2021-11-05, 22:44
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Här på forumet verkar en hel del bakåtsträvare husera, rätt roliga figurer faktiskt.

Vilken är den bästa skildringen av en typisk Flashback-gubbe?

Mina topp två är:
- En man som heter Ove, första delen innan han lär känna sina nya grannar
- Denna skildring, Robert Gustafsson som "Claes Stakke":
https://www.youtube.com/watch?v=m3OKBLIzzPE

Dessa två är så oerhört träffsäkra! Humor men på samma sätt rätt tragiska, ur fas med tiden på något sätt, som många Flashback-gubbar är. Har ni några liknande att dela med er?
Citera
2021-11-05, 23:17
Moderator
Fear2bes avatar
Humor --> Diskussioner om humor
/Moderator
Citera
2021-11-05, 23:18
Medlem
Har du slut på verkliga argument?
Citera
2021-11-05, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frigjord
Har du slut på verkliga argument?

Förstår inte vad du försöker säga.

Här på forumet huserar "roliga trådar om alkoholistkärringen Magdalena Andersson", eller "galna miljöpartister".

Jag ville bara visa att ute i det riktiga samhället skrattar man nog mer åt galna Flashback-gubbar, och jag gav ett par roliga exempel i trådstarten. Kanske känner en del av er här på forumet igen er.

De flesta tycker sådana här skildringar är sjukt roliga, och Robert Gustafsson, vår humor-nestor, är en baddare på att skildra just bakåtsträvande gubbar, sådana som finner en fristad här. Man skrattar nästan ihjäl sig över dessa skildringar, så oerhört perfekta!
Citera
2021-11-05, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Förstår inte vad du försöker säga.

Här på forumet huserar "roliga trådar om alkoholistkärringen Magdalena Andersson", eller "galna miljöpartister".

Jag ville bara visa att ute i det riktiga samhället skrattar man nog mer åt galna Flashback-gubbar, och jag gav ett par roliga exempel i trådstarten. Kanske känner en del av er här på forumet igen er.

De flesta tycker sådana här skildringar är sjukt roliga, och Robert Gustafsson, vår humor-nestor, är en baddare på att skildra just bakåtsträvande gubbar, sådana som finner en fristad här. Man skrattar nästan ihjäl sig över dessa skildringar, så oerhört perfekta!

Ja, men då får du väl skratta vidare! Man kunde ju annars ha anat att du försökte göra något slags politiskt ställningstagande och ville håna åsikter eller skapa stereotyper av dem du inte ids debattera uppriktigt mot.
Citera
2021-11-05, 23:36
Medlem
Citat:
Ja, men då får du väl skratta vidare! Man kunde ju annars ha anat att du försökte göra något slags politiskt ställningstagande och ville håna åsikter eller skapa stereotyper av dem du inte ids debattera uppriktigt mot.

På vilket sätt skulle min humortråd om Flashbacksgubbar skilja sig från dessa trådtitlar?
- Roliga öknamn på akholistkärringen Magdalena Andersson
- Efterblivna saker ni sett negrer göra offentligt
- Bögiga filmremakes
- Neger i bilmodeller

Alla är ju sjukt roliga och driver med samtiden. Flashbacksgubbar är ett begrepp, bakåtstävande förlorare, ungefär sådana som Robert Gustafsson så träffsäkert beskriver.

Hur skiljer detta mot att "slå" mot mörkhyade eller homosexuella i detta skämtande? Är Flashbacksgubbar mer lättkränkta?
Citera
2021-11-05, 23:43
Medlem
Black-lies-matters avatar
Härlig rubrik: "gestalkning" är ett användbart ord. Borde egentligen inte påpeka det, men nu har du nog en minut på dig.
Citera
2021-11-05, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Black-lies-matter
Härlig rubrik: "gestalkning" är ett användbart ord. Borde egentligen inte påpeka det, men nu har du nog en minut på dig.

Första som ser detta

Alla Flashbacksgubbar är inte helt bakom flötet, även om det ibland verkar som det.
Citera
2021-11-05, 23:47
Medlem
Citat:
På vilket sätt skulle min humortråd om Flashbacksgubbar skilja sig från dessa trådtitlar?
- Bögiga filmremakes
- Neger i bilmodeller

Alla är ju sjukt roliga och driver med samtiden. Flashbacksgubbar är ett begrepp, bakåtstävande förlorare, ungefär sådana som Robert Gustafsson så träffsäkert beskriver.

Hur skiljer detta mot att "slå" mot mörkhyade eller homosexuella i detta skämtande? Är Flashbacksgubbar mer lättkränkta?

Nåväl. Jag reagerade mer på den förändrade strategin gällande forumaktivitet för detta konto. Men fortsätt du att bikta dina tidigare synder och att propagera dina nya tro som du vill uppfostra dina landsmän att bekänna sig till.
Citera
2021-11-05, 23:54
Medlem
Citat:
Nåväl. Jag reagerade mer på den förändrade strategin gällande forumaktivitet för detta konto. Men fortsätt du att bikta dina tidigare synder och att propagera dina nya tro som du vill uppfostra dina landsmän att bekänna sig till.

Jättegärna svara på frågan. Om dessa trådstarter är "roliga" (på Flashback):
- Bögiga filmremakes
- Neger i bilmodeller

Varför är då inte denna trådstart rolig?
- Bästa gestalkningen av en Flashback-gubbe

Kan inte se skillnaden, förutom att det nu handlar om den kränkta Flashbackgubben. Dessutom är själva trådstarten humoristiskt stavad.
Citera
2021-11-05, 23:55
Medlem
Citat:
Jättegärna svara på frågan. Om dessa trådstarter är "roliga" (på Flashback):
- Bögiga filmremakes
- Neger i bilmodeller

Varför är då inte denna trådstart rolig?
- Bästa gestalkningen av en Flashback-gubbe

Kan inte se skillnaden, förutom att det nu handlar om den kränkta Flashbackgubben. Dessutom är själva trådstarten humoristiskt stavad.

Svaret låg i "nåväl".
Citera
2021-11-05, 23:59
Medlem
Citat:
Svaret låg i "nåväl".

OK, jag antar att du är precis en sådan som Ove, eller Claes Stakke.

Min lilla rekommendation till dig i all ödmjukhet är att ge dig ut och njuta av din samtid! Finns massor att avnjuta i vårt land, som just nu kanske är topp ett i världen i framgång och välstånd.

Men annars, skratta med mig åt den typiske Flashbacks-gubben, som ju tråden handlar om!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in