• 1
  • 2
2006-06-12, 14:38
Medlem
Tjackies avatar
jag är i Ukraina

Funderar pa att stoppa i alla verktyg i en docka, typ babyborn? det borde väl fungera elelr kommer dom skruva loss skallen pa dockan oxa? hmm
Citera
2006-06-12, 15:16
Medlem
Nemesis1s avatar
Smuggla inte via flygplanet iaf... För det första har väl metalldetektorer där och för det andra så finns risken att du missar din flygtur utan att få dina pengar tillbaka om du åker fast...

Men att skicka via brev till Sverige borde nog gå fint... Ingen aning om hur det där med "förberedelse för narkotikabrott" funkar, men man kan väl skylla på att man vill prova att injicera någon laglig RC eller något...
Citera
2006-06-12, 15:19
Medlem
Tjackies avatar
ja kommer saga att jag har en kompis som ar diabetiker om nat skulel handa, det ar ju inte direkt olagligt att kopa verktyg i ukraina, 1 komplett spruta kostar 1 krona Problemet aer ju att smuggla hem dom till sverige.
Citera
2006-06-12, 15:44
Medlem
Nemesis1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjackie
ja kommer saga att jag har en kompis som ar diabetiker om nat skulel handa, det ar ju inte direkt olagligt att kopa verktyg i ukraina, 1 komplett spruta kostar 1 krona Problemet aer ju att smuggla hem dom till sverige.
Bara du inte blir fast i tullen med dem på planet går det nog bra... Tror ärligt talat inte att myndigheterna orkar fälla dig för några verktyg du har för eget bruk... Men om du har väldigt många finns ju iofs risken att de ser dig som en försäljare...

Men anyway, bara att hitta på någon lämplig ursäkt...
Citera
2006-06-12, 18:59
Medlem
Varför ens göra dig besväret att inhandla o skicka från ukraina? de finns i samtliga grannländer för billiga pengar...bara finland vad jag vet där man oftast får köpa bara små mängder.
bara att ta närmsta färja/tåg över gränsen beroende på var i landet du bor

har annars aldrig haft några problem att ta emot verktyg från utlandet.
aldrig hört om nån som blivit dömd för verktyg, har haft 100+ hemma som blivit tagna vid beslag men det nämdes det inte så mycket om, ibland får man tillbaks dem efter beslag ibland inte.
Citera
2006-06-13, 13:15
Medlem
Tjackies avatar
hehe ja det var ju inte sa att jag trodde att dom skulle rota igenom mitt noga inslagna paket, i finland kostar verktygen ungefär 8 grr mer (??) och när man redan är i ukraina sa ja varfor inte passa pa att ta med sig lite hem

Nu är bara problemet HUR...metalldetektorn känner ju inte av blixtlås och spännen i håret, den kanske inte heller reagerar några kanyler i kläderna?

Ingen som vet vilken mängd av metall/stål/järn osv som den reagerar på?

Nu blev det lite jobbigt faktiskt....
Citera
2006-06-13, 13:23
Medlem
Arch_Angels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Little T
Varför ens göra dig besväret att inhandla o skicka från ukraina? de finns i samtliga grannländer för billiga pengar...bara finland vad jag vet där man oftast får köpa bara små mängder.
bara att ta närmsta färja/tåg över gränsen beroende på var i landet du bor

har annars aldrig haft några problem att ta emot verktyg från utlandet.
aldrig hört om nån som blivit dömd för verktyg, har haft 100+ hemma som blivit tagna vid beslag men det nämdes det inte så mycket om, ibland får man tillbaks dem efter beslag ibland inte.

någon som vet hur det är i finland? pris samt mängd du får köpa/ta med hem? även någon som vet hur det ser ut med köpställen vid gränsen dvs haparanda...
Citera
2006-06-13, 22:25
Medlem
har bara handlat i tyskland,danmark,norge och det är från 70 öre till 2kr beroende på märke och ställe
Citera
2006-06-17, 16:33
Medlem
Tjackies avatar
nej nu ere bestämt, jag gav bort alla verktyg och ska en gång for alla lägga ner med skiten, jag mår skit bra utan tjack och det blir bara bättre och bättre

vem fan trodde att jag skulle få adrenalin i 2 timmar bara av at sitta och kolla på fotboll Nej inte var det jag eller nån anna iallafall, men det hände i sverige matchen!!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in