• 7
  • 8
2021-11-05, 23:56
Medlem
jugbandbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BeatriceCenci
Jo. Jag har varit ytligt bekant med två personer/familjer i Sverige som bär efternamnet Nagy. Båda är judar från Ungern. En av dem är mellanblond, den andra mörkhårig och med mer typiska judiska drag.

det har jag också varit, och är. vanliga katolska ungrare som bär det allra vanligaste ungerska efternamnet. det är alltså ungefär som att säga att fischer, müller eller smith är judiska namn.
Citera
2021-11-11, 18:19
Medlem
namataras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loyis
Etiopiska judar flögs ju ut till Israel av den Israeliska regeringens order om jag inte minns fel. Så svarta judar finns det massa av, iallafall i Israel. Grejen är att man räknas som jude på det sättet nazisterna räknade en som jude. Enligt den Israliska staten så är man jude nog om Hitler hade dödat en. Vilket är därför alla med en farfar eller morfar, mormor etc som är jude får flytta till Israel då man enligt staten räknas som jude. (Inte av den religiösa juridiska delen av Israel dock).
He he, om Israeliska staten räknar en som jude ifall Hitler hade haft ihjäl en så är jag själv trippeljude; )

Anledningar till att Hitler velat ha ihjäl mej:
Tidigare substansberoende.
Även om Hitler själv gärna mysade i bunkern på oxy och moffe (som livläkaren Theo Morell slog i honom) ansåg han, som vi alla vet, att missbrukare var svaga karaktärer som inte bådade gott för en 'ren' och stark arisk befolkning. Många langare och missbrukare slaktades långt innan judarna, som iaf fick chansen att komma till koncentrationsläger och överleva. (Droger i Tredje riket av Norman Ohler)

Meningsmotståndare.
Alltså icke-nazi

Bisexuell.
Alla vet väl i dag att rosa armbindeln på homosexuella eller andra "sexuellt avvikande" var mycket värre att ha än stjärnan. Rika homos kunde köpa en judestjärna av en fattig jude för att öka i rang och med lite tur få mer mat och mindre tortyr.

Undrar om jag kan få bidrag för att flytta till Israel på de premisserna?
(Om jag velat)
Citera
2021-11-11, 18:25
Medlem
namataras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nordicwrath
Vissa judar som lämnade Egypten drog sig söderut. Så det finns svarta judar i östra Afrika som i direkt nedstående led härstammar från Davids släkt.

Intressant nog har man även hittat en sådan stam i södra Afrika:
[url]https://www.nytimes.com/1999/05/09/us/dna-backs.
Tack för info, var ny info för mej.
Gissar dock att infon kommer från Jesus tid, så den enda sanningen jag accepterar är då dna. Eftersom det är det enda vetenskapliga som går att bevisa.

Bibelns händelser är ju tämligen svårbevisade: )

Släkten Levin verkar ju rätt utbredd i Svealand.
Citera
2025-02-14, 10:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av namatara
Tack för info, var ny info för mej.
Gissar dock att infon kommer från Jesus tid, så den enda sanningen jag accepterar är då dna. Eftersom det är det enda vetenskapliga som går att bevisa.

Bibelns händelser är ju tämligen svårbevisade: )

Släkten Levin verkar ju rätt utbredd i Svealand.

Många på Gotland!
Citera
  • 7
  • 8

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in