2021-11-11, 14:54
Medlem
För att de har fått lära sig att inte ställa sådana krav på män. De har fått lära sig att prioritera att killen ska vara snäll och inte slå henne.
Citera
2021-11-11, 15:02
Medlem
lililiLindas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ett-forumtroll
Nästan alla kvinnor, även när de är helt anonym på t.ex. Flashback eller Familjeliv, ljuger om deras sanna sexuella natur. Varför är det så? Oftast så svarar de med att de visst minsann säger sanningen och att eftersom de själva är kvinnor så känner dem sig själva bäst och vet därför bäst om sin egen sexuella natur. Men trots det så ser vi en stor skillnad på vad kvinnor påstår vilja ha och vad de faktiskt väljer.

Exempel på saker kvinnor ljuger om:
1: Mannens status är extremt viktigt för henne.
2: Att de bara vill "dejta upp" inom alla aspekter. Tjänar kvinnan 20tkr så måste mannen tjäna mer, kan kvinnan lyfta 20kg så måste mannen lyfta mer etc.
3: Att de vill ha en man som är (eller kan vara vid behov) dominant mot henne eller sin omgivning.
4: Att svaghet och osäkerhet hos en man avtändande.
5: Att mannens resurser (eller potential att skaffa resuser) är viktigt för henne.
6: Att muskler eller vältränad kropp är attraherande.

Listan kan försättas, ni fattar.
Män är inte likadan, alla vet exakt vad män vill ha och männen är tydliga med vad de vill ha.

Som många andra sagt så är väl detta inget som kvinnor egentligen ljuger om? Jag tycker att vi är ganska ärliga med det.
Möjligtvis (Som även någon mer noterade) är kanske inte nummer 2 så viktig. Utom just i den aspekten att om en kille tjänar mindre, lyfter mindre etc, så signalerar han vanligtvis just svaghet och osäkerhet. Det är ofta mannen som vill just tjäna mer.
Jag bryr mig inte om han tjänar mindre, bara han själv är trygg och inte ser det som något viktigt.
Citera
2021-11-11, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ett-forumtroll
Nästan alla kvinnor, även när de är helt anonym på t.ex. Flashback eller Familjeliv, ljuger om deras sanna sexuella natur. Varför är det så? Oftast så svarar de med att de visst minsann säger sanningen och att eftersom de själva är kvinnor så känner dem sig själva bäst och vet därför bäst om sin egen sexuella natur. Men trots det så ser vi en stor skillnad på vad kvinnor påstår vilja ha och vad de faktiskt väljer.

Exempel på saker kvinnor ljuger om:
1: Mannens status är extremt viktigt för henne.
2: Att de bara vill "dejta upp" inom alla aspekter. Tjänar kvinnan 20tkr så måste mannen tjäna mer, kan kvinnan lyfta 20kg så måste mannen lyfta mer etc.
3: Att de vill ha en man som är (eller kan vara vid behov) dominant mot henne eller sin omgivning.
4: Att svaghet och osäkerhet hos en man avtändande.
5: Att mannens resurser (eller potential att skaffa resuser) är viktigt för henne.
6: Att muskler eller vältränad kropp är attraherande.

Listan kan försättas, ni fattar.
Män är inte likadan, alla vet exakt vad män vill ha och männen är tydliga med vad de vill ha.

Hon ljuger inte.

Hon attraheras omedvetet av det du nämner.
Citera
2021-11-11, 20:19
Medlem
Motvindas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blalotus
Så du du går igång på att ha sämre människovärde än en man, enbart pga ditt kön?

Jag går igång på att känna mig underlägsen mannen, undergiven. Det blir en för mig iaf laddad situation då. Blir trygg och kåt om jag ska vara ärlig.
Pluspol mot pluspol är inte så trevligt.

Sen är såklart jämställdhet en komplex fråga, men så som den ofta bedrivs idag tar jag avstånd från. Gillar tanken på att män och kvinnor har olika uppgifter.. så inom vissa områden är ju kvinnan i överläge? Olika roller helt enkelt.
Men såklart ska man inte tvingas in i en sådan roll om man inte önskar.

Ömsesidig respekt inför varandras olika förutsättningar. Jämställdheten idag fungerar inte riktigt så enligt min uppfattning iaf.
Citera
2021-11-11, 20:29
Medlem
Motvindas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frigjord
För att de är dåliga på att slåss och för att slagsmål kan få de små halvfärdiga människorna att komma till skada av misstag.

🤣🤣🤣 hahahh. Det är ju sant.

Precis som män drar sig undan och blir sura när kvinnan vill prata, stackarn har ju inte en chans att mäta sig med hennes känslomässiga intelligens.
Om vi ska generaliserar och roa oss lite

Klart våra olika styrkor och svagheter formar oss, så att vi ändå kan överleva på bästa sätt med dessa egenskaper hos oss. Kanske är det därför vi behöver varandra också? Eller vad tror ni
Citera
2021-11-11, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Motvinda
Jag går igång på att känna mig underlägsen mannen, undergiven. Det blir en för mig iaf laddad situation då. Blir trygg och kåt om jag ska vara ärlig.
Pluspol mot pluspol är inte så trevligt.

Sen är såklart jämställdhet en komplex fråga, men så som den ofta bedrivs idag tar jag avstånd från. Gillar tanken på att män och kvinnor har olika uppgifter.. så inom vissa områden är ju kvinnan i överläge? Olika roller helt enkelt.
Men såklart ska man inte tvingas in i en sådan roll om man inte önskar.

Ömsesidig respekt inför varandras olika förutsättningar. Jämställdheten idag fungerar inte riktigt så enligt min uppfattning iaf.
Jämställdhet handlar bara om att män och kvinnor ska ha samma människovärde, allt annat är politiskt trams.
Citera
2021-11-12, 00:08
Medlem
Motvindas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blalotus
Jämställdhet handlar bara om att män och kvinnor ska ha samma människovärde, allt annat är politiskt trams.

Ja när frågan är så konkret och ren så är jag självklart för att båda könen har lika stort värde. Sen kan man ha olika värden i olika sammanhang också.

Det politiska tramset kring jämställdhet är jag emot då.. hur det utförs i praktiken i dagsläget.
Citera
  • 6
  • 7

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in