2021-11-06, 14:51
Medlem
Jag tycker väldigt mycket om de här kreativa byggsatserna som finns, typ BRIO builder.

Problemet med BRIO builder är att de gått samma väg som Lego; minskar på bygginnehållet i askarna för att ägaren inte ska få helmöjlighet att få utlopp för sin kreativitet - och ska köpa mer.
idiotiskt nog är det dubbelupplaga av verktygen som medföljer, så att det är i stort sett 271 - 8 byggbitar i asken, 263 bitar.

exempel 271 (263 mao) bitar - som tydligen är den största.

Men så finns ett alternativ - som inte finns i Sverige (!??) som heter Matador, som är något liknande.
Här bjuds det på tillräckligt många delar i asken, men är dyrare - men ger barnet möjlighet att faktiskt ha kul med leksaken och bli inspirerad. Exempel, Matador 717 bitar! Istället för ynka 270.

Vad tror ni en 5 åring skulle uppskatta mest?
Citera
2021-11-06, 15:36
Medlem
Blaze.s avatar
Matadorasken ser riktigt frän ut. Känns som något man kan hålla på med ett tag upp i åren. Är det inte för dyrt att beställa hem den hade jag kört på matadorasken till mina barn. Kul med lite nytänk som inte finns i Sverige. Ser nästan lite svårt ut för en femåring men klart det ska ju inte va för lätt heller. Bra att barnet får tänka logiskt och samtidigt får uttrycka sig kreativt.
Senast redigerad av Blaze. 2021-11-06 kl. 15:40.
Citera
2021-11-06, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blaze.
Matadorasken ser riktigt frän ut. Känns som något man kan hålla på med ett tag upp i åren. Är det inte för dyrt att beställa hem den hade jag kört på matadorasken till mina barn. Kul med lite nytänk som inte finns i Sverige. Ser nästan lite svårt ut för en femåring men klart det ska ju inte va för lätt heller. Bra att barnet får tänka logiskt och samtidigt får uttrycka sig kreativt.

Tack för input! Jag ska nog gå och sats på en sådan. Det lustiga är att 902 bitars boxen är billigare mn 717 bitars asken. Rätt konstigt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in