Lyssnade på Fallen jag aldrig glömmer och tyckte det lät väldigt likte en man jag hade kontakt med som barn. Surfade in på FB och ja, det var den man som förföljde mig som barn. Så sjukt!
Detta var när jag var 15 år och han kontaktade mig på facebook efter att vi chattat på kik. Han tog reda på vilken skola jag gick på, vilken klass, fick tag på min adress när jag var 16 år och fanns på ratsit. Han stod utanför min gymnasieskola och väntade på mig vid upprepade tillfällen (som låg 2h från hans hem). Tog kontakt med min rektor som fick hota mannen med en polisanmälan då jag inte vågade prata med mina föräldrar. Mannen ville då att min rektor skulle ringa honom och förklara vad han gjort fel. Men han slutade efter att jag ringde till hans fru och berättade att han köpt blommor och skickat hem till min mamma där det stod "Du och jag föralltid", köpt ringar och smycken, stått utanför min gymnasieskola och gjort mig livrädd. Frun visste vid tillfället redan allt och hjälpte mig att prata ut då jag inte ville berätta för mina egna föräldrar.
Han hotade ofta med att berätta för mina föräldrar om vår kontakt och min dumma bbarnhjärna trodde ju på honom och trodde mina föräldrar skulle döda mig om de fick veta. Som tur är fick jag bra hjälp av de vuxna på skolan som höll sin tystnadsplikt.
Han är verkligen sjuk i huvudet och hoppas att fler träder fram. All styrka till anhöriga och hoppas att fler inte drabbas av honom. Han har säkert hållt på minst 7 år då det hände mig många år innan han blev dömd och han var ute på Sverige turné och stod utanför skolor när man slutade.
Senast redigerad av Nykula 2023-12-15 kl. 10:16.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!