Citat:
Ja du. Den som inte upplevt det förstår inte.Jag kämpar idag mot svår panikångest, ibland är det ens svårt stå upp utan att alla fysiska känslor tar över, det är skrämmande hur långt nere jag är för tillfället. Agorafobi på det. Känner mig nästan bara säker i mitt rum/säng, det är helt idiotiskt hur hjärnan funkar.. på vilket sätt skulle detta vara mer säkert än nånannanstans, ändå blir känslorna så starka, yrseln mest och ostadighetskänslan och stressen så jag känner jag inte pallar göra något, och tanken att ens gå ut gör mig nojjig tänk jag får en sådan grov attack ute och inte hinner hem etc. Såna sjuka tankar,
Vet inte vad som hänt, vågar inte prata med någon om detta,
Det börjar sänka min livskvalité och ska inte gå in på mörka tankar, älskar ju livet men känns fan som man är död när man bara nästan är hemma..
Behövde mest skriva av mig, men fan vad jobbigt det är.
Vet inte vad som hänt, vågar inte prata med någon om detta,
Det börjar sänka min livskvalité och ska inte gå in på mörka tankar, älskar ju livet men känns fan som man är död när man bara nästan är hemma..
Behövde mest skriva av mig, men fan vad jobbigt det är.
- skärp dig! sa en arbetskollega till mig när jag var tvungen att lägga mig på golvet (!) under ett möte.
Det var skönt att skriva av sig, ja så är det.
Det är även skönt att prata av sig.
Får jag gissa lite??
Oersaken till att du inte vågar prata med någon om detta kan också vara en delorsak till att du mår som du mår. DVS....
Har du för stora krav på dig själv? Vill du framstå som jättebra i andras ögon?
---------------------------------------------------------------------------------------------------- ------
Mitt råd.
Sök hjälp. Medicin och terapi är ofta mycket bra.
vänligen