2021-11-06, 16:24
Medlem
Spaceman81s avatar
Jag undrar lite vad som anses normalt när det gäller förhållandet mellan hur länge man varit singel motsvarande gift/sambo/tillsammans.

När man söker en partner, spelar ovanstående någon roll? Om man har fyllt t.ex. 40, räknar folk med att man har haft ett förhållande i låt oss säga minst 50 % av sitt liv?

Finns det ens några siffror på detta? Min teori är att det ligger ungefär på 50/50, givetvis kan det skilja rätt så mycket mellan olika människor, särskilt bland unga. (Då det inte finns tillräckligt med "data" för att kunna sammanställa ett resultat)
Citera
2021-11-06, 16:29
Medlem
Turist i tidens avatar
Det är väl som när en arbetsgivare ska anställa någon? "Det måste finnas någon anledning till att han inte har haft" någon anställning/något förhållande dom senaste tio åren.
Citera
2021-11-06, 16:31
Medlem
Noll procent av tiden men har haft minirelationer som outtalat varit ganska seriösa.

De flesta kvinnor är för opålitliga för att våga släppa in. De kanske får för sig att ta över hemmet med sambolagen i ryggen eller bara vara allmänt tyngande. Vem orkar med sånt för lite sex.
Citera
2021-11-06, 16:49
Medlem
kristofferGs avatar
1,7 % av min tid på jorden. KK-förhållande. Något vanligt förhållande har jag aldrig haft. Resten ONS.
Citera
2021-11-06, 16:54
Medlem
Katzyns avatar
Drygt halva mitt liv, förhållande i lite drygt 19 av 36 år. Men jag har ju då varit i förhållande 90% av tiden sen jag fyllde 15, resten av "singelåren" var jag ju ett icke-byxmyndigt barn så jag vet inte om det verkligen borde räknas.
Citera
2021-11-06, 16:56
Avslutad
I princip hela mitt vuxna liv.
Citera
2021-11-06, 18:34
Medlem
f30malmos avatar
Sedan jag var 16 har jag varit i relation drygt 70% av tiden. Sedan var inte de tidiga så långa och seriösa.

Jag tror inte folk räknar med så mycket, inte jag i alla fall. Att man varit med någon större delen av tiden betyder ju inte att det var bra relationer nödvändigtvis.
Citera
2021-11-06, 19:16
Medlem
4.5 år utspätt på tre förhållanden och nu är jag medelålders. Att vara i ett förhållande är som att gå på tivoli, berg-och-dalbana hela tiden. Föredrar att vara singel, men ibland är det nice att ta ett återfall.
Citera
2021-11-06, 19:18
Medlem
FJLGs avatar
32 år och har aldrig haft ett förhållande. Är kvinna.
Citera
2021-11-06, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spaceman81
Jag undrar lite vad som anses normalt när det gäller förhållandet mellan hur länge man varit singel motsvarande gift/sambo/tillsammans.

När man söker en partner, spelar ovanstående någon roll? Om man har fyllt t.ex. 40, räknar folk med att man har haft ett förhållande i låt oss säga minst 50 % av sitt liv?

Finns det ens några siffror på detta? Min teori är att det ligger ungefär på 50/50, givetvis kan det skilja rätt så mycket mellan olika människor, särskilt bland unga. (Då det inte finns tillräckligt med "data" för att kunna sammanställa ett resultat)

60 procent av livet ungefär. Liver blir bättre med relation helt klart.
Citera
2021-11-07, 01:36
Medlem
Saltkatts avatar
Sedan jag blev byxmyndig: ganska precis 50% av tiden. Det är rätt lagom balans för psykiskt välbefinnande.
Citera
2021-11-07, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spaceman81

6 år av mitt 32 åriga liv
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in