Citat:
Ursprungligen postat av
marczuczvenchen
Jag är intresserad av bland annat filosofi och fakta, t.ex. frågor kring universum och livets stora frågor, stora som små så länge dom är seriösa och sanningssökande.
Jag är även intresserad av
er som
inte är intresserade av sådana eller liknande frågor och av hur ni tänker och resonerar.
Jag skapade tråd med innehåll som jag inte förstår varför så få verkar vara intresserade av:
(FB) Söker svar på livets stora frågor - var hittar jag dom? Vilka program och serier?
De flesta verkar inte vara intresserade av varken "stora frågor" eller av fakta. Vad intresserar er istället? Vad läser eller kollar ni på om dagarna/kvällarna, och varför?
Vad menar du med stora frågor? Kan du ge något exempel?
För mig är livets stora och viktiga frågor kopplat till samhälle och ekonomi. Hur ska vi leva tillsammans i världen? Vad kan vi göra åt fattigdom, orättvisor, kriminalitet, våld, förtryck, miljön. Det tycker jag är stora och viktiga frågor som skulle få mer betydelse i praktiken att vi löste än att vi blev överens om vilka slags religion eller mysticism som kan ligga bakom vårt universum. Det blir väl ingen mätt av att få reda på?
Jag tycker att alla slags flummerier inkl religion och andlighet är dåligt, onödigt, och kontraproduktivt för mänskligheten. Du löser inga problem på det där sättet.