https://twitter.com/nina_svanberg/status/1454417191449804806
Citat:
Expressens journalistik berör och upprör. Många som läst m stort intresse men mejlkorgen svämmar oxå över av hat. ”Palmeluder”, ”sossefitta”, ”Drömmer du om att bli våldtagen?”, ”pervers” & ”äcklig” är bara ett axplock av kommentarerna när man granskar och skriver om gängkrim
Bra försök av Nina att tro att hon ska komma undan ytterst relevant och saklig kritik genom att citera vad några "näthatare" påstås ha skrivit till henne (det finns ingen möjlighet att kontrollera det och talande nog visar hon inte heller upp några skärmdumpar).
Om jag arbetar någonstans och gör mig skyldig till ett allvarligt misstag på jobbet så väger det inte mindre lätt för att någon är ful i munnen och säger något opassande när de kritiserar mig för det. "Ja, jag försatte oss alla i fara, men vet du vad X och Y sa till mig? Att jag var en jävla idiot som borde få sparken!"
Kvinnor har tyvärr ofta svårt att ta ansvar för sina handlingar.
Intressant att många i vänstermaffian också är kritiska mot publiceringen. De har såklart inte skaffat sig en moralisk ryggrad men förstår hur det ser ut när en av deras egna mörkar en grov gruppvåldäkt. Det är dålig optik för dem och krockar med den feministiska värdegrunden.