• 2
  • 3
2021-11-05, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Binary
Jaha. Var det därför alla Corona-restriktioner togs bort preci s? För att de håller på att förslava oss? Det går väl sådär, i så fall.

"Nederländerna kommer att återinföra flera av landets coronarestriktioner, meddelar premiärminister Mark Rutte"

Du menar alltså på att Sverige inte kommer ha några restriktioner under vinter?
Citera
2021-11-05, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AztecCrystal
"Nederländerna kommer att återinföra flera av landets coronarestriktioner, meddelar premiärminister Mark Rutte"

Du menar alltså på att Sverige inte kommer ha några restriktioner under vinter?
Det är mycket möjligt att vi får nya restriktioner senare - och i så fall är det ju sakligt korrekt - om smittspridningen tar fart igen, vilket det finns stor risk för. P.g.a. mutationer som var omöjliga att förutse tidigare och p.g.a. vinter.

Det är inte en konspiration mot folket bara för att vi har råkat ut för ett väldigt besvärligt influensavirus. Detta är en del av evolutionen och så har det varit i miljontals år. Den medicinska vetenskapen gör sitt yttersta för att begränsa skadeverkningarna. Efter förutsättningarna har de gjort ett fantastiskt jobb, som har räddat flera miljoner människoliv. Om den globala vården i stället hade utgått från foliehatts-behandlingar med gurkmeja, ingefära och C-vitamin då hade detta garanterat dödat flera miljoner människor.
Citera
2021-11-05, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Bara för att jag inte köper alla foliehattsidéer så betyder inte det att jag står bakom vaccinet.

Rätt! Och bara för att jag inte står bakom vaccinet betyder detta att jag köper alla foliehattsidéer.
Citera
2021-11-05, 23:42
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Throwaway1912
Rätt! Och bara för att jag inte står bakom vaccinet betyder detta att jag köper alla foliehattsidéer.
Ja, det går ju givetvis åt båda hållen även för mig.
Citera
2021-11-06, 08:05
Medlem
Citat:
Det är mycket möjligt att vi får nya restriktioner senare - och i så fall är det ju sakligt korrekt - om smittspridningen tar fart igen, vilket det finns stor risk för. P.g.a. mutationer som var omöjliga att förutse tidigare och p.g.a. vinter.

Det är inte en konspiration mot folket bara för att vi har råkat ut för ett väldigt besvärligt influensavirus. Detta är en del av evolutionen och så har det varit i miljontals år. Den medicinska vetenskapen gör sitt yttersta för att begränsa skadeverkningarna. Efter förutsättningarna har de gjort ett fantastiskt jobb, som har räddat flera miljoner människoliv. Om den globala vården i stället hade utgått från foliehatts-behandlingar med gurkmeja, ingefära och C-vitamin då hade detta garanterat dödat flera miljoner människor.

Skulle vi inte gå tillbaka till normalt efter den breda massan har tagit injektionen? Hur blir det med det?
Citera
2021-11-06, 15:16
Medlem
Citat:
Skulle vi inte gå tillbaka till normalt efter den breda massan har tagit injektionen? Hur blir det med det?
Men vi har ju gjort det nu. Finns inga restriktioner längre. Men läget kan ändras om smittspridningen ändras. Tycker du att politikerna ska låtsas som det regnar då och inte göra något?
Citera
2021-11-06, 16:01
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Men vi har ju gjort det nu. Finns inga restriktioner längre. Men läget kan ändras om smittspridningen ändras. Tycker du att politikerna ska låtsas som det regnar då och inte göra något?
Nu är ju världen ju lite större än bara Sverige.
Citera
2021-11-06, 16:18
Medlem
Citat:

Smittspridning? Så injektionerna är helt värdelösa? Och nej jag tycker inte vi ska ge bort våra friheter över influensan. Gör man det är man en fullblodskommunist.
Citera
2021-11-06, 18:19
Medlem
Citat:
Smittspridning? Så injektionerna är helt värdelösa? Och nej jag tycker inte vi ska ge bort våra friheter över influensan. Gör man det är man en fullblodskommunist.
Vaccinet är effektivt men långt ifrån 100% effektivt mot de senaste mutationerna. Detta är välkänd, publik information. Men du har ju ingen aning om någonting relaterat till pandemin verkar det som.
Citera
2021-11-14, 13:21
Medlem
Citat:
Faktum är att 2012 var mortaliteten högre än under "pandemin". Alltså existerar ingen pandemi, det är en bluff för att förslava mänskligheten.

Menar du att SCB ljuger?
Antal döda per år från år 2000

Citat:
Under 2000-talet har ungefär 92 000 personer dött varje år, med en topp år 2020 då drygt 98 000 avled. Under 2020 är det främst tre månader som uppvisar en högre dödlighet jämfört med tidigare år. Det är april, maj och december.

Det vill säga att antingen har SCB fel siffror från 2012 än vad du har så jag är nyfiken på din källa i detta.
Citera
2021-11-14, 13:29
Medlem
WimHofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M18A1-Claymore
Menar du att SCB ljuger?
Antal döda per år från år 2000

Det vill säga att antingen har SCB fel siffror från 2012 än vad du har så jag är nyfiken på din källa i detta.

Du måste ha med befolkningsmängden i beräkningen.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Sveriges_demografi
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in