2021-11-07, 07:03
Medlem
Fr gra det nsta gng Colby slss.
2021-11-07, 07:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herceg
Det kostar skjortan att ha Viaplay och nd har de inte rd med bttre kommentatorer!
Det r jobbigt att vara vaken som det r den hr tiden p dygnet :-)
Jycken kan man ju ha synpunkter p men Waldo r den bsta MMA kommentatorn som Sverige ngonsin har haft.

Finns ingen som kan kommentera bttre i Sverige idag och frmedla till tittarna vad som hnder p den detaljniv som han gr. Hans frstelse fr sporten r unik och dessutom har han en sjuklig koll p de fighters han kommenterar och deras game.

Det var betydligt vrre frr nr Omar Bouiche och Paolo Roberto kommenterade p TV4 Sport tiden.

Inget ont om Omars insats men Paolo med noll kunskap och bakgrund inom MMA som mest satt och hetsade upp sig och skrek nr det delades ut hrda smllar var bara pinsamt.
2021-11-07, 07:14
Medlem
Intressant slutsnack mellan Cormier och Joe Rogan om vem som mjligtvis har en rimlig chans att sl Usman och de nmner Khamzat som en mjlig kandidat.
2021-11-07, 07:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mobscene
h, Weili fick fler takedowns!
Synd att Rose gav henne PTSD pga sparken i frsta matchen vilket gjorde henne mycket mer frsiktig. Annars hade hon utklassat henne i alla ronderna.
Ja jag hade ocks tippat p att Wheili skulle ta det hr hyfsat enkelt. Inget ont om Rose som fighter men vet man vad Wheili r kapabel till s var hennes insats dlig ikvll.

Nu har ju mestadels av hennes karrir varit i typ Kina men innan hon frlorade bltet till Thug Rose s hade hon en winstreak p 21 matcher i bagaget.

Hennes vinst ver Andrade nr hon plockade UFC bltet r bland den vrsta och brutalaste utskpningen jag har sett i WMMA och d r Andrade en toppfighter av rang.
2021-11-07, 07:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frizzy
Rtt beslut av ufc att brja huvudkortet med den dr fighten iaf...
lr vl bli 50 000 dollar bonus och det kan ju chandler behva fr att betala sina sjukhuskostnader...

Tyckte inte det var nt snack i 2a att det hr tar justin hem men vetefan... hade chandler efter att ha ftt ner han i backen hllt honom nere s hade det kunnat sluta annorlunda

Mste ju finnas en och annan domare i UFC som hade brutit i 2a eller va sger ni?
Helt klart fight of the night. Hatten av fr bda herrarna.
2021-11-07, 07:24
Medlem
Dirty.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herceg
Det kostar skjortan att ha Viaplay och nd har de inte rd med bttre kommentatorer!
Det sjukaste r vl att de verhuvudtaget betalar ngon att kommentera p svenska? Knns ju som att efterfrgan fr det mste vara minimal.
Citat:
Ursprungligen postat av WhiskeyTango84
Hennes vinst ver Andrade nr hon plockade UFC bltet r bland den vrsta och brutalaste utskpningen jag har sett i WMMA och d r Andrade en toppfighter av rang.
Om det r ngot Andrade har bevisat s r det vl att hon INTE hr hemma i samma bur som den riktiga toppen bland WMMA.

Men r med dig angende Zhang Weili. Var fan nstan 100 p att hon hade fighten nr jag hrde 49-46 p sista scorecardet. Men jag underskattade kommentatorernas och "hemma"-publikens effekt p domarna.
Senast redigerad av Dirty. 2021-11-07 kl. 07:28.
2021-11-07, 07:30
Medlem
Citat:
Intressant slutsnack mellan Cormier och Joe Rogan om vem som mjligtvis har en rimlig chans att sl Usman och de nmner Khamzat som en mjlig kandidat.

Nr dom invntade beslutet hoppades jag p Usman bara av det sklet att jag vill se Usman mot Khamzat. Hoppas matchen blir av innan ldern tar ut sin rtt p Usman.
2021-11-07, 07:35
Medlem
Nu sg jag inte underkortet och vad som hnde dr men ngon annan som frtjnar en bonus r ju tveklst Marlon Vera. En riktigt fin knock och en bra vinst ver en UFC veteran som Frankie Edgar.

Frankies haka r ju inte vad den en gng har varit och han r 40 bast nu s kanske dags att brja fundera p pension.
2021-11-07, 07:39
Medlem
Dirty.s avatar
Citat:
Nu sg jag inte underkortet och vad som hnde dr men ngon annan som frtjnar en bonus r ju tveklst Marlon Vera. En riktigt fin knock och en bra vinst ver en UFC veteran som Frankie Edgar.

Frankies haka r ju inte vad den en gng har varit och han r 40 bast nu s kanske dags att brja fundera p pension.
Fight of the Night: Justin Gaethje vs. Michael Chandler
Performance of the Night: Marlon Vera, Alex Pereira, Bobby Green and Chris Barnett

Extra mnga bonusar eller har de hjt antalet generellt?

Frankie borde g i pension, han har inget mer att bevisa och han borde inte vara pank direkt.
2021-11-07, 07:46
Medlem
Det som r lite konstigt r att folk som mter Usman i en rematch ser smre ut n i det frsta mtet.

Colby sg ohyggligt mycket bttre ut i deras frsta match n ikvll och deras frsta mte r en av de bsta matcherna jag sett de senaste ren, den kunde ha gtt till Colby likavl som till Usman.

Samma med Masvidal. Han hoppar in p kort varsel och gr en hygglig match. I rematchen med ett fullt trainingcamp i ryggen gr han in och presterar smre.

r det Usman som blir bttre och bttre eller r folk mer nervsa nr de vet hurpass bra han r, blir lite tveksamma och hller tillbaka ?
Senast redigerad av WhiskeyTango84 2021-11-07 kl. 07:51.
2021-11-07, 07:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tvatt
Varfr reppar inte Marty fakenewsman den amerikanska flaggan?
Ingen aning men det gr ju inte Glover heller trots att han r amerikansk medborgare han ocks.

Vi har ngon fighter med svenskt medborgarskap i UFC som jag inte minns namnet p fr tillfllet men som bor i London och har sitt ursprung i Kurdistan och gr in med den kurdiska flaggan.

Frmodligen har det vl med stoltheten ver deras ursprung att gra.
Senast redigerad av WhiskeyTango84 2021-11-07 kl. 08:27.
2021-11-07, 08:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dirty.
Fight of the Night: Justin Gaethje vs. Michael Chandler
Performance of the Night: Marlon Vera, Alex Pereira, Bobby Green and Chris Barnett

Extra mnga bonusar eller har de hjt antalet generellt?

Frankie borde g i pension, han har inget mer att bevisa och han borde inte vara pank direkt.
Nej det r generellt fyra bonusar som delas ut. Ibland r dock Uncle Dana lite mer geners n vanligt s det hnder d och d att de blir fler bonusar n fyra.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in