2021-11-08, 01:01
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jthundera
Finns inget belägg för att räntorna är på väg upp. Det behövs en rejäl höjning med för att bromsa priserna. Sänkta priser får du vänta länge på. Över tid går de uppåt med varierande hastighet. Speciellt i Stockholm.

Jag har redan ett hus, köpt för peanuts! Jag behöver inte vänta, om något så borde jag sälja, köpt för 1 miljon, värde 6,3 miljoner. Men jag bor. skiter i vinst. Bor inte i Stockholm, vill inte flytta.
Citera
2021-11-08, 01:22
Medlem
lemmelns avatar
Skall man bo långsiktigt i bostaden så är det välplacerade pengar. Är det ren spekulation med förhoppning om avkastning i form av hyra och tillväxt över tid så finns det historiskt säkrare kort, tex indexfonder. Man slipper dessutom en hyresgäst som impregnerat lägenheten i kattkiss etc.
Citera
2021-11-08, 02:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jthundera
Det är alltid upp till respektive bank att bedöma hur mycket du får låna. Utan att amortera får du låna maximalt 4,5 gånger din bruttoinkomst och upp till 50 procent av bostadens värde. Över det får du helt enkelt amortera.

Man får läna över 4.5 gånger inkomsten.
Citera
2021-11-08, 02:34
Medlem
Skaffa dig en fastighet så fort du kan, men du behöver mer kapital.
Citera
2021-11-08, 03:48
Medlem
Då du bosatte dig i uk innan brexit kan du ansöka om settled status.
Citera
2021-11-08, 07:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swetrap
ja pris jag kommer få ta ett lån. Men vad är handpenning i sverige 20%?

Var skall du låna London eller Ankdammen - du har ju inga banklånegodtagbara inkomster här
Citera
2021-11-08, 09:35
Medlem
Jthunderas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lodjuret
Man får läna över 4.5 gånger inkomsten.

Ja, det är vad jag har skrivit. Tack för att du upprepar det.
Citera
2021-11-08, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av soajet
Då du bosatte dig i uk innan brexit kan du ansöka om settled status.
jag har redan presettled status, inte säker om jag vill söka settled. bli svårt här tror jag efter covid och brexit. Det är också galet dyrt att bo i london om man vill ha familj etc.
Citera
2021-11-08, 15:14
Medlem
Citat:
jag har redan presettled status, inte säker om jag vill söka settled. bli svårt här tror jag efter covid och brexit. Det är också galet dyrt att bo i london om man vill ha familj etc.
Jag bor här jag vet.
Tror också jag flyttar hem när jag vill bilda familj
Citera
2021-11-08, 16:28
Medlem
Citat:

Hur gör engelsmän när de bildar familjer - eller gör de aldrig det - bortsett från de 20% rikaste.

Här säger man att utan pengar/status är männen dömda till ensamhet - då borde det vara ännu
värre hos Er o London f f a - eller flyttar det Glasgow eller Dover
Citera
2021-11-08, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SC430
Hur gör engelsmän när de bildar familjer - eller gör de aldrig det - bortsett från de 20% rikaste.

Här säger man att utan pengar/status är männen dömda till ensamhet - då borde det vara ännu
värre hos Er o London f f a - eller flyttar det Glasgow eller Dover

London är stad för eliten så många flyttar ut och köper boende utanför london och pendlar in till london för jobb/nöje. Just nu håller dom på att expandera pendeltågslinjen så många har redan köpt boende längst expansionen. Nästan alla som köper här får hjälp av föräldrar.

Jag länkade denna https://www.hemnet.se/bostad/lagenhe...an-11-18054763 som kostar 3m sek tidigare

kollar du här så kan du se vad du får för samma pengar i london https://www.zoopla.co.uk/for-sale/de...62ab8e58f4894e flesta av dessa ställen ligger inte ens i london och ligger utanför eller är skitiga bostäder.
Senast redigerad av swetrap 2021-11-08 kl. 17:14.
Citera
2021-11-08, 17:21
Medlem
Citat:
London är stad för eliten så många flyttar ut och köper boende utanför london och pendlar in till london för jobb/nöje. Just nu håller dom på att expandera pendeltågslinjen så många har redan köpt boende längst expansionen. Nästan alla som köper här får hjälp av föräldrar.

Jag länkade denna https://www.hemnet.se/bostad/lagenhe...an-11-18054763 som kostar 3m sek tidigare

kollar du här så kan du se vad du får för samma pengar i london https://www.zoopla.co.uk/for-sale/de...62ab8e58f4894e flesta av dessa ställen ligger inte ens i london och ligger utanför eller är skitiga bostäder.

Men ni Londoners - ni kan väl skaffa jobb i en annan billigare stad så kan ni fortsätta att bo
i england o bilda familj där.

Hur är det för de engländare som inte har föräldrar som kan sponsra dom
o behöver inte föräldrarna pengar själva
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in