• 1
  • 2
2021-11-13, 08:24
Medlem
Ja, händer inte ofta men ibland. Både att det susar ganska högt i öronen eller att det tjuter
Citera
2021-11-13, 10:50
Medlem
Freddrostarrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av buffertzon
Muskelrelaxerande bensodiasepiner bör väl kunna hjälpa här?

Ja det hjälper absolut! Diazepam funkar bäst för mig!
Citera
2021-11-13, 21:59
Medlem
AltaretRestess avatar
Pröva ta blodtrycket när det sker. Skulle gissa på att det ligger lite högt om det susar i öronen, kan få så när jag bastat kanske 10-15 minuter i 90 grader bl.a. när hjärtat börjat dra igång ordentligt och särskilt om jag druckit t.ex kaffe, alkohol eller har käften full med snus.

Är inte blodtrycket över 180-200 systoliskt ska det väl inte vara nån större fara akut sett men inget man vill ha dagligen direkt.

Är det inte det kan man ju bl.a pröva att inte dunka techno på högsta volymen i hörlurarna flera timmar i sträck om man nu gör det. Det tenderar ju att ge lite samma effekt. Sabbar ju dessutom hörseln.
Citera
2021-11-16, 19:55
Medlem
MiniHopp.s avatar
Samma för mig. Får alltid tinitus och lock för öronen när jag brukar tjack som håller i sig 1-2 veckor innan det blir bättre.

Försvinner helt hinner det aldrig göra då nästa tjack-race alltid kommit före och så börjar allt om igen!
Citera
2021-11-17, 08:18
Medlem
Brothermans avatar
Låter som högt blodtryck. Inget att noja över så länge det inte sitter i väldigt länge och förmodligen heller inget att noja över även om det skulle sitta i ett tag.

När jag var aktiv så var det standard att det slog lock för och började susa/tjuta i öronen efter en redig panna Man kunde även känna pulserande runt tinningen och ibland ”höra” sin puls.

Det är bara blodtrycket som skjuter i höjden av kicken och borde som sagt börja klinga av när rushen börjar lugna ned sig.

Kan tillägga att jag till vardags har något förhöjt blodtryck och har inte fått några skador eller så av mitt tjackbruk (som jag får vara ärlig och erkänna snarare var ett grovt missbruk med sprutor och allt det där). Har man kraftigt höjt blodtryck i vanliga fall så kanske man ska anpassa sig och hålla koll på blodtrycket när man drar i sig amfetamin.

Något som hjälper för vissa är beta-blockerare. Personligen har jag haft dessa på recept men inte märkt någon större skillnad vare sig med eller utan tjack. Men jag vet att det hjälper med blodtrycket för väldigt många.
Citera
2021-11-19, 01:02
Medlem
otellos avatar
Tack för alla svar. Jag tar väldigt små doser i medicinskt syfte (koncentrationssvårigheter osv), känns som att det borde vara lugnt.
Citera
2021-11-27, 05:19
Medlem
Fishurs avatar
Om jag vart vaken nåt dygn eller två på amfetamin så brukar det höras nästan som att nån står och mumlar nåt en bit bort eller nästan t.o.m som att man hör lite svag musik. Känns rättskunskap haha.

Brukar bara sitta vaken och spela så det är aldrig nån fest med alkohol eller annat och inte heller hög musik. Utan jag har alltid trott att det har med att man vart vaken och varken ätit eller knappt druckit nåt på 36-48 timmar. Så som nån annan skrev här.
Citera
2021-11-27, 05:32
Medlem
Samurajzs avatar
Det är adrenalinet som pumpas ut i samband med amfetaminintaget. Om man varit i en väldigt stressande situation som varit livshotande så känner man igen det där. Ett exempel där detta demonstreras är i följande klipp ifrån Saving Private Ryan:

https://www.youtube.com/watch?v=OqSg7WO4tT4

0:55

Har fått lättare susningar på tjack tidigare också, men inte så pass intensivt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in