Citat:
Ursprungligen postat av
Loyis
Etiopiska judar flögs ju ut till Israel av den Israeliska regeringens order om jag inte minns fel. Så svarta judar finns det massa av, iallafall i Israel. Grejen är att man räknas som jude på det sättet nazisterna räknade en som jude. Enligt den Israliska staten så är man jude nog om Hitler hade dödat en. Vilket är därför alla med en farfar eller morfar, mormor etc som är jude får flytta till Israel då man enligt staten räknas som jude. (Inte av den religiösa juridiska delen av Israel dock).
He he, om Israeliska staten räknar en som jude ifall Hitler hade haft ihjäl en så är jag själv trippeljude; )
Anledningar till att Hitler velat ha ihjäl mej:
Tidigare substansberoende.
Även om Hitler själv gärna mysade i bunkern på oxy och moffe (som livläkaren Theo Morell slog i honom) ansåg han, som vi alla vet, att missbrukare var svaga karaktärer som inte bådade gott för en 'ren' och stark arisk befolkning. Många langare och missbrukare slaktades långt innan judarna, som iaf fick chansen att komma till koncentrationsläger och överleva. (Droger i Tredje riket av Norman Ohler)
Meningsmotståndare.
Alltså icke-nazi
Bisexuell.
Alla vet väl i dag att rosa armbindeln på homosexuella eller andra "sexuellt avvikande" var mycket värre att ha än stjärnan. Rika homos kunde köpa en judestjärna av en fattig jude för att öka i rang och med lite tur få mer mat och mindre tortyr.
Undrar om jag kan få bidrag för att flytta till Israel på de premisserna?
(Om jag velat)