2025-11-27, 16:22
Medlem
NoTruces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CtrlAltDelThis
En liten tanke som slog mig var att kommentaren kanske skrevs med hjälp av AI. Men bandnamnet borde ju inte blivit felaktig skrivet då.

Nu vet jag inte om det där var en del i en längre recension, men klarar man inte ens av att skriva några korta meningar om vad man tycker om något utan AI ska man fan ha kompanispö.
Citera
2025-11-27, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lh666
Tycker du nä.

” an exceptionally successful rock group or one formed by musicians already famous from playing in other groups.”
Tja, då är Dia Psalma också en supergrupp

Plus att det känns lite fånigt att kalla det för supergrupp när det i princip bara är In Flames vid någon tidpunkt. Runt 2007 var alla utom Stanne medlemmar av In Flames, och Stanne var medlem på In Flames första skiva.

Även om de tekniskt stämmer in på den definition du citerar så tror jag vi kan vara överens om att "super group" aldrig var tänkt att kunna vara en synonym för "grupp som byter namn"
Senast redigerad av KamerunHunter 2025-11-27 kl. 16:49.
Citera
2025-11-27, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CtrlAltDelThis
Tycker du att den covern blev lyckad? Eller finns det någon annan i tracklisten som tilltalar dig, i denna cover-skara?
Alltså, det är ju jättestor humor att de gjorde en cover på Shoreline

Jag tycker det är kul med covers, och jag tycker att det är intressant att man ser så olika på det inom metal jämfört med jazz. Inom jazz reagerar man inte ens på covers. Alla gör det. Där är inte sången det intressanta utan arrangemanget och framförandet. Att göra en cover inom metal är en helt annan grej. Där är det mer en hyllning och en kul grej.
Citera
2026-03-06, 15:41
Medlem
Ny video, Lest We Fall feat. Marcus Bischoff & Brian Eschbach
https://youtu.be/WdQIHVq56q4
Citera
2026-03-06, 21:38
Medlem
CtrlAltDelThiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nypan-sr
Ny video, Lest We Fall feat. Marcus Bischoff & Brian Eschbach
https://youtu.be/WdQIHVq56q4

Oj, vilken medelmåttig låt. Först en mycket tveksam EP och nu detta. Håller man på att släppa allt smått skräpigt allt eftersom?

Citat:
CREDITS
Written by Niclas Engelin, Mikael Stanne, Peter Iwers, Jesper Strömblad, Daniel Svensson
Featuring vocals by Marcus Bischoff from Heaven Shall Burn and Brian Eschbach from The Black Dahlia Murder
Produced by Niclas Engelin and Oscar Nilsson
Mixed by Oscar Nilsson at Studio Bohus
Mastered by Thomas „Plec“ Johansson
Music video by Linda Florin
Filmed during Heimat Over Europe Tour 2026
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in