Citat:
Ursprungligen postat av
Sir Dwain
Nej. Jag menar att det amerikanska lagstiftningen är vansinnig, men det är inte hans fel och han bör dömas efter hur lagen är stiftad, inte hur den bör vara, för det är inte något som han kunde förutsäga och lagen måste vara förutsägbar.
Ja det är riktigt, det är självförsvar. Han är moraliskt skyldig för att han beväpnade sig och sökte upp konfrontation med sina politiska fiender. Men det spelar mindre roll.
Han är moraliskt skyldig för att han inte följer
din subjektiva moral alltså om hur amerikansk lagstiftning bör vara?
Att släcka en brand som en psykiskt sjuk brottsling tänt är att "söka konfrontation" med den psykiskt sjuka brottslingen?
Brottslingarna är då även "politiska fiender" eftersom brottslingarnas politiska åsikt är att det är ok att i massor begå brott i form av att vandalisera och bränna ner städer, eftersom dessa brottslingar pga okunskap alternativt psykisk sjukdom är förvirrade kring ett solklart rättsfall där en grov beväpnad brottsling helt korrekt och lagligt skjutits av polisen då den försökt använda vapen emot polisen vid en arrestering, medan Kyle och alla normala friska individer som tycker motsatsen, att det är deras moraliska skyldighet att stå upp och försvara det samhälle som deras förfäder byggt upp, när politikerna låter brottslingarna härja fritt?
Och allt detta förvärras då ännu mer "moraliskt" av att dom som tror på 2nd amendment och den konstitutionella rätten till självförsvar självklart är beväpnade, eftersom deras egna säkerhet och rätt till självförsvar enligt deras moral alltid kommer före den påhittade "moraliska skyldigheten" att inte trigga psykiskt sjuka individer som blir triggade av människor som är lagligt beväpnade i enlighet med konstitutionen?
Intressant "politisering" du funnit där, och du är givetvis fri att sympatisera med dom psykiskt sjuka brottslingarna, och jag tror jag ser vad ni har gemensamt.