• 2
  • 3
2022-06-07, 09:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ChiCoLa
Svaret är enkelt;

I Värmland är det ”coolt ” att vara lortig, bonnig, svagbegåvad och outbildad. Helst ska man köra en så gammal bil att den inte ens behöver skattas längre. Värmländska småpojkar får lära sig från de kan gå att man ska ha träskor och varselkläder. Tjejerna blir indoktrinerade att det är bra att ligga med en 29 åring när man är 13 och låta sig köras runt i en EPA av en tönt med fjunig läpp.

Värmland är Sveriges svar på fattiga delarna av södern i usa. Saker som värdesätts där är saker som börjar försvinna, sågverk, glasbruk, all form av skogsarbete. Värmländska män som kan läsa och skriva flyttar antingen till Göteborg och studerar sen hittar sig en kvinna att bo med, eller drar till Norge för att slippa bönderna hemma.
Några få fastnar i låtsasstaden Karlstad. Sorgligare ursäkt till stad har jag aldrig besökt.

Kvinnorna får antingen barn vid 19-20 eller flyttar så fort de slutat gymnasiet . Sen finns det så klart det WT-slödder som tycker om att finnas bland andra wt.

Har tyvärr nöjet att behöva besöka Värmland med jämna mellanrum . Finns inget gott att säga om det landskapet .
De tjatar om att naturen är så fin, för det är det enda som finns . Men inte ens naturen är bättre än tex Dalarna eller Småland .

Jag är allvarlig med att man borde skapa lågavlönade industrijobb i hela landskapet för att de ska kunna stanna där och lyssna på sin raggarrock och bli inavlade. Eller avskjutning som med typ älgar .

Pandemin under 2020-2021 lär ju ha försvårat situationen yterliggare.
Citera
2022-07-11, 11:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ChiCoLa
Svaret är enkelt;

I Värmland är det ”coolt ” att vara lortig, bonnig, svagbegåvad och outbildad. Helst ska man köra en så gammal bil att den inte ens behöver skattas längre. Värmländska småpojkar får lära sig från de kan gå att man ska ha träskor och varselkläder. Tjejerna blir indoktrinerade att det är bra att ligga med en 29 åring när man är 13 och låta sig köras runt i en EPA av en tönt med fjunig läpp.

Värmland är Sveriges svar på fattiga delarna av södern i usa. Saker som värdesätts där är saker som börjar försvinna, sågverk, glasbruk, all form av skogsarbete. Värmländska män som kan läsa och skriva flyttar antingen till Göteborg och studerar sen hittar sig en kvinna att bo med, eller drar till Norge för att slippa bönderna hemma.
Några få fastnar i låtsasstaden Karlstad. Sorgligare ursäkt till stad har jag aldrig besökt.

Kvinnorna får antingen barn vid 19-20 eller flyttar så fort de slutat gymnasiet . Sen finns det så klart det WT-slödder som tycker om att finnas bland andra wt.

Har tyvärr nöjet att behöva besöka Värmland med jämna mellanrum . Finns inget gott att säga om det landskapet .
De tjatar om att naturen är så fin, för det är det enda som finns . Men inte ens naturen är bättre än tex Dalarna eller Småland .

Jag är allvarlig med att man borde skapa lågavlönade industrijobb i hela landskapet för att de ska kunna stanna där och lyssna på sin raggarrock och bli inavlade. Eller avskjutning som med typ älgar .

Intrycket över Värmland (själv uppväxt i över norrland) är just raggare av någon anledning.

Tror denna klipp av Filip och Fredrik säger allt om Värmland

https://www.youtube.com/watch?v=rzJ6...annel=jindraaa

Jag upplever fattigdom i Värmland, att varenda tjej har en tatuering och skulle kunna jobba inom porr.
Citera
2022-07-11, 15:20
Medlem
ChiCoLas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Labanochapelsinen
Intrycket över Värmland (själv uppväxt i över norrland) är just raggare av någon anledning.

Tror denna klipp av Filip och Fredrik säger allt om Värmland

https://www.youtube.com/watch?v=rzJ6...annel=jindraaa

Jag upplever fattigdom i Värmland, att varenda tjej har en tatuering och skulle kunna jobba inom porr.

Ja värmlänningar är lortiga och dumma. Super i ung ålder och blir feta när de är 20.

De som är snygga flyttar . Tjejerna ger avsugningar för ett paket cigg
Citera
2022-07-11, 15:46
Medlem
Mycket av det ni skriver (negativt) om Värmland är överdrivet. Man ser det man vill se och massmedia hjälper till precis som när de skriver om afrika och får folk att tro alla i afrika bor i lerhyddor och svälter.

Men det går inte att komma ifrån att arbetsmarknaden lokalt är svag. Värmländska kommuner har väl även tagit emot många flyktingar som inte heller kan försörja sig. Kommernas ekonomi blir inte lysande då heller ovanpå redan nämnda anledningar att folk betalar skatten i norge istället där många jobbar.

Raggarna behöver inte vara fattiga, det är mer en livstil som uppfattas som negativt trots att den ju har sina fördelar. Folket i glesbygden är mer beroende av sina bilar och ser dyrkar bilarna på ett annat sätt än man gör i storstan. Det verkar även vara mer okey att låta högt där, medan i storstan blir alla direkt irriterade om någon spelar hög musik.

Iallafall, det är inget självändamål att folk ska bo ute på glesbygden så jag ser inget fel i att fler och fler i glesbygden väljer att flytta och studera/jobba på annan ort. Måste verkligen folk bebo hela landet?

Jag tror att vissa platser skulle må väl av att omorganisera och strukturera om sin infrastruktur. Framförallt så bör man sträva efter att bo och arbeta på samma plats. Kanske se vad man kan bygga för arbetsplatser/företagande i större utsträckning.

Försöka att lägga ner och riva en del infrastruktur som egentligen inte fyller någon funktion än att någon kan bo där, men ej har tillgång till affär, arbete eller annan service.
Citera
2023-05-21, 08:00
Medlem
I Värmland lever man gott
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem