2021-10-31, 18:07
Medlem
Ja, jag skulle logga in på min wallet häromdagen på blockchain.com och fick då upp att mitt lösenord var felaktigt. Jag har använt denna många gånger tidigare och är helt hundra på att jag har skrivit i vad som ska vara rätt lösenord, och jag antar därmed att kontot har hackats på något vis. I torsdags när jag loggade in hade jag inga pengar på kontot, men satte då över 1000 spänn från BTCX. När jag sen skulle logga in i går gick det som sagt inte längre komma in och när jag sökte på adressen som pengarna sattes in på så står det att det kommit in pengar och sen skickats igen över ca 5 timmar senare efter att de kom in, och därmed inga pengar kvar. Jag är glad att det inte var några större summor det rör sig om, men jag undrar har någon aning hur detta har hänt? Har jag varit inne på en phishing-link eller vad kan ha hänt? Har inte heller fått några mails om att någon har försökt logga in på min wallet från en ny plats.

Jag rekommenderar hursom ingen att förvara några större summor på en hot-wallet efter att detta hänt mig.
Citera
2021-10-31, 18:13
Medlem
Maskotens avatar
Du avråder oss från att använda sajten för att du glömt lösenordet? Hahah "okej".
Citera
2021-10-31, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maskoten
Du avråder oss från att använda sajten för att du glömt lösenordet? Hahah "okej".

Idiot. Jag skrev ju att jag är helt säker på att jag skrivit i rätt lösenord då det funkat 100 gånger innan.
Citera
2021-10-31, 21:15
Medlem
Maskotens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av next-chapter
Idiot. Jag skrev ju att jag är helt säker på att jag skrivit i rätt lösenord då det funkat 100 gånger innan.
Jag har såklart fel, förlåt Det är självklart så att ett företag värt miljarder valde att välja ut just next-chapter och snodde hans tusenlapp. Exakt så är det.
Citera
2021-11-01, 01:42
Medlem
jewclaws avatar
Ska vi diskutera alla tänkbara vis du kan ha klantat dig på? Hur ska vi veta om du blivit fiskad?
Släng trådjäveln för fan, att du har glömt ditt lösenord har inget med it-säk att göra. Du kan fortsätta undra på, du.
Senast redigerad av jewclaw 2021-11-01 kl. 01:46.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in