2021-11-02, 16:04
Medlem
Tja

Går på soc just nu eftersom jag åkt på lite hälsorelaterade problem. Har satt in mig lite grann i det här med cryptovalutor och skulle vilja lägga undan en tusing eller två i månaden utan att socialen ser. Hur gör jag?

Tacksam för svar mina vänner!
Citera
2021-11-02, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WeedGrower
Tja

Går på soc just nu eftersom jag åkt på lite hälsorelaterade problem. Har satt in mig lite grann i det här med cryptovalutor och skulle vilja lägga undan en tusing eller två i månaden utan att socialen ser. Hur gör jag?

Hur föreställer du dig att socialen ska se dina krypto?
Citera
2021-11-02, 16:42
Medlem
friskXORsjuks avatar
Citat:
Tja

Ett minimum är att du skaffar exempelvis Revolut med kort så du inte använder din vanliga bank, sedan kan du köpa krypto på Revolut om du vill.
Citera
2021-11-02, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av larsjohansson
Hur föreställer du dig att socialen ska se dina krypto?

Socialen samarbetar ju med massa andra myndigheter och kollar upp innan dom ger en bidrag tänkte jag.
Citera
2021-11-02, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av friskXORsjuk
Ett minimum är att du skaffar exempelvis Revolut med kort så du inte använder din vanliga bank, sedan kan du köpa krypto på Revolut om du vill.

Finns det inte risk att dom ser vid deklaration eller när dom samarbetar med andra myndigheter? Dom har ju blivit strängare på den fronten.
Citera
2021-11-02, 17:16
Medlem
friskXORsjuks avatar
Citat:
Finns det inte risk att dom ser vid deklaration eller när dom samarbetar med andra myndigheter? Dom har ju blivit strängare på den fronten.
Att se till att ha 0 kr på bankkontot till årets slutsaldo är alltid en bra idé då man kan föra över dessa bankuppgifter till myndigheterna. I ditt fall gäller det att minimera riskerna och gå under radarn då inget är 100% vattentätt.
Citera
2021-11-02, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av friskXORsjuk
Att se till att ha 0 kr på bankkontot till årets slutsaldo är alltid en bra idé då man kan föra över dessa bankuppgifter till myndigheterna. I ditt fall gäller det att minimera riskerna och gå under radarn då inget är 100% vattentätt.

Förstår inte vad du menar är inte särskilt beläst i den världen..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in