2021-11-11, 17:44
Medlem
NeinChads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grisigt
Exakt, men det är ju inte roligt. Han kom ju dit för konfrontationen och hade med sig vapnet i hopp om att få använda det i självförsvar. Otroligt uppenbart.
Han var där för att skydda en bekants egendom från att bli uppeldad av pöbeln. Han lyckades. Att tre kommunistjudar blev nedskjutna i självförsvar när de försökte skada Kyle är bara en bonus (visserligen en stor bonus).
2021-11-11, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aloe-Blacc
Väldigt mycket, personen ifråga har inga spärrar. Helt otroligt att så många försvarar kvinnomisshandlaren Kyle Rittenhouse. En individ med några som helst spärrar skulle aldrig veva knytnävesslag mot en ung kvinnas bakhuvud när hon har sin rygg vänd mot honom och blir påhoppad av ett gäng. Att en så gränslös minderårig individ beväpnar sig med ett vapen han bär på olagligt och ska agera "rättvisekämpe" är skrattretande.

Det har noll relevans till frågeställningen i tråden. Lika lite som disskussioner om huruvida någon idoliserar honom som ”frihetskämpe”. Ett eventuellt vapenbrott är inte heller vad som avhandlas, utan vad som eventuellt händer om han frias eller fälls för mord.
2021-11-11, 17:45
Medlem
Grisigts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HoChiWin
Och du har inte ens satt dig in i fallet eller kollat på rättegången så vad fan håller du på med.

Jag har sett alla videos när det var aktuellt första gången.
Nej, jag sitter inte och tittar på en rättegång varje dag.. Vissa här har jobb och flickvän, det finns viktigare saker i livet.
Jag vet att man har svårt att förstå det om man sitter isolerad hemma vid datorn dygnet runt men du får försöka.
2021-11-11, 17:47
Medlem
TrotylHasses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FoxHound
Kyle borde få en medalj för att ha avlivat peddokräket.

Kyle försvarade liv och egendom med fara för sitt eget liv. Skandal att han han blivit åtalad när det i själva verket är de som attackerade honom denna kväll som borde ställas inför rätta.

Rättvisan i USA har verkligen blivit en fars där kommunistaktivister har tagit över en stor del av domstolsväsendet.

Fallet Arbery pågår samtidigt som detta. Ännu ett solklart fall av självförsvar mot en kriminell och som inte heller borde ha gått till domstol.

Tyvärr ser vi samma tendenser i Sverige med vänsteraktivister överallt i domstolarna. Tänker närmast på fallet Karl Hedin och han som sköt ihjäl en inkräktare i Dalarna (tror jag det var).
2021-11-11, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Hade hellre velat se han skjuta i benet eller något.
Klassisk kommentar som visar att du inte vet vad du pratar om, att skadeskjuta är illegalt och du kommer åka rätt i fängelse för att du sköt ett onödigt skott som har en mycket mindre chans att ens träffa. Man blir tränad i Amerika att skjuta i bröstet och tills hotet är borta.
2021-11-11, 17:50
Medlem
Efraths avatar
Citat:
Att fly är en överlevnadsinstinkt, tycker inte det är ett bevis på någonting.
Javisst är det spekulation för han skulle ju aldrig erkänna det själv, men Flashback är väl delvis till för att sitta och spekulera?
Varför tar du med dig ett stort gevär och går ut som 17-åring för att vakta verksamheter när du inte ens bor i området?
Det var dessutom konfrontationer dagligen mellan proud boys och vänstern, men du tror att han tänkte att allt skulle gå lugnt till och ville bara åka dit för att bandagera BLM-folk och tvätta bort klotter? Lägg ner
Fast han hade ju ett vapen och du antydde att han var där för att han ville döda folk, så varför skulle han fly med ett vapen han har tränat med? Sen så bor han 20 minuter från där det hände, har vänner där och även jobbat i Kenosha. Vapnet han bär är ett civil vapen, inget annorlunda där.

Och han bokstavligen har tvättat bort klotter och dylikt innan skjutningen. Konfrontation mellan grupper sker mer under dagen, natten var upplopp och han var där och släckte bränder. Igen, Inger pekar mot att han var där i hopp om våld, tror det är mer att svensk kultur är så olikt amerikansk att det kan vara svårt för många svenskar att förstå varför det är så viktigt att kunna bära vapen.
2021-11-11, 17:50
Medlem
Grisigts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Infinitewin
Han jobbar i Kenosha och bor 15 minuter bort med bil, varför är detta så konstigt? Det är som att ifrågasätta någon som bor i Mölndal och försöker att stoppa bränder i Göteborg, du bor ju inte där ens?

Ja det är väldigt konstigt. Jag bodde i Mölndal när BLM-protesterna drog igenom Göteborg och inte får jag för mig att åka in och eventuellt döda någon av dom
Man har ju eget liv och ett jobb att gå upp till. Varför skulle du eller jag åka och stoppa bränder? Det finns brandmän för sånt. Och hur stoppar du bränder med ett vapen?
2021-11-11, 17:51
Avslutad
Spelar ingen roll vem som sköt/siktade först eller liknande. Åker man bil 35 min med vapen har man som syfte att mörda. Det är detta ni som ylar om självförsvar inte förstår.
2021-11-11, 17:52
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Jag är för självförsvar och tycker att bicepkommunisten förtjänade ett skott. För han siktade sitt vapen på Kyle. De två andra är jag mer osäker på. Jag tycker inte det står i proportion till varandra. Kyle utgick ifrån att hans liv var i fara. Och kanske var det så. Vi kan ju inte fråga dem döda... Hade hellre velat se han skjuta i benet eller något. Eller ännu bättre - slå geväret i huvet på dem.

Om vi ska kalkylera utifrån utopiska scenarier skulle det ju inte funnits militanta, kommunistiska samhällsomstörtare på gatorna i första taget. Då skulle alla varit vid livet och hemma med sina respektive familjer, vilandens inför en produktiv och konstruktiv morgondag.
2021-11-11, 17:53
Medlem
Citat:
Det finns brandmän för sånt.
Varken polis och brandmän gjorde något för att hindra bränder och styrka utegångsförbjudet. Han hade en brandsläckare med sig för att släcka bränderna.
2021-11-11, 17:57
Medlem
Efraths avatar
Citat:
Ja det är väldigt konstigt. Jag bodde i Mölndal när BLM-protesterna drog igenom Göteborg och inte får jag för mig att åka in och eventuellt döda någon av dom
Man har ju eget liv och ett jobb att gå upp till. Varför skulle du eller jag åka och stoppa bränder? Det finns brandmän för sånt. Och hur stoppar du bränder med ett vapen?
För att det som skedde var i USA. 15 minuter är ingenting, för amerikanare är det väldigt normalt att åka såna sträckor och igen, han har vänner och har jobbat där. Och vapnet som sagt var för att skydda sig själv, enkelt. Inte alltid man kan förlita sig på polis eller brandmän i USA, inte för att dom är dåliga men för att USA är stort och i många ställen så står det för lång tid. Det är varför stadsbor oftast görs narr av när vapen diskussioner kommer upp, för många stadsbor är oerhört naiva och förstår inte att polisen kan ta en halvtimmes eller mer innan dom når fram.
2021-11-11, 18:05
Medlem
NeinChads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av epadator
Spelar ingen roll vem som sköt/siktade först eller liknande. Åker man bil 35 min med vapen har man som syfte att mörda. Det är detta ni som ylar om självförsvar inte förstår.
Det där är ju ett helt efterblivet resonemang. Det är som att säga att varenda gång en snickare åker 35 minuter med kniv så har han som syfte att knivmörda.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in