• 2
  • 3
2021-11-05, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CoralinesGhost
Nej men det har jag. När du snusar på morgonen så är det ju efter många timmars sömn då kroppen inte har fått i sig nikotin på länge. Senare på dagen när du känner att du inte tål snusning så har du helt enkelt hunnit blivit övernikotiniserad av de snusar du tog tidigare under dagen. Jag antar att det kanske är så att inte alla tål lika mycket nikotin som andra.
Det här låter rimligt, testa lite svagare snus redan på morgonen, tror du vänjer dig på några dagar att det känns för svagt. Med svagare snus kanske du kan snusa hela dagen och kvällen utan att det känns för starkt?
Citera
2021-11-05, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kompjuter
Har snusat i över 30 år och fortfarande är det bara snusen på morgonen som jag tål/njuter av. Tål riktigt starka och stora snusar i flera timmar.
Övriga tider blir det snabbt obekvämt och "tar" för mycket, lägger ut den efter 5 min.
Är fortfarande lika sugen varje gång och tror jag ska tåla när jag lägger in den, mycket konstigt.
Som om kroppen inte har moståndskraft eller blir för påverkad?
Det finns undantag, ibland när jag jobbar ute och inte "tänker" på det.
Absolut inte alltid dock utan absolut vanligare att jag känner mig obekväm efter 5 min och måste lägga ut den.
I tonåren hade jag inte alls de här problemen.
Mår verkligen bra och känner att jag måste ha snusen som jag sedan snabbt lägger ut.
Ska tilläggas att om jag är bakis är det stört omöjligt att snusa, effekten är ggr 10, även om jag känner mig sugen.
Mycket konstigt problem, några teorier?

Snusar du "white" ?
Citera
2021-11-05, 16:24
Medlem
psykoshippiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Atthaenhobby
Du kanske har börjat tappa testosteron
Alltid detta testohets. Varför?

Vad är det som är så gott med morgonprillan, vad kör du för märke och hur länge?
Citat:
Ursprungligen postat av Haagersten
Tar för givet att du redan kör varannan snus till vänster och varannan till höger under läppen?
Har man snusat på +20år så har man nog lärt sig snusa själv tuggar jag ibland på portioner.
Citera
2021-11-05, 16:52
Medlem
SKumt. Kan du inte gå över till normalstark snus? Eller är det samma problem då också? Kör mindre snusar, eller testa andra märken.
Citera
2021-11-05, 17:15
Medlem
kompjuters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shagmaster
Snusar du "white" ?

Citat:
Ursprungligen postat av psykoshippien

Vad är det som är så gott med morgonprillan, vad kör du för märke och hur länge?
Har man snusat på +20år så har man nog lärt sig snusa själv tuggar jag ibland på portioner.

Citat:
Ursprungligen postat av OndSpion
SKumt. Kan du inte gå över till normalstark snus? Eller är det samma problem då också? Kör mindre snusar, eller testa andra märken.
Jag snusar grov lös och påsar ibland. Har testat white.
Som sagt har det här pågått senaste 20 åren, började snusa vid 14 och är 45 nu.
Citera
2021-11-08, 10:17
Medlem
Atthaenhobbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psykoshippien

Tuggar vettefan men visst förekommer ett visst "lekande" när msn ommöblerar under läppen.
Citera
2021-11-18, 00:12
Medlem
Kan det ha göra med PH halten eller mängden arom som dom tillsätter i köpesnuset nuförtiden månne?,luktar ju fasen stark parfym från de flesta sorterna, PH brukar också vara orimligt hög när köpesnuset är färskt.

Jag mår aldrig illa av mitt egengjorda, men då är jag också noga med att inte ha för hög PH eller överdosera aromer, samt att jag har minimerat glycerolet och helt skippat gummi arabicum.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in