skrp frn Apple, ALDRIG mer! Fan vilken dynga det r, det har jag ftt bekrftat varenda gng jag hjlpt ngon med deras ckliga ppleelektronik.

Den lilla ckliga boxen r kastad i papperskorgen och jag har bett mod att kasta den hr trden, men mod verkar ha en applehjrna fr det gr inte s fort.
2021-11-10, 16:31
Moderator
Rassas avatar
Tack, d vet vi. Trd lst. /Moderator

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in