2021-11-11, 13:00
Medlem
Ni fattar ju ingenting.
Citera
2021-11-12, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lh666
Ni fattar ju ingenting.

Berätta!
Citera
2021-11-12, 19:27
Medlem
Rebali179s avatar
ska bli intressant när debutskivan kommer att släppas.
Kan det vara bättre än InFlames eller kommer det vara ett eget sound
Citera
2021-11-13, 09:39
Medlem
CtrlAltDelThiss avatar
Populär låt blev det i alla fall, 365 568 views hittills på YT.
Citera
2021-11-13, 19:58
Medlem
Rosenkreutzares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CtrlAltDelThis
Populär låt blev det i alla fall, 365 568 views hittills på YT.

159,625 spelningar på Spotify.

Jag tycker låten är riktigt bra, trots att jag först blev lite besviken. Den växer en hel del.

Jag hade förväntat mig någonting i stil med Whoracle, så besvikelsen var ju mitt eget fel.

Det ska i alla fall bli kul att få höra hela skivan, när den släpps sedan
Citera
2021-11-13, 22:12
Medlem
CtrlAltDelThiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosenkreutzare
159,625 spelningar på Spotify.

Jag tycker låten är riktigt bra, trots att jag först blev lite besviken. Den växer en hel del.

Jag hade förväntat mig någonting i stil med Whoracle, så besvikelsen var ju mitt eget fel.

Det ska i alla fall bli kul att få höra hela skivan, när den släpps sedan

Det var samma för mig, jag hade önskedrömmar om att projektet skulle leverera låtar som "Episode 666" eller "Jotun" eller "Gyroscope". Lite oborstad melodeath av gamla skolan.

Så verkar det ju inte bli. Det är mer up-to-date än vad jag trodde och lite mer melodiskt. Rätt bra. Speciellt refrängen. Låter mer Dark Tranquillity än In Flames i mina öron.
Citera
2021-11-13, 23:16
Medlem
Forever Winters avatar
Supergrupp kanske är att ta i, men helt klart intressant för dem som gillar Göteborgsdöds.
Citera
2021-11-13, 23:21
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lakritsfabriken
Lät väl ungefär som jag misstänkte att det skulle låta. Överproducerat, tillrättalagt och plastigt med "hittig" refräng för att möjligen få speltid på Bandit Rock. Intetsägande och kommer falla i glömska bland alla andra nutida tråkiga Nuclear Blast-metalband som låter ungefär likadant.

Här är låten för den som mot förmodan skulle vara intresserad: https://www.youtube.com/watch?v=WByGv-qdZ4w
Ja, jag håller helt med. Snygg och kul video dock, gillar när det är så klara göteborgsreferenser i en förmodat internationellt riktad video.

lyssnar folk på sånt här längre?
Citera
2021-11-14, 16:08
Medlem
rtyuios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grungewhore
Ja, jag håller helt med. Snygg och kul video dock, gillar när det är så klara göteborgsreferenser i en förmodat internationellt riktad video.

lyssnar folk på sånt här längre?
Videon var riktigt bra tyckte jag. Musiken tyckte jag också var inget man höjde på ögonbrynen åt. Medioker första singel.
Citera
2021-11-15, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Forever Winter
Supergrupp kanske är att ta i, men helt klart intressant för dem som gillar Göteborgsdöds.

Förstår verkligen inte hur man kan ha anmärkningar på att detta kallas en supergrupp? Med tanke på vilken genre dom verkar satsa på och vilka band dom kommer ifrån så är det väl precis det det är.

Ska som tidigare nämnt bli spännande att se hur resten av låtarna kommer låta. Tror inte vi ska dömma för mycket än!
Citera
2021-11-15, 18:23
Medlem
Forever Winters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lh666
Förstår verkligen inte hur man kan ha anmärkningar på att detta kallas en supergrupp? Med tanke på vilken genre dom verkar satsa på och vilka band dom kommer ifrån så är det väl precis det det är.

Ska som tidigare nämnt bli spännande att se hur resten av låtarna kommer låta. Tror inte vi ska dömma för mycket än!
Nu räcker det ju inte med att leva på gamla meriter. Du ska leverera också. Det jag hört hittills indikerar inte på långa vägar om en "supergrupp".
Citera
2021-11-16, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Forever Winter
Nu räcker det ju inte med att leva på gamla meriter. Du ska leverera också. Det jag hört hittills indikerar inte på långa vägar om en "supergrupp".

Tycker du nä.

” an exceptionally successful rock group or one formed by musicians already famous from playing in other groups.”
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in