2021-10-31, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emoll
Fast du borde ju glädjas över det. Då det är resultatet av din feminism vi ser nu. Där allt färre yngre har sex med varrandra. Går inte ihop.

Tvingad= När man gått med på att ha ett samlag med personen i fråga.
Japp. Med den definitionen har du helt rätt. Det gläds jag åt.

Att unga människor har mindre sex med varandra skyller jag inte på feminism eller samtyckeslagen eller dylikt utan på helt andra faktorer i samhället, ex internet och ökad stress eller ex Corona.
Citera
2021-10-31, 12:28
Medlem
Emolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enhalvboj
När har det blivit fel i praktiken?

I de fall där folk döms trots att bägge parter velat ligga med varrandra.

Och nej, jag har inte tänkt att sitta o bläddra genom tusentals domar för din skull.
Men har man läst om lagen och hur den är utformad så förstår man att folk kan dömas på det sättet.
Citera
2021-10-31, 12:29
Medlem
Dalulvens avatar
Förfärlig läsning. Vad är livet utan kärlek och sex? (Jo, rätt bra så här på äldre dar, men ...)

Fram till cirka 40-45 års ålder är det centralt i tillvaron. Det som allt kretsar kring. När jag växte upp så fanns det ett dussintal kandidater, i en större stad ett tresiffrigt antal, som man fick och hade kunnat få till det med. Och då är både status och utseende klart under medel ...

Om sammanhållningen i samhället är så här pass usel, vad är då själva poängen med att betala till det gemensamma? Polis och försvar, ok, det måste finnas. Men allt annat tycker jag att man skulle få stå för ur egen ficka: Barn, tandvård, skolgång, o.s.v. På så vis kan de som är hederliga och gör rätt för sig öka sina möjligheter på marknaden. Det låter mer rättvist än ett system för bidragsgående stor-raggare.
Citera
2021-10-31, 12:29
Medlem
Emolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Att unga människor har mindre sex med varandra skyller jag inte på feminism eller samtyckeslagen eller dylikt utan på helt andra faktorer i samhället, ex internet och ökad stress eller ex Corona.
Ne, för feminismen har ju garanterat inte haft någon som helst påverkan på att yngre människor inte ligger lite ofta med varrandra idag.... Det tror du inte ens själv på.
Menar du att femisninen skulle lett till motsatsen eller? Du kan ju inte mena allvar.
Citera
2021-10-31, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zerocola
Vad är ”aktivt sex” egentligen- för en kille räcker det ofta med lite porr för att lätta på trycket, så dagens unga killar behöver inte någon tjej.
Riktigt sorgligt är däremot att det leder till total brist på kärlek för dem. Och tjejerna också, inte konstigt att de är frustrerade att de får ”töm o glöm” hela tiden.
För samhället är det inte bra att bara en viss grupp står för barnafödandet.

tror det är en omskrivning för "har haft sex med annan part de senaste året" vilket tenderar vara vad forskarna brukar fråga efter i denna typ av enkäter.

Men vill man nu måla upp resultatet av forskning (28% av män mellan 18-30 inte haft sex det senaste året och 18% av motsvarande kvinnor inte haft det, svenska folkhälsomyndigheten) som nån enorm manlig katastrof! av total isolation från allt vad intim kontakt med kvinnor etc) så ser de ju bättre ut att prata om "aktivt sexliv" och blanda ihop alla siffror och totalt ignorera kvinnornas siffror etc etc.

Att inte ha sex på ett år, är inget udda alls, vare sig för män eller för kvinnor och heller inget som någon dör av.
Senast redigerad av Merapi 2021-10-31 kl. 12:37.
Citera
2021-10-31, 12:36
Medlem
Citat:
Ne, för feminismen har ju garanterat inte haft någon som helst påverkan på att yngre människor inte ligger lite ofta med varrandra idag.... Det tror du inte ens själv på.
Menar du att femisninen skulle lett till motsatsen eller? Du kan ju inte mena allvar.

Jo, feminismen har haft en enorm påverkan på detta.

Det har varit med om att ex skambefria kvinnors sexualitet, vilket gjort att kvinnor numera överhuvudtaget har sex efter eget huvud när de har lust vilket självklart gagnat heterosexuella män.
Citera
2021-10-31, 12:40
Medlem
micro113s avatar
Citat:
I de fall där folk döms trots att bägge parter velat ligga med varrandra.

Och nej, jag har inte tänkt att sitta o bläddra genom tusentals domar för din skull.
Men har man läst om lagen och hur den är utformad så förstår man att folk kan dömas på det sättet.
Du har inga exempel eftersom det inte finns några domar där rätten kommit fram till att det var ömsesidigt -- om det inte är våldtäkt av barn du pratar om förstås. När det gäller barn så skiter man i eventuell ömsesidighet eftersom den inte kan existera.
Citera
2021-10-31, 12:42
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Fast jag tror faktiskt feminism spelar in ur en aspekt där. Det är tack vare feminismen som kvinnor/flickor har en ökad rätt att säga nej och i högre grad blivit medvetna om att de är de själva som väljer. De behöver inte foga sig för en mans "drifter" längre. De kan välja med vem, var och hur.
Citera
2021-10-31, 12:44
Medlem
Swe1227s avatar
Det finns inte svenska tjejer nog åt både svenska killar och all världens utländska män som sverige tar hit av någon anledning.

Av samma anledning får tjejerna så mycket uppmärksamhet och "kärlek" att de inte behöver ge något tillbaka.
Citera
2021-10-31, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Fast jag tror faktiskt feminism spelar in ur en aspekt där. Det är tack vare feminismen som kvinnor/flickor har en ökad rätt att säga nej och i högre grad blivit medvetna om att de är de själva som väljer. De behöver inte foga sig för en mans "drifter" längre. De kan välja med vem, var och hur.

Förvisso...men jag kallar inte våldtäkt eller sexköp att "ha sex".

Jag vet att många här tycker att de har sex med någon då de kränker, våldtar eller köper.
men de tycker inte jag.
Citera
2021-10-31, 12:53
Medlem
Merapi detta är riktat till dig. Ser du inga som helst problem med att allt fler unga killar idag blir utan kärlek och intimitet? Oavsett ditt svar, var tror du blir de långsiktiga konsekvenserna av detta?

Jag kan bara svara på vad jag själv tror och det är att vi kommer att få se ett samhälle där tilliten sjunker ännu mer och således destabiliserar samhället. Attentat av incels lär öka.
Citera
2021-10-31, 12:53
Medlem
Emolls avatar
Citat:
Jo, feminismen har haft en enorm påverkan på detta.

Det har varit med om att ex skambefria kvinnors sexualitet, vilket gjort att kvinnor numera överhuvudtaget har sex efter eget huvud när de har lust vilket självklart gagnat heterosexuella män.

Åtminstone bra att du erkänner att feminismen sett till att yngre inte ligger med varrandra längre.

Kan ju även tillägga att feminismen gjort kvinnor till förvuxna bebisar som inte tål kritik, gett dem narccicistiska egenskaper utan någon som helst verklighetskontakt. Inte minst har den skapat en polarisering mellan könen med sitt ständiga manshat de propagerar.

Dvs sånt som verkligen gjort skillnad.

Men jo, innan dagens radikala feminism hade inte kvinnor frivilligt sex. De blev tvingade. Låter troligt Merapi.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in