2021-11-01, 13:06
Medlem
Monarscoots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av constant
En tanke är, vad är det för personer som bokar ett hotellrum klockan 23:27?

Såna som jag som jobbade på vägen och inte riktigt visste var jag skulle hamna när arbetspasset var slut.
Citera
2021-11-01, 13:08
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Monarscoot
Såna som jag som jobbade på vägen och inte riktigt visste var jag skulle hamna när arbetspasset var slut.
Kanske jag tänkte på vissa hotell, och där tar man nog inte in som resande där mitt i city är mindre viktigt än smidig p-plats.
Citera
2021-11-01, 13:13
Medlem
cleovarnamnets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Flystolar och platser på tåg blir aldrig billigare nära avresa. Det är tvärtom. Det är så Ryanair tjänar pengar. En biljett till Bryssel kan kosta 129:- vid en kampanj, dagen innan avresa flera tusen. Samma gäller tåg, där är det endast pensionärer och studenter som får billigare pris närmare avresa.

Det finns sista-minuten pris på hotellrum, men då har dom bundit sig att använda hotellsajter.

Citat:
Ursprungligen postat av emelie-r
Du har noll koll. SJ har redan sån system där man säljer stolar för billigare i sista minuten.

Du måste kommentera i varenda tråd som startas på det här forumet som om du är nån slags expert inom allt. Sjukt pinsam är du iaf.
Varför är du så otrevlig mot honom? Han har dessutom rätt, så det är väl snarare du som är ”sjukt pinsam” och har ”noll koll” i det här fallet.
Citera
2021-11-01, 13:18
Medlem
Min erfarenhet är, rent krasst, att man helt enkelt inte vill ha in gängen som ska ha efterfest eller paret som just mötts nere på Dovas. Struliga gäster, inte värt att rabattera.

Är du artig, hel och ren så kan det funka. Då särskilt om det gäller enkelrum.
Citera
2021-11-01, 13:19
Medlem
styckets avatar
För då kommer folk först o bokar när priset är reducerat.
Citera
2021-11-01, 13:24
Medlem
Citat:
Min tanke kanske var mer typ Sheraton, att de då riskerar få in ons-par som sippat lite för mycket i baren.

Mycket möjligt så, men vad exakt 'riskerar man då som hotellrörelse, mer än något skitigt lakan extra men å andra sidan någon extra drinkbeställning till minibaren?
Borde vara ett bra drag från hotellchefen att ha det här i system, snarare
Citera
2021-11-01, 13:26
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CoolGenerator
Mycket möjligt så, men vad exakt 'riskerar man då som hotellrörelse, mer än något skitigt lakan extra men å andra sidan någon extra drinkbeställning till minibaren?
Vad man riskerar om jag bokar ett dubbelrum med något drinkluder? Sitt rykte kanske, och dunkande från ett av rummen :-)

Har man fortfarande minibarer i Sverige?
Citera
2021-11-01, 13:48
Medlem
Citat:
Min tanke kanske var mer typ Sheraton, att de då riskerar få in ons-par som sippat lite för mycket i baren.

Exakt, när jag jobbade hotell tog vi aldrig emot gäster som bokade efter 21-22. Då sa vi helt enkelt att hotellet var fullt för att slippa problematiska gäster.
Citera
Medlem
Citat:
Kommit o tänka på en sak det där med hotell. När man tänker efter så är det ganska dyrt för en natt kan det röra sig om minst 900 kr per natt. Incheckning är oftast efter 16 och utcheckning är 10 på morgonen. Men många rum står ändå tomma på många hotell. Är det inte bättre och lönsammare för dessa hotell att sälja rummet för halva priset i sista minuten? Typ om rummet inte har någon bokning efter kl 22 på natten så ska priset sänkas till halva priset än att låta rummet stå tomt.

Man har idag det här systemet på tåg och flygstolar. Varför har man inte det på hotell?
En förklaring till det kan vara att de måste planera in personal i förväg. Fler uthyrda rum => fler som måste städa rum, tvätta, och fler som måste laga frukost. De kan inte ändra detta i sista minuten, de hinner inte få tag i extrapersonal.
Citera
Medlem
Citat:
Vad man riskerar Sitt rykte kanske, och dunkande från ett av rummen :-)

Kanske, dock tveksamt om hotellen bryr sig om rykte längre, Tripadvisor och liknande sajter får din rörelse att se ofläckad ut för en billig peng

Har man fortfarande minibarer i Sverige?

Nja, mera ett försök att bevara hotellvistelsens (försiktigt glamorösa?) sidor
Citera
2021-11-01, 13:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CoolGenerator

”Sena gäster” är trashigare än vad man kan tro... Folk springer omkring, spyr i korridoren, på rummet, gormar, gråter, vill ha room service, slåss, you name it. Är du ensam och framstår som skötsam är det en helt annan femma.
Citera
2021-11-01, 13:57
Medlem
Citat:
Exmepvis var vi ute i helgen och vi kände bara för att checka in på hotell då vi inte orkade åka hem för det var långt o vi var fulla.
Jag gissar att fulla mäniskor som spontanövernattar efter krogen till halva priset riskerar kosta mer än det smakar för hotellet; spyor på rummen, stök och oljud som andra gäster störs av vid diverse efterfester och extragäster, krångel och bråk gentemot personalen, checkar ut för sent när de sover ruset av sig, o.s.v. Men det är bara en gissning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in