2021-11-10, 11:22
Medlem
Normalsaltatsockers avatar
Man vet ju inte om man ska skratta eller gråta när man läser flertalet av svar i såna här trådar..

Vad kommer all bitterhet ifrån? Kvinnor är inte alls svåra att förstå sig på.

Här liksom i diverse dejtingtips framgår bara en sak som är tydlig

Blinda leder blinda.

Kvinnor som är sexuellt aktiva är horor.. som om de skulle ha nåt ansvar för era misslyckanden.
Citera
2021-11-10, 11:39
Medlem
Oh no, they’re on to us tjejer!

Britt-Marie sa ju klart och tydligt på senaste stormötet att sanningen absolut inte får komma fram, det där med att vi innerst inne inte tänder på fula fattiglappar utan ambitioner… fan fan fan.

Håll gränsen! Ljuuuuug!
Citera
2021-11-10, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Normalsaltatsocker
Man vet ju inte om man ska skratta eller gråta när man läser flertalet av svar i såna här trådar..
Du kan skratta och sen gråta.

Citat:
Kvinnor som är sexuellt aktiva är horor.. som om de skulle ha nåt ansvar för era misslyckanden.
Varför vill du påskina av att det finns en koppling däremellan? De kan fortfarande vara horor.
Citera
2021-11-10, 13:13
Medlem
Historiskt sett så har kvinnor kunnat ha den uppfattningen och det har inte varit några problem för förutom inkomst/drogproblem/psykiska problem och liknande så har männen uppfyllt kraven ganska lätt.

Man har alltså inte ens behövt tänka på det.

Säg längdskillnaden. Kvinnor ser helst mannen är längre än kvinnan. 99% av männen har varit längre än kvinnan. Alltså lätt kunnat ha den åsikten utan problem.

Nu när många sådana självklarheter inte är självklara längre så uppstår givetvis problem att fler och fler män menar kvinnor har fördomar.
Citera
2021-11-10, 15:06
Medlem
Nycticoraxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kickan
Fast du menar väl tvärtom? Det du listar är ju en sjabbig nidbild av en relationssökande kvinna.

Minns en artikel (nej jag kan inte länka) som beskrev vad män resp kvinnor ljög om på dejter:
Män: inkomst
Kvinnor: vikt

Sen när frågar man om inkomst och vikt på dejter? Som kille skulle jag aldrig ställa viktfrågan. Är man attraherad (eller inte) av hennes kurvor spelar väl siffrorna ingen roll. Låter som en kass artikel.
Citera
2021-11-10, 15:07
Medlem
Motvindas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JordenIsPlatt

Sitter dock långt inne för västerländska kvinnor att erkänna att det inte finns något osexigare än jämställdhet.
Jämställdhet är riktigt osexigt // västerländsk kvinna 😏
Citera
2021-11-10, 15:36
Medlem
Tigern fick stora tänder och vassa klor. Ormen fick farligt gift och bläckfisken fick bläck. Män fick fysisk styrka, logiskt tänkande och en pricksäker kastförmåga. Vad fick kvinnor för förmåga av naturen? Förmågan att ljuga och hyckla.
Citera
2021-11-10, 15:52
Medlem
Jaja, vem bryr sig. Gå ut och jaga.
Citera
2021-11-10, 17:25
Medlem
vasaduellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kickan
Fast du menar väl tvärtom? Det du listar är ju en sjabbig nidbild av en relationssökande kvinna.

Minns en artikel (nej jag kan inte länka) som beskrev vad män resp kvinnor ljög om på dejter:
Män: inkomst
Kvinnor: vikt
Vem fan frågar en kvinna om hennes vikt? Under en dejt?

Skälet till att du inte kan länka din artikel, är eftersom den endast existerar i din fantasi.

Såvida det inte endast gäller grava autister med Tourettes..
Han: Hej!
Hon: Hej!
Han: Vad fin du är i håret.
Hon (skriker rakt ut): 59 kg!!

Hon: Hej!
Han: Hej!
Hon: Var det svårt att hitta hit?
Han (skriker rakt ut): 52 tusen i månaden!!

Ingen man bryr sig för övrigt om en kvinnas vikt i kg. Män bryr sig om hur kvinnors kroppar/ansikte ser ut. Mannens ögon ger direkt svar på om kvinnan är attraktiv. Vikten i sig påverkar ingenting.

Om en kvinna väger 130 kg, så ser mannen direkt att hon är överviktig. Om han inte gillar kvinnor med ”kraftig benstomme”, så kommer han inte bli attraherad, även om kvinnan sväljer helium och går ned till 65 kg.

Om en kvinna väger 65 kg, så säger vikten i sig, ännu mindre. Vikten kan sitta på bröst/rumpa/benmuskler (välsvarvad, vältränad) eller på midja/dubbelhaka/gäddhäng (smalfet, androgyn, sjuklig).

Så, förutom att det är ett onaturligt samtalsämne under en dejt, så saknas varje form av intresse för att veta en kvinnas vikt i kg. Logiken bjuder därför att du ljuger.

Kanske avsåg du ”dejtingsidor” när du skrev ”dejter”?
Citera
2021-11-10, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Katastrofen1
Att du har många kvinnor i din närhet vittnar ju bara om att du borde se till att jobba på TS's punkter istället för att fortsatt leva i förnekelse. Sanningen är inte farlig.

Hur menar du nu? Jag är alltså inte intresserad av förhållanden med mina kvinnliga kusiner, kvinnliga grannar, kvinnliga kollegor, kvinnliga polare (som många gånger är samboende/gifta med mina manliga polare) osv. Jag känner dessa kvinnor och vi har en rak och öppen dialog. De har varken intresse eller anledning att ljuga för mig, utan är raka och ärliga. Jag ser även i deras handlingar/val av partners att de är raka och ärliga.
Citera
2021-11-10, 17:51
Medlem
Bara för att kvinnor med "moderna psikter" inte vill ligga med dig betyder inte att de är hycklare.

De absolut flesta män gifter sig någon gång och får barn, det är normen.
Hade din tes varit sann hade majoriteten av dessa giftemål och barn inte kommit till och majoruteten hade istället varit singlar.

Män som är gifta och lever i sunda förhållanden kan vara: Svaga, lågutbildade, dåligt betalda, synskadade, infertila, feminina, lukta illa, prutta mycket.

Sluta ta åt dig sp mycket av det som sägs i diverse kultursidor och debatter och gå ut och prata med normalt folk istället.
De allra flesta förhållandena är bland normala människor utan större eller mindre begåvning än någon annan gällande utseende, intelligens eller karisma.

Slutar du lägga tid på att böla över att kvinnor ljuger när de säger att de inte föredrar en stark karl när de kanske så klart gärna legat med en ändå så kanske du också kan träffa en tjej och leva ett normalt liv.

Jag som man vill inte ha en fru med silikontuttar som ser ut som en influencer. Det betyder ju dock inte att jag helt avsagt mig tanken om att ligga med en.

Detsamma gäller för kvinnors bild av vältränade respektive icke-vältränade män som exempel.

Förstår du?
Citera
2021-11-10, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Motvinda
Jämställdhet är riktigt osexigt // västerländsk kvinna 😏
Så du du går igång på att ha sämre människovärde än en man, enbart pga ditt kön?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in