Citat:
Ursprungligen postat av
Riddarhuset
Är det stress kan man nog känna förbättring inom några veckor om man tillämpar de metoder man lärt sig. t ex att välja tanke..
När jag hade hjärtklappning av stress och fick dödsångest av det fick jag dessutom panikångest och det blev helt okontrollerbart. Ursäkta att jag svär. men livet var ett H*****e.
Det var svårt att finna rätt tanke i det kaos som uppstod så lösningen för mig vara att dels ha färdiga tankar, dels tänka bra tankar. det tog ett tag inna jag hittade rätt.
Den tanke som hjälpte mig vara att jag såg mig själv i en buss som passagerare och att jag inte skulle bry mig om vart busschauffören körde. Bara sitta still och titta ut genom fönstret och hänga med oavsett var han körde. Denna ovilja att ta upp kampen med känslorna gjorde mig lugn.
Ske din vilja alltså.
Jag kämpar idag mot svår panikångest, ibland är det ens svårt stå upp utan att alla fysiska känslor tar över, det är skrämmande hur långt nere jag är för tillfället. Agorafobi på det. Känner mig nästan bara säker i mitt rum/säng, det är helt idiotiskt hur hjärnan funkar.. på vilket sätt skulle detta vara mer säkert än nånannanstans, ändå blir känslorna så starka, yrseln mest och ostadighetskänslan och stressen så jag känner jag inte pallar göra något, och tanken att ens gå ut gör mig nojjig tänk jag får en sådan grov attack ute och inte hinner hem etc. Såna sjuka tankar,
Vet inte vad som hänt, vågar inte prata med någon om detta,
Det börjar sänka min livskvalité och ska inte gå in på mörka tankar, älskar ju livet men känns fan som man är död när man bara nästan är hemma..
Behövde mest skriva av mig, men fan vad jobbigt det är.