• 1
  • 2
2024-09-15, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shishio
Bump, jag vill ocks veta hur skert detta r.
Hmm, nu var det ganska lnge sen jag hade med AF att gra men jag vill minnas att jag fick skicka in en kopia p anstllningsavtalet nr jag skrev ut mig. Och det r skert hr i kedjan det gr dligt, nr/om arbetsfrmedlingen rapporterar det vidare till a-kassan med startdatumet och det inte stmmer med vad som stmplats dr.
Citera
2024-09-15, 22:27
Medlem
Bunnys avatar
Citat:
Bump, jag vill ocks veta hur skert detta r.
Inte skert alls, myndigheter och a-kassor samkr register.
Citera
2024-09-16, 11:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rantaren
Hmm, nu var det ganska lnge sen jag hade med AF att gra men jag vill minnas att jag fick skicka in en kopia p anstllningsavtalet nr jag skrev ut mig. Och det r skert hr i kedjan det gr dligt, nr/om arbetsfrmedlingen rapporterar det vidare till a-kassan med startdatumet och det inte stmmer med vad som stmplats dr.

Frn vad jag kan se skriver man ut sig online med bank id nufrtiden.
Citera
2024-09-16, 11:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bunny
Inte skert alls, myndigheter och a-kassor samkr register.

Hur kan alfa-kassan se om pengar kommer in p mitt bankkonto dock, de samkr ju inte register med bankar s vitt jag vet. Det r inte heller s att arbetsgivare rapporterar till dem?
Citera
2024-09-16, 21:43
Medlem
Bunnys avatar
Citat:
Hur kan alfa-kassan se om pengar kommer in p mitt bankkonto dock, de samkr ju inte register med bankar s vitt jag vet. Det r inte heller s att arbetsgivare rapporterar till dem?
Nej givetvis inte, svartjobbar du s fr dom inte reda p det, men om du jobbar vitt s finns ju inkomstuppgifter hos SKV.
Citera
2024-09-17, 00:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bunny
Nej givetvis inte, svartjobbar du s fr dom inte reda p det, men om du jobbar vitt s finns ju inkomstuppgifter hos SKV.

Yes, men jag hittar ingenstans heller som bevisar att de kollar inkomstuppgifter hos SKV? Tar de kanske stickprov p vissa? Knns ju som att det knappast finns resurser att dubbelkolla med alla invnare om de har andra inkomster, men jag kan ha fel.
Citera
2024-09-17, 15:32
Medlem
Citat:
Yes, men jag hittar ingenstans heller som bevisar att de kollar inkomstuppgifter hos SKV? Tar de kanske stickprov p vissa? Knns ju som att det knappast finns resurser att dubbelkolla med alla invnare om de har andra inkomster, men jag kan ha fel.

Lgg ner det dr. Frr eller senare kommer du att ka dit och d blir det inte ndigt. Det samkrs mer n vad du tror och det kommer dessutom att ka betydligt har Regeringen hintat om.

Fusk med vlfrdssystemet som de kallar frfarandet.
Citera
2024-09-17, 22:03
Medlem
Bunnys avatar
Citat:
Jag r inte vidare insatt, har ingen "insideinformation" men du behver ju bara googla fr att hitta nyheter om tidigare samkrningar av olika myndigheters register. Samkrningarna blir dessutom alltmer rutinmssiga, inte bara sporadiska engngsinsatser d och d.
Citera
2024-09-17, 22:08
Bannlyst
Enda alternativet r att jobba svart, antingen i Sverige eller utomlands d ser de inte
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in