2021-11-07, 02:41
Medlem
Bizmarcks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OriginalBiceps
Korrekt analys.

Har man väl tagit ett piller så är det bäst att fortsätta. Stor risk att barnen tagit skada.

Varför uttalar du dig om saker som du inte har någon som helst kunskap om?
Detsamma gäller dessutom kretinen du citerade.
Citera
2021-11-07, 02:50
Medlem
IcyHearts avatar
Oj.

Det har jag nog nästan aldrig hört talas om. Det låter som ett extremt labilt beteende och man får onekligen tankar omkring lämpligheten hos en sådan person att vara förälder öht… No offense, men det är så man tänker, när man läser sådant här.

Man får tankar som: Hur reagerar den föräldern senare i livet, när barnet trotsar, osv. Eller andra påfrestningar. Man får hoppas att det labila beteendet då inte visar sig i andra former.

Lämpligare beteende hade väl varit att stanna upp ett ögonblick innan påbörjad tablett, be att få tala igenom hela saken med en kurator innan beslut, osv.

Men men gjort är gjort och moralkakor hjälper aldrig nån. Men tycker helt ärligt att ni med hänsyn till barnet/barnen, möjligen ska söka någon form av samtalshjälp eller föräldrastöd. För att tala igenom just vad som hände och hur hon/ni kan förebygga ev. liknande/andra labila beteenden i ert senare föräldraskap.

Hoppas iaf att fostren nu inte tog skada, det tror jag inte men ni får säkert kika ordentligt med läkarn osv. Lycka till iaf.
Citera
2021-11-07, 02:51
Medlem
Kan det ha tagit skada dock?
Citera
2021-11-07, 08:31
Medlem
gilpos avatar
När vi skulle göra abort för 4-5 år sedan så tog min fru också första pillret, har för mig att det var till för att mjuka upp nånting, typ livmodertappen eller vad det heter. Detta kunde/fick vi göra trots att vi ännu inte var helt säkra. Så den första tabletten påverkade iaf inte fostret enligt läkarna. Fostret är idag 4 år gammal och är fullt frisk
Citera
2021-11-07, 09:41
Medlem
tarek90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gilpo
När vi skulle göra abort för 4-5 år sedan så tog min fru också första pillret, har för mig att det var till för att mjuka upp nånting, typ livmodertappen eller vad det heter. Detta kunde/fick vi göra trots att vi ännu inte var helt säkra. Så den första tabletten påverkade iaf inte fostret enligt läkarna. Fostret är idag 4 år gammal och är fullt frisk
Finns ett antal sådant fall som jag läst!

Hade din fru blödningar eller annat efter tabletten?
Citera
2021-11-07, 12:26
Medlem
Man ska vara helt säker då man tar tabletten då det skadar även om fostret skulle klara sig
Citera
2021-11-07, 15:55
Att göra abort är lika lätt som att köpa en korv med bröd. Sjukt. Finns många som varit säkra på att de vill göra abort men sen när de gjort det har de fått psykiska men för livet.
Citera
2021-11-07, 15:58
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tarek90
Hej!

Min fru var i torsdags och tog Mifepristone och fick med sig 4 andra tabletter hem för att genomgå en hemabort.

Men hon har ångrat sig efter att hon fick veta att det är tvillingar och vill ej ta de 4 andra tabletterna.

Är det möjligt att barnen överlever och att hon skall kunna fortsätta graviditeten?

Hon har ej blödningar eller värkar.

Hon fick en ny tid hos gyn för att se om de fortvarande lever.

Hon är i vecka 6!

Ingen (högst en...) i tråden är läkare... Hör med läkare! Låter spontant att risken för att något gått snett efter en tab är jävligt liten - stort lycka till!
Citera
2021-11-07, 17:18
Medlem
tarek90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoggeGogelius
Ingen (högst en...) i tråden är läkare... Hör med läkare! Låter spontant att risken för att något gått snett efter en tab är jävligt liten - stort lycka till!
Tack
Citera
2021-11-07, 18:04
Det som kan hända är att moderkakan har börjat släppa men inte har släppt.

Ni måste kolla ofta att barnen växer som de ska.
Citera
2021-11-07, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tarek90
Hej!

Min fru var i torsdags och tog Mifepristone och fick med sig 4 andra tabletter hem för att genomgå en hemabort.

Men hon har ångrat sig efter att hon fick veta att det är tvillingar och vill ej ta de 4 andra tabletterna.

Är det möjligt att barnen överlever och att hon skall kunna fortsätta graviditeten?

Hon har ej blödningar eller värkar.

Hon fick en ny tid hos gyn för att se om de fortvarande lever.

Hon är i vecka 6!

Om hon fått ta med sig tabletterna fel är det nån barnmorska som gjort jävligt fel då det ska tas på sjukhuset och aldrig får tas med hem.
Citera
2021-11-07, 18:12
Medlem
Sluta gissa i kommentarerna!

Rutinen är att bm ger den första tabletten väldigt snabbt efter undersökningen, vilket är första gången man ser fostret. Ultraljud gör stor känslomässig påverkar och precis som ts beskriver hinner många inte smälta detta innan det är dags för tablett 1.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in