2021-11-02, 21:02
Medlem
Jenny.Ondiolines avatar
Jag träffade en ny optiker som började misstänka att jag lider av ögonkramp då min syn försämrats väldigt snabbt efter att jag fått nya styrkor varje gång samt att jag under undersökningen visade att jag helt plötsligt hade lägre styrka än innan. Så hon remitterade mig till en ortoptist som konstaterade att jag hade helt åt helvete fel styrkor och rekommenderade mig en typ av glas som ska göra så att ögonen slappnar av. Någon som har provat? Hur var det? Hjälpte dem? Behöver man komplettera med övningar eller nåt? Jag är mest orolig att jag inte kommer se ett skit nu när jag ska byta till helt andra styrkor. Jag är inte heller förtjust i glasögon utan föredrar linser, men det är ju inte värt det när man ser suddigt och får"ont" i ögonen.
Citera
2021-11-02, 21:06
Avstängd
Din optiker upptäckte inte att du hade fel styrka i glasen? Gör dom ingen syntest?
Citera
2021-11-02, 21:38
Medlem
Jordgubbes avatar
Det verkar spännande och seriöst, men vid "optikosof" skulle jag börja dra öronen åt mig.
Citera
2021-11-03, 18:10
Medlem
Jenny.Ondiolines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Din optiker upptäckte inte att du hade fel styrka i glasen? Gör dom ingen syntest?
Såklart gör dem det. Lämnade nog ut en viktigt detalj i inlägget.
Optiologen droppade några muskelavslappnande droppar i mina ögon under besöket och det görs tydligen när man undersöker dem här typ av åkomma. Det tog bort de spänningar jag hade i ögonen och fick ögonen att slappna av och därefter gjordes ett syntest som visade de korrekta synfelen.
Senast redigerad av Jenny.Ondioline 2021-11-03 kl. 18:13.
Citera
2021-11-03, 18:11
Medlem
Jenny.Ondiolines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jordgubbe
Det verkar spännande och seriöst, men vid "optikosof" skulle jag börja dra öronen åt mig.
Vad menar du?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in