2021-11-11, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iwentback3

Jag räknar det här rätt så var det väl nästan tredje gången domaren nu skällde ut åklagaren.

Angående Hans hemmagjorda foton som han domaren sade han kunde ha gjort i sitt " woodo -lab"

Det här är riktigt bra underhållning.

Här finns alltså en åklagare som har fixat och manipulerat bilder och pixlar
Gillar domaren skarpt. Han visar verkligen att det här är hans rättssal.
2021-11-11, 22:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tompa81
Gillar domaren skarpt. Han visar verkligen att det här är hans rättssal.

Absolut jag måste hålla med dig!
Det här är verkligen bättre än man kunde förvänta sig.
Jag undrar bara hur juryn tänker. De måste ju också har fått samma uppfattning som vi andra?

Här har vi en åklagare som är så mycket praktikant det bara går att vara.

Domare brukar vara tråkiga och torra, men den här är verkligen vass och irriterad
2021-11-11, 22:43
Medlem
varfors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av groovesnus
Han med pistol var en sjukvårdare.

På videon syns hur han håller upp pistolen i luften och blir sen skjuten
Nix, han erkände under sitt vittnesmål att han sedan sänker armarna och siktar på Kyle innan han sköts.

Förresten, är inte du idioten som inte begrep att det är förenat med livsfara att en vuxen man ståendes över ett liggande barn, svingar en en skateboard mot barnets huvud och nacke?

Det rör sig om ett ca 80cm långt, 2kg tungt tillhygge gjort av formpressat trälaminat där man format det för att bidra med extra styvhet, denna är dessutom viktad med en halvkilos stålklump i vardera ände.
Täffar stålklumpen barnets huvud kan det vara godnatt.
Träffar den ca 1cm tjocka kanten barnets nacke kan det vara godnatt.
Men du kanske inte tänkte så långt, fråga din skötare om råd innan du postar mer efterblivet trams.
Senast redigerad av varfor 2021-11-11 kl. 23:26.
2021-11-11, 22:49
Medlem
Kyle kommer att bli en mycket rik man och han vet det. Det blir stora belopp som CNN, MSNBC, ABC etc. får betala. Jag gissar det slutar med en förmögenhet norr om $50 miljoner.
2021-11-11, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iwentback3
Domare brukar vara tråkiga och torra, men den här är verkligen vass och irriterad
Att domaren är förbannad beror — tror jag — på att han misstänker att åklagaren håller på med något slags politiskt positionerande: — ”I don’t know what you’re up to”.

Alltså åklagarens många ”misstag” i rättegången är egentligen inga misstag utan ett kalkylerat sabotage mot rättegången för att i efterhand framstå som en hjälte i rätt kretsar.

Domaren har insett detta, liksom försvaret, och det är därför de är så fientliga.
2021-11-11, 22:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 19nml28
Kyle kommer att bli en mycket rik man och han vet det. Det blir stora belopp som CNN, MSNBC, ABC etc. får betala. Jag gissar det slutar med en förmögenhet norr om $50 miljoner.

Troligtvis kommer han då blir det.
Det måste finnas en slags sida där man kan vadslå om hur det här fallet skall gå?

För övrigt kommer det här att bli en underbar läxa för vänstern och AFA. Nu får de lära sig att det är inte så lätt eller roligt att springa runt och tända eld överallt när folk har rätt att skjuta dem i självförsvar.

I USA- får jag väl tillägga.
2021-11-11, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Robbinist
Håller med om att Rosenbaum kunde nog vara en duktig bråkstake. Men såna finns ju överallt, i varenda stad. Bara gå ut valfri fre-lör kväll i krogsvängen osv.
Kan mycket väl gått runt och indirekt sökt konflikt, lättkränkt som fan. Och unga som bröstar upp sig med militära vapen på stan, kommenderar folk runt, är ju garanterat nåt som en bråkstake känner "Va i helvete ...!?" angående, och så är cirkusen igång.

Hade vapen inte funnits där, hade Rosenbaum (och andra) inte fastnat i just det. Eventuellt hittat annat/andra att störa sig på förstås. Men en enstörig bråkstake som hamnar i bråk, big deal liksom, resulterar ju typ aldrig i en lång serie dödskjutningar på plats. Brukar bli massa käftande och lite slagsmål följt av fyllecell m.m. Standard.

Jag tycker skjutningen hände för att vapnen provocerade, vilket provocerade fram en större konflikt än annars, vilket gav direkt upphov till att skott avlossades och folk dog. Så ser jag det. Utan vapen ingen större ovanlig konflikt. Själva skuldfrågan, tsss ... lite som att titta på ett gäng hundar som slogs, och försöka avgöra vilken enskild hund som är skyldig, och till vad. Pointless.

Du är medveten om att rosenbaum gått runt på kvällen och flera gånger exempelvis skrikit shoot me nigger shoot me nigger osv?

Vi pratar inte om någon ”byns fullehål” vi snackar om en ostabilt snubbe.

Hade vapen inte funnits där så hade rosenbaum lätt kunnat gå loss på flertalet människor.
2021-11-11, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Friherr
Att domaren är förbannad beror — tror jag — på att han misstänker att åklagaren håller på med något slags politiskt positionerande: — ”I don’t know what you’re up to”.

Alltså åklagarens många ”misstag” i rättegången är egentligen inga misstag utan ett kalkylerat sabotage mot rättegången för att i efterhand framstå som en hjälte i rätt kretsar.

Domaren har insett detta, liksom försvaret, och det är därför de är så fientliga.
De senaste dagarnas agerande, som i många fall kan liknas vid idioti, skulle mycket väl förklaras av ditt påstående. Att rättegången är ett politiskt åtal står mer eller mindre klart eftersom åklagaren efter snart 9 dagars rättegång inte presenterat ETT ENDA bevis mot att KR agerat i självförsvar.
Senast redigerad av Tompa81 2021-11-11 kl. 22:59.
2021-11-11, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tompa81
De senaste dagarnas agerande, som i många fall kan liknas vid idioti, skulle mycket väl förklaras av ditt påstående. Att rättegången är ett politiskt åtal står mer eller mindre klart eftersom åklagaren efter snart 9 dagars rättegång presenterat ETT ENDA bevis mot att KR agerat i självförsvar.
Menar du egentligen INTE ett enda bevis? Annars får du gärna förklara för mig vilket bevis som åklagaren lagt fram för det har jag missat helt.
2021-11-11, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Friherr
Menar du egentligen INTE ett enda bevis? Annars får du gärna förklara för mig vilket bevis som åklagaren lagt fram för det har jag missat helt.
ja. Jag ändrade i texten efter en stund, eftersom jag insåg mitt misstag Sry.
2021-11-11, 23:11
Medlem
Citat:
Om han nu kände sig hotad så hade han ju kunnat stanna hemma istället för korsa statsgränsen med ett automatvapen?

Citat:
Så den illbattingen med automatvapen skjuter 3 personer.

Den ene (Rosenbaum) kastar en plastpåse på Kyle. Som Kyle tror är en kedja. Automateld i bröstet.

Kyle erkänner att han visste att personen var obeväpnad.

"in cross-examination, Rittenhouse said that he knew the man who threw the bag, Joseph Rosenbaum, was unarmed at the time of the shooting."

Nästa person attackerar lille Kyle med en skateboard. Givetvis får han en kärve automateld.

Only in America.

Varifrån får du alla dina missuppfattningar om fallets omständigheter, detaljer dom varit välkända i över ett år? Bara i Sverige tror en lakej att sån fejkad okunskap skulle ge skenet av att man är en vänster-idiot.

Sen är det faktiskt tillåtet att i självförsvar skjuta ihjäl angripare som saknar tillhyggen. Men fakta spelar bevisligen mindre roll för dig.

Citat:
Ja, attackerad med en plastpåse och en skateboard

Du har även missat att han attackerades med fler objekt? Iofs begripligt med tanke på alla dina andra missuppfattningar.

Citat:
Tror ni det var inövat (lök i fickan) eller äkta känslor?

Dom av oss som har studerat lite psykologi eller läkarvård ställer inte såna dumma frågor, sättet man inte kan kontrollera andningen och talet på under panikångestattack, eller överhuvudtaget hindra sig från att fortsätta prata är enkelt att identifiera för den som har någon form av utbildning i ämnet.

Citat:
Jobbigt att den lille korgossen sköt tre vita människor.

Hade det varit svarta så hade ju inte ens blivit rättegång.

Jasså? Blir det inte rättegång när negrer skjuts ihjäl i USA?

Du påminner om en svagsint SD-anställd som med ett 17år gammalt trollkonto gör sitt bästa för att framställa vänstermänniskor som totalt dumma i huvudet till höger och vänster. Men när man kollar vilka andra trådar du är inne i och tramsar, förminskar och låtsas vara dum i huvudet, så försvinner alla tankar på att du skulle vara anställd av SD.

En specifik visar att man behöver vända på bokstäverna för att pricka rätt.
2021-11-11, 23:12
Medlem
Memnoks avatar
Citat:
Han med pistol var en sjukvårdare.

På videon syns hur han håller upp pistolen i luften och blir sen skjuten
Du menar att han håller upp pistolen i luften och när Kyle tittar åt ett annat håll rör han sig framåt, pekar pistolen mot Kyle och först då blir skjuten?

Alltså, det finns video på det här. Du kan inte bara hitta på, vi andra kan också kolla på bevisen.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in