Citat:
Ursprungligen postat av
peckapecan
Vintergröna?! Aldrig hört talas om men nu har jag tittat på din länk! Bra med ny kunskap!
Citat:
Ursprungligen postat av
BigFatCone
Jag tycker att det smakar mint, eller mintigt rättare sagt.
Den kanske räknas som mint men med mint så tänker jag mer på After Eight eller
Negerkyssar
Mintigt köper jag. Men jag vet inte själv hur jag skulle beskriva smaken så jag ska väl inte snacka....
Citat:
Ursprungligen postat av
Carlbom
Ja, de tuggummina har funnits så länge jag kan minnas i alla fall. Nu får du ju 1985 att låta som det är taget ur Raskens där vi åt karameller i pappersstrutar och drack sockerdricka i glasflaska med träkork. Vi slogs om Garbage Pail Kids-bilder och käkade smågodis (även om man inte fick plocka det själv, man fick stå i en jävla glasruta och peka godisbit för godisbit som kassörskan la ner i en påse).
Ahh vilka tider! Tänk att prisläget var sånt att det lönade sig att en anställd (ja, ofta ägaren själv t.o.m.) fick stå & lyda en liten snorvalp som fått 2 kr till en liten prickig godispåse 🥰
10-20 öre stycket. Slog man på stort unnade man sig en enskild lite större för hela 25 öre eller t.o.m. 50 öre nån gång!
Citat:
Ursprungligen postat av
TheNightTripper
La ni det tuggade tuggummit på elementet när smaken va slut för och få tillbaka smaken?
Minns inte om det fungerade, men minns att mina föräldrar inte var glada på mig när jag glömt av att jag lagt det där, så uppenbarligen gjorde det någon verkan eftersom jag gjorde det många gånger.
Jag tänker på
Lonnie Donegan när du skriver så